اخبار

۱۳۹۸/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۰۸۹

نصب نرخ‌نامه در واحد صنفی ضروری است

پایگاه خبری اتاق تهران| رییس اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی تهران با بیان اینکه نصب اصل نرخ‌نامه در واحد صنفی امری ضروری است، اظهار داشت: داشتن نرخ‌نامه در تمامی صنوف تحت پوشش از اولویت‌های قیمت‌گذاری در صنف می‌باشد، نرخنامه‌ها باید و لازم است به جهت حساسیتی که به اعضاء اعلام داشته‌ایم کاملا در دید و منظر مشتری قرار بگیرد. ابوالفضل رجب‌زاده رییس اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی تهران در ادامه افزود: با توجه به درجه‌بندی صنوف تحت پوشش، نرخ نامه‌ها متفاوت می‌باشد، هر عضو تحت پوشش فراخور خدماتی که عرضه می‌دارد از یک درجه‌ای نیز برخوردار و محرز است که قیمت‌ها متفاوت خواهد بود، این تفاوت‌ها به جهت نوع مواد  شستشو، خشکشویی و اتوکشی و نوع بسته‌بندی و ماشین‌آلات است، هر کدام نرخ‌نامه‌هایشان باید مورد تایید و نظارت اتحادیه باشد.

او افزود: تعیین نرخ نامه هر ساله توسط اتحادیه به اتاق ارسال و در کمیسیون نرخ‌گذاری مطرح و طبق قانون مراحل طی می‌شود و این کار هر سال انجام می‌شود. رجب‌زاده اضافه کرد: در زمان مراجعه بازرسان به واحد‌های صنفی بایستی اصل نرخ‌نامه در معرض دید مشتری قرار داشته باشد و اینکه کپی یا کپی رنگی نصب گردد مورد قبول نخواهد بود، خوشبختانه ۹۵ درصد از اعضای این صنف قانون مذکور را رعایت می‌کنند و پایبند هستند که در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود و مورد جریمه قرار می‌گیرند.

لوازم آسانسور تولید  داخل استاندارد است

ایرنا| رییس سندیکای آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته ایران گفت: خوشبختانه بین ۸۰ تا ۹۰ درصد لوازم آسانسور در ایران به صورت استاندارد تولید می‌شود. فرید کوروس در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی آسانسور، پله برقی، صنایع و تجهیزات وابسته اصفهان، شرایط و وضعیت صنعت آسانسور را خوب توصیف کرد و افزود: نسبت به صنایع دیگر، این صنعت متکی به بخش خصوصی و به‌روز است. وی با بیان اینکه صنعت آسانسور ایران در منطقه شاخص است، تشریح کرد: نزدیک به سه هزار شرکت در این زمینه در کشور فعالیت می‌کنند و در آینده نزدیک شاهد صادرات برخی از شرکت‌ها به منطقه خواهیم بود. رییس اتحادیه کشوری آسانسور، پله‌برقی و خدمات وابسته نیز یادآور شد: این اتحادیه کشوری از آبان سال گذشته تشکیل شد و به صورت سراسری وظیفه ساماندهی نزدیک به ۷۵۰ هزار دستگاه آسانسور در حال کار در کشور را دارد. عباس ابریشمی اضافه کرد: ۲ هزار واحد صنفی و یک هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی در زمینه آسانسور فعالیت می‌کنند که امیدواریم از ابتدای سال آینده تنها افراد دارای کارت صلاحیت تنها مجاز به ورود به ساختمان‌ها برای سرویس آسانسورها باشند. وی تاکید کرد: کارت صلاحیت فردی بر اساس تبصره یک ماده ۱۷ قانون نظام صنفی باید دریافت شود و افراد در کنار دارا بودن دانش فنی لازم، صلاحیتشان از سوی پلیس تایید شود تا حوادثی را شاهد نباشیم. رییس اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته در مورد دغدغه سازمان آتش‌نشانی در این زمینه گفت: سامانه شناسا مراحل نهایی طراحی را طی می‌کند و نرم افزاری بر روی گوشی سرویس‌کاران نصب می‌شود که در شعاع ۲ کیلومتری هر آسانسوری که مشکلی داشت، شناسایی شود. وی ابراز امیدواری کرد، ایمنی آسانسورها به ۱۰۰ درصد برسد تا در منطقه، آسانسور ایران حرف اول را بزند.

نایب‌رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان نیز با بیان اینکه ۳۲ هزار نفر مهندس صنعت ساختمان در این استان فعالیت دارند، گفت: تاکنون در این برهه به دلیل تحریم‌ها، واردات آسانسور به حداقل رسیده و بهترین فرصت است که شرکت‌های داخلی تولیدکننده آسانسور، توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند. محجوب افزود: بیش از ۸۰ درصد آسانسورهای طرح‌های فعلی توسط شرکت‌های داخلی تامین می‌شود و امیدواریم روز به روز شاهد ارتقای کیفی و کمی آسانسورهای تولیدشده از سوی متخصصان داخلی باشیم. وی ادامه داد: از باب مهندسی ساختمان، آسانسور و پله برقی دارای مباحث متعددی است از این رو مبحث ۱۵ مقررات ملی ساختمان به موضوع آسانسور و پله برقی اختصاص داده شده است و ما به عنوان متولی صنعت ساخت در کشور به این موضوع اهمیت می‌دهیم.

رییس سندیکای آسانسور و پله برقی و خدمات وابسته شعبه استان اصفهان اضافه کرد: این نخستین دوره نمایشگاه است که با مشارکت سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی راه‌اندازی شده که در نتیجه آن همه مشارکت‌کنندگان به صورت دقیق و با ممیزی و مجوزهای لازم حضور یافتند. حسن عبادت افزود: این نمایشگاه در فضای سه هزار مترمربع و ۶۵ غرفه در قالب شرکت‌های خدماتی تولیدی، طراحی و مونتاژ این نمایشگاه آغاز به کار کرده تا آخرین فناوری‌های این صنعت را که در بسیاری قسمت‌ها به خودکفایی رسیده است و محدود به برندهای وارداتی نیست، عرضه کنیم. وی از برگزاری سمینارها و همایش‌های تخصصی در طول برگزاری این نمایشگاه خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم این صنعت با حمایت‌های بخش دولتی و هم اندیشی که در کارگروه‌های مختلف انجام می‌شود کیفیت و ارایه خدمات بهتری به شهروندان داشته باشد.

 

ارسال نظر