کشف فرصت‌های تجارتی در منطقه آسیا و اقیانوسیه

۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۰۲۸

در سی‌وسومین کنفرانس کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا-اقیانوسیه که از روز گذشته آغاز شد، نمایندگانی از بخش‌های خصوصی و دولتی 27 کشور از جمله «ایران، روسیه، هند، بریتانیا، استرالیا، هنگ‌کنگ، تایلند، تایوان، فیلیپین، سریلانکا، نپال و ترکیه» حضور داشتند. برای اولین‌بار است که بنگلادش میزبان این رویداد است که به گفته حاضران در نشست، حاکی از اهمیت روزافزون این کشور در منطقه آسیا-پاسیفیک است.

به گزراش پایگاه خبری اتاق ایران، در این کنفرانس نمایندگانی از بخش‌های خصوصی و دولتی 27کشور از جمله ایران، روسیه، هند، بریتانیا، استرالیا،

هنگ کنگ، تایلند، تایوان، فیلیپین، سریلانکا، نپال و ترکیه حضور داشتند و هیات اعزامی اتاق ایران به سرپرستی پدرام سلطانی، نایب‌رییس کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا-اقیانوسیه نیز در این کنفرانس شرکت کردند. پدرام سلطانی ضمن مدیریت پنل آسیا-اقیانوسیه، در جلسه عمومی «تلاش برای رشد متوازن و پایدار» به سخنرانی پرداخت. «سمیر مودی»، رییس دوره‌ای CACCI به لزوم توسعه روابط میان کشورهای عضو پرداخت و برگزاری این کنفرانس را فرصتی مناسب برای بحث و گفت‌وگو میان اعضا و ارایه راهکارها برای حل معضلات موجود دانست. او افزود: بنگلادش با اقتصاد مبتنی بر بازار، یکی از سریع‌ترین کشورهای در حال رشد در جهان محسوب می‌شود. رییس CACCI با تاکید بر اهمیت کشور بنگلادش در سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی افزود: بنگلادش، سی‌امین کشور به لحاظ قدرت خرید است. «شیخ فضل فهیم»، رییس اتاق بازرگانی و صنعت بنگلادش نیز گفت: این رویداد می‌تواند یک بستر مناسب برای کشف فرصت‌های تجارت و سرمایه‌گذاری در منطقه آسیا و اقیانوسیه باشد. همچنین بحث‌های مربوط به پنل‌ها به بخش وسیعی از موضوعات از جمله کارآفرینی، توسعه پایدار، نظم نوین جهانی، تحول دیجیتالی و جلسات مذاکرات رودررو (B2B) اختصاص داشت.

 

ارسال نظر