رفع رکود واحدهای تولیدی با خرید اینترنتی

۱۳۹۸/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۰۰۶

قائم‌مقام وزیر صمت گفت: برای صنوفی که به واسطه شیوع ویروس کرونا در کشور آسیب‌دیده و بی‌رونق شده‌اند، بسته تشویقی در نظر گرفته می‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر حسین مدرس‌خیابانی در حاشیه جلسه ستاد رونق تولید اظهار داشت: برای صنوفی که به واسطه شیوع ویروس کرونا در کشور آسیب دیده و بی‌رونق شده‌اند، بسته تشویقی در نظر گرفته می‌شود که این بسته تشویقی شامل بخشودگی مالیاتی، معافیت و تخفیف بیمه اجتماعی و سهولت در پرداخت وام‌های بانکی است.

او افزود: همچنین با توجه به اینکه امسال تصمیم‌گیری در حوزه تنظیم بازار، به صورت متمرکز صورت گرفته و نقش اصلی با اصناف و واحدهای صنفی- تولیدی است، ممکن است بخش دیگر بازار به لحاظ ارایه خدمات و فروش کالاهایی خارج از حوزه کالاهای اساسی، دچار آسیب شده باشند که بر این اساس، مهم‌ترین کار برای رونق دادن به بخش آسیب‌پذیر این روزهای کسب و کارها، تغییر الگوی خرید مردم است. مدرس خیابانی تصریح کرد: این تغییر الگوی خرید نیز با تقویت خرید اینترنتی و استفاده از فروشگاه‌های مجازی و تحویل کالا درب منزل امکان‌پذیر است و اگر الگوی خرید مردم با این تغییرات، متناسب با شرایط فعلی کشور شود؛ به‌طور قطع رکود کنونی که در برخی صنوف وجود دارد، از بین می‌رود؛ ضمن اینکه هم مردم مایحتاج خود را تامین می‌کنند و هم اصناف رکود روزهای گذشته را جبران خواهند کرد.

    کاهش نرخ اینترنت، رونق کسب‌وکار

او تاکید کرد: در این میان، پیشنهاد کاهش هزینه اینترنت به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارایه داده شده تا بتوان مردم را تشویق به خرید اینترنتی کرد؛ چراکه این امر، هم در کاهش ترافیک و هم تقلیل آلودگی هوا موثر است؛ ضمن اینکه توصیه‌های پزشکی برای کاهش تردد در شرایط کنونی نیز محقق خواهد شد. در همین حال باید افزود: حسین مدرس‌خیابانی در نامه‌ای به محمدجواد آذری‌جهرمی با موضوع تغییر الگوی خرید مردم جهت مبارزه با بیماری کرونا، راهکارهایی برای حمایت از گروه‌های مختلف شبکه تجاری شامل وارد‌کنندگان و صادر‌کنندگان، واحدهای صنفی و همچنین شبکه لجستیکی و مصرف‌کنندگان پیشنهاد داد.

قائم مقام وزیر صنعت در این نامه درباره اهداف حمایتی نوشت: حمایت از کسب و کارها برای کاهش فشار هزینه‌ای در شرایطی که کاهش فروش و درآمد دارند. زیرساخت‌های مرتبط با فروش و توزیع کالا و خدمات، بهبود یابد. به مصرف‌کنندگان جهت تامین پایدار موارد مصرفی به صورت ایمن (ایمن از حیث ریسک ویروس کرونا)، کمک شود.

قائم‌مقام وزیر صنعت همچنین درباره حمایت از کسب و کارهای فعال چنین گفته است: حمایت از کسب و کارهای فعال در این حوزه و ترغیب مصرف‌کنندگان جهت خرید اینترنتی حائز اهمیت ویژه است و به این منظور پیشنهادهای زیر مطرح می‌شود: پهنای باند کشور، به خصوص در حوزه کسب و کارهای اینترنتی (مخصوصا در شهرهای بزرگ درگیر با ویروس) بهبود و افزایش یابد. به کاهش هزینه‌های مرتبط با ارایه خدمات اینترنتی در پیامک ارسالی به عموم مردم، کمک شود. استفاده از خرید اینترنتی در پیامک‌های ارسالی به عموم مردم، ترویج شود. استفاده رایگان یا با تخفیف ویژه از خدمات اینترنت مصرف‌کنندگان برای تعامل با کسب و کارهای اینترنتی، مورد توجه قرار گیرد.

 

ارسال نظر