«جلیل تواضع» از پیشکسوتان صنعت خشکبار درگذشت

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۶۱۹

جلیل تواضع بعد از پدرش کسب و کار خانوادگی را توسعه داد تا جایی که علاوه بر راه‌اندازی چند شعبه فروش آجیل درتهران صادرات آجیل و خشکبار با برند تواضع را شروع کرد

به گزارش اتاق بازرگانی تهران، جلیل تواضع (یوسف‌پور) از پیشکسوتان صنعت آجیل و خشکبار و یکی از کارآفرینان بنام این حوزه در کشور در83 سالگی در گذشت. برند تواضع از جمله برندهای قدیمی و خوشنام صنعت آجیل و خشکبار کشور محسوب می‌شود که در تبریز و‌ تهران فروشگاه‌های متعددی دارند. جلیل تواضع بعد از پدرش کسب و کار خانوادگی را توسعه داد تا جایی که علاوه بر راه‌اندازی چند شعبه فروش آجیل درتهران صادرات آجیل و خشکبار با برند تواضع را شروع کرد. او در سال 1315 در تبریز و در خانواده‌ای با 7 فرزند (3 برادر و 3 خواهر) به دنیا آمد. پدر بزرگش یکی از باغداران آن زمان در تبریز بود ولی پدرش به فکر شغلی بود که در آینده بتوان در آن پیشرفت کرد؛ به همین دلیل درسال 1270 در چهار راه شهناز مغازه خشکبار فروشی (که همچنان فعالیت می‌کند) را راه‌اندازی کرد.

جلیل تواضع چند سال پیش در مصاحبه‌ای گفته بود: پدرم نام تواضع را در تبریز برای اولین‌بار روی مغازه‌اش گذاشت. پدرم آجیل فروش بود. اما آن زمان مثل الان این اندازه اقلام مختلف و متنوع وجود نداشت. به یاد دارم از وقتی هفت ساله بودم کنار پدرم کار می‌کردم. برادرهایم هم در مغازه بودند. من پسر دوم خانواده بودم. از چهار سالگی به مکتب می‌رفتم. درس خواندن را دوست داشتم؛ ولی همیشه دیکته و انشایم ضعیف بود. در عوض، حساب و هندسه‌‌ام خوب بود.پدرم مرا تشویق به کار کردن می‌کرد. من تا کلاس چهارم ابتدایی درس خواندم و بعد از آن درس را رها کردم و تمام وقتم را در مغازه پدرم می‌گذراندم. رفتار با فروشنده و خریدار را در همان زمان که سن و سال زیادی نداشتم، از پدر یاد گرفتم. جلیل تواضع بیش از 75 سال تجربه در فروش آجیل و خشکبار داشت. او بعد از فوت پدر از برادرهایش جدا شد و فروشگاه آجیل و خشکبار خود را در چهارراه آبرسان تبریز راه‌اندازی کرد ولی بعد به دلیل شرایط خانوادگی به تهران آمد و فروشگاه‌های تواضع تهران را تاسیس و شهرتی جهان پیدا کرد.

 

 

ارسال نظر