اخبار

۱۳۹۸/۰۸/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۱۲۸

برخورد با قنادی‌های متخلف

شاتا| سرپرست معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: قیمت شیرینی جات برابر ضوابط ابلاغی پیرامون فرآیند تعیین قیمت کالا و خدمات صنفی اولویت دار، پس از پیشنهاد اتاق اصناف و تصویب کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی شهرستان به اتحادیه ذیربط و فعالان صنفی ابلاغ و اعمال نظارت بر صحت عملکرد بر همین مبنا در دستور کار عوامل بازرسی قرار می‌گیرد.

سیدجواد احمدی درباره نحوه نظارت این سازمان در بحث نظارت بر خالص فروشی قنادان و نانوایی‌ها گفت: کنترل و پایش فعالیت این واحدها از طریق بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و اتاق‌های اصناف سراسر کشور همواره در دستور کار قرار داشته و بخشنامه‌های نظارتی و دستورالعمل‌های بازرسی به فراخور مقطع زمانی توسط سازمان حمایت نیز ابلاغ شده است. او با اعلام اینکه از ظرفیت اتحادیه‌های صنوف نیز در این مورد استفاده می‌شود، بیان کرد: بازرسان سازمان‌های صمت و اتاق اصناف علاوه بر اینکه نظارت و پایش فعالیت واحدهای صنوف مذکور را به صورت مستمر انجام می‌دهند، حسب مورد و به استناد گزارشات دریافتی اعم از کتبی یا ثبت شده در سامانه ستاد خبری، موضوع را پیگیری می‌کنند.

سرپرست معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان ادامه داد: بازرسان سازمان‌های صمت و اتاق اصناف طبق مفاد مندرج در فصل هشتم قانون نظام صنفی به شکایات رسیدگی و درصورت مشاهده و احراز هرگونه تخلف کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت و... ضمن تنظیم برگ گزارش بازرسی مراتب را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی منعکس می‌کنند.

تکمیل تجاری‌سازی خودروهای ناقص

ایرنا| گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد که با افزایش تکمیل و تجاری‌سازی خودروهای ناقص باقی‌مانده در کف کارخانه، تعداد خودروهای کسری‌دار تا دی‌ماه آینده به صفر خواهد رسید. این گروه صنعتی موفق شد تکمیل و تجاری‌سازی محصولات خود را از هزار و ۱۹۰ دستگاه در ابتدای شهریورماه به دو هزار و ۸۲۶ دستگاه در روز پنجشنبه گذشته (۲۳ آبان) برساند. به این ترتیب رکوردی تازه در تجاری‌سازی خودروهای ناقص ایران خودرو به ثبت رسید که کاهش تعداد خودروهای ناقص، تکمیل و افزایش عرضه به بازار که منجر به کاهش تعهدات به مشتریان می‌شود را به دنبال خواهد داشت.

برپایه این گزارش، در روزهای اخیر روند تکمیل خودروها شتاب بیشتری گرفته و طبق برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری انجام شده، تعداد خودروهای کسری‌دار کف کارخانه در پایان آبان ماه به کمتر از ۳۰ هزار دستگاه و تا دی ماه به صفر خواهد رسید. بررسی آمارهای منتشره سامانه کدال حاکی از تولید ۱۷۴ هزار و ۲۵۴ دستگاه خودرو از سوی گروه ایران خودرو از ابتدای امسال تا پایان مهرماه است. برپایه آمارهای سامانه یاد شده، ایران خودرو در این مدت موفق به تولید ۱۲۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه پژو، ۲۱ هزار و ۴۶۶ دستگاه سمند، ۱۲۰ دستگاه سوزوکی، سه هزار و ۴۴۷ دستگاه رانا و ۱۵ هزار و ۹۱۳ دستگاه دنا شد.

گروه مذکور در هفت ماهه امسال همچنین هزار و ۱۶۲ دستگاه تندر (ال ۹۰)، سه هزار و ۲۸۷ دستگاه هایما، دو هزار و ۱۳۱ دستگاه دانگ فنگ، چهار هزار و ۷۶۱ دستگاه پژو ۲۰۰۸ و هزار و ۴۶۷ دستگاه گروه وانت و سایر محصولات جدید تولید کرد.

زیان ۷۰۰ تومانی مرغداران در هر کیلوگرم

ایلنا| نایب‌رییس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور گفت: اکنون هر کیلوگرم مرغ از مرغداران درب مرغداری ۸ هزار و ۸۰۰ تومان خریداری می‌شود در حالی که با توجه به هزینه تمام شده تولید، قیمت آن نباید کمتر از ۹ هزار و ۵۰۰ تومان باشد. حبیب اسدالله‌نژاد با بیان اینکه قیمت مرغ در بازار نوسان 300 تا 500 تومانی دارد، اظهار کرد: در روزهای اخیر قیمت مرغ برای مصرف‌کننده به دلیل عدم کشش بازار کاهش یافته است. او ادامه داد: اکنون مرغ از مرغداران درب مرغداری 8 هزار و 800 تومان خریداری می‌شود که زیان برای آنها به همراه دارد. اسدالله‌نژاد قیمت مناسب خرید مرغ زنده از مرغداران را حداقل 9 هزار و 500 تومان عنوان کرد. به گفته او؛ از نظر اقتصادی برای مرغداران خرید 200 تا 300 تومان کمتر از قیمت عنوان شده قابل تحمل است، اما بیشتر از آن فشار بر تولید است و اثرات منفی خواهد داشت. نایب‌رییس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور قیمت منطقی هر کیلوگرم مرغ برای مصرف‌کننده با توجه به قیمت خرید مرغ زنده از مرغداران (8 هزار و 800 تومان) را حداکثر 13 هزار تا 13 هزار و 500 تومان عنوان کرد. او با تاکید بر اینکه با وجود مشکلات اقتصادی مرغداران هیچ کمبودی در تولید و عرضه نداریم، افزود: روزانه 5 هزار و 500 تا 6 هزار تن مرغ در کشور تولید و عرضه می‌شود که مطابق با میزان نیاز روزانه بازار مصرف است.

 

ارسال نظر