اخبار

۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۶۱۲

قیمت مصوب گل رز اعلام شد

ایلنا| رییس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران از تعیین قیمت مصوب برای گل رز و لازم‌الاجرا بودن آن تا ابتدای اسفند ماه خبر داد. اکبر شاهرخی با اشاره به روز مادر و افزایش خرید گل در این روز اظهار کرد: هر ساله در روزهای خاص که خرید گل افزایش پیدا می‌کند شاهد نابسامانی در قیمت‌ها به ویژه قیمت گل‌های پر طرفدار مانند رز هستیم. او ادامه داد: در سال جاری برای جلوگیری از این اتفاق جلسه مشترکی با تشکل‌ها و اتحادیه‌های مربوطه در وزارت جهادکشاورزی برای تعیین قیمت مصوب گل رز و چند گل دیگر برگزار شد. شاهرخی قیمت مصوب هر شاخه گل روز سوپر را 25 هزار تومان، هرشاخه گل رز درجه یک را 20 هزار تومان، هر شاخه گل رز درجه 2 را 15 هزار تومان اعلام کرد. او گفت: قیمت‌های مصوب تا ابتدای اسفندماه لازم‌ الاجرا است. شاهرخی در پاسخ به این پرسش که خریدار چگونه تفاوت بین سوپر گل رز و درجه‌های پایین‌تر‌ آن را تشخیص دهد، اظهار کرد: کیفیت گل‌ها به خوبی از یکدیگر قابل تشخیص است و مشتریان می‌توانند آنها را تفکیک کنند. رییس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران تاکید کرد: پس از پایان زمان تعیین شده تا ابتدای اسفندماه قیمت گل رز را عرضه و تقاضا تعیین خواهد کرد. شاهرخی اطمینان داد افزایش قیمت گل‌ در روزهای پایانی سال نخواهیم داشت.

نامه به جهانگیری برای صادرات میوه شب عید

تسنیم| درحالی که قیمت میوه در بازار مصرف به دلیل ذخیره‌سازی برای میوه شب عید بالا رفته است رضا نورانی رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در نامه‌ای خطاب به اسحق جهانگیری خواستار رفع ممنوعیت صادرات سیب و پرتقال با توجه به دلیل مازاد بودن تولید آنها در کشور شده است. متن این نامه به شرح زیر است: «احتراما با آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای حضرتعالی و دولت محترم امیدوارم در این برهه از زمان که استکبار جهانی تحریم‌های ظالمانه بر ما تحمیل نموده حضرتعالی با سیاست و تدابیر اندیشمندانه خود دستور فرمایید کسانی که صادرات مویرگی، ‌محصولات کشاورزی را تهدید و کند می‌کنند و موجب نارضایتی تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان را در استان‌های سیب خیز کشور نمودند مورد پیگیری قانونی قرار گیرند. سال 1398 سالی که به نام رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری گردید و با الطاف بیکران حضرت حق نزولات آسمانی خوبی بر کشور بارید. خوشبختانه وضعیت تولید نسبت به سال گذشته دو چندان گردید و با تشدید تحریم‌های ظالمانه صادرات مویرگی انجام شد که قابل قبول برای صاحبان تولید و صادرات نبود. به هر صورت دو قلم از کالاهای مهم صادراتی در شش ماه دوم سیب و پرتقال بوده که تولید سیب درختی و پرتقال بسیار عالی بوده و وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت در اندیشه توسعه صادرات آن به اوراسیا و تصویب مشوق‌ها و یارانه‌های صادراتی بودند. وزارت جهاد کشاورزی در تلاش بود که سیب درختی حدود 1.5 میلیون تن مازاد داریم و باید حتما صادر شود و جلسات زیادی با این اتحادیه جهت افزایش صادرات داشتند متاسفانه تصمیمات خلق‌الساعه بعضی مسوولان مسیر صادرات را کند نموده است و در اتاق‌های دربسته تصمیم ممنوعیت محدودیت صادراتی را وضع می‌نماید و در یک اقدام ناصواب تصمیم به محدودیت صادرات و وضع عوارض صادراتی برای سیب و پرتقال از اول اسفند به بهانه تنظیم بازار نمودند که این امر علاوه بر اینکه صادرات را تهدید می‌کند موجب بی‌اعتباری و بی‌مسوولیتی صادر‌کننده در بازارهای جهانی می‌گردد.

کمبود عرضه تایر وانت رفع می‌شود

ایرنا| سخنگوی انجمن صنفی تایر ایران گفت: با موافقت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با درخواست تایرسازان، قیمت تایرهای وانتی در کارخانجات افزایش یافته و به زودی کمبود عرضه این محصول رفع می‌شود. مصطفی تنها با یادآوری اینکه در ماه‌های گذشته قیمتی که سازمان حمایت بابت تایرهای وانتی اعلام کرده بود، مورد تایید و رضایت کارخانجات تولیدی قرار نگرفت، افزود: قیمت این تایرها کمی ناعادلانه بود و کفاف هزینه‌های تولید تولیدکنندگان را نمی‌داد. او بیان‌ داشت: به همین دلیل تایرسازان در پاییز و تابستان گذشته در عمل ترجیح می‌دادند محصولاتی تولید کنند که سودآوری شرکت‌شان محفوظ مانده و دچار زیان نشوند. نتیجه این تصمیم تایرسازان، کمبود تایر وانتی در بازار به‌ویژه در تابستان بود که این فصل سال، زمان و نیاز به جابه‌جایی میوه و تره‌بار، اوج مصرف این دسته از لاستیک‌هاست.

او اظهار داشت: در نهایت در مذاکره‌هایی که بین دوطرف در تابستان انجام شد، کارخانه‌ها اعتراض خود را با دلیل، سند و مدرک اعلام کردند و تفاهم شد قیمت هر جفت تایر وانتی ۱۰۰هزار تومان افزایش داشته باشد تا تولید آنها برای کارخانه‌ها به‌صرفه شود؛ تصمیمی که اجرایی شدن آن مرتب به تعویق افتاد و در نهایت وزیر صنعت مصوبه یادشده را باطل اعلام کرد. سخنگوی انجمن صنفی تایر ایران اضافه‌ کرد: نتیجه این تصمیم، کم شدن عرضه تایرهای رینگ ۱۶ (مخصوص وانت‌های نیسان و برخی کامیونت‌های قدیمی) و بالا رفتن قیمت آنها به صورت نامعقول بود. او خاطرنشان‌ کرد: از حدود یک ماه پیش با تمهیدات به عمل آمده و موافقت سازمان حمایت با قیمت‌های تایرسازان، قیمت این دسته از تایرها اصلاح و مشکل برطرف شد.

 

ارسال نظر