کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۷۰۷

کاهش مصرف بنزین سوپر

تسنیم|عضو هیات‌مدیره کانون جایگاه‌داران کشور با بیان اینکه توزیع بنزین سوپر در جایگاه‌ها کم شده است، افزود: با توجه به اینکه پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی، قیمت بنزین سوپر به 3500 تومان در هر لیتر افزایش یافته و این بنزین بدون سهمیه به مردم عرضه می‌شود، استقبال از این فرآورده نفتی تا حد قابل توجهی کاهش یافته است. ابراهیم بعاجی افزود: عرضه بنزین سوپر برای جایگاه‌داران نیز مقرون به صرفه نیست و اکنون اکثر جایگاه‌ها فاقد بنزین سوپر است. بعاجی با بیان اینکه هزینه خرید هر تانکر 30 هزار لیتری بنزین سوپر بیش از 100 میلیون تومان است، گفت: به ازای فروش هر لیتر بنزین سوپر 100 تومان کارمزد به جایگاه‌داران پرداخت می‌شود. پس در ازای فروش یک تانکر بنزین سوپر تنها 3 میلیون تومان عاید جایگاه‌دار می‌شود که این رقم با توجه به درگیر بودن نقدینگی جایگاه‌داران و هزینه‌های جاری، اصلا مقرون به صرفه نیست.

کشف میدان نفتی در مکزیک

شانا|شرکت پیمکس روز جمعه اعلام کرد یک میدان نفتی در جنوب شرق این کشور کشف کرده که ممکن است ۵۰۰ میلیون بشکه نفت داشته باشد.

به گزارش رویترز، طبق اعلام پیمکس، این بزرگ‌ترین کشف نفتی در این کشور در ۳۰ سال اخیر است. اکتاویو رومرو، مدیرعامل پیمکس اعلام کرد این شرکت قصد دارد تولید نفت از این میدان را در سال ۲۰۲۰ میلادی به حدود ۷۰ هزار بشکه در روز و در سال ۲۰۲۱ میلادی به ۱۱۰ هزار بشکه در روز برساند. 

 

ارسال نظر