ثبت ۴ هزار پرونده تخلف صنفی

۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۷۷۱

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از تشکیل ۴ هزار و ۳۹ پرونده تخلف صنفی طی شهریور ماه سال جاری به ارزش ۱۵۳۴ میلیارد ریال در سطح کشور خبر داد.

به گزارش تسنیم، عباس تابش افزود: این تعداد پرونده تخلف صنفی حاصل 9 هزار و 446 گشت مشترک بازرسی در سطح کشور و استان‌هاست. او تصریح کرد: از مجموع پرونده‌های تخلف متشکله 32 درصد مربوط به ادارات کل تعزیرات حکومتی، 28 درصد مربوط به گشت مشترک با اتاق اصناف و 40 درصد مربوط به سایر دستگاه‌های ذی‌ربط است. به گفته او، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها طی مدت یاد شده 27 درصد از گشت‌های مشترک خود را با اتاق اصناف و اتحادیه‌ها، 18 درصد با ادارات کل تعزیرات حکومتی، 17 درصد با دانشگاه‌های علوم پزشکی، 3 درصد با ادارات کل استاندارد، 2 درصد با ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و 33 درصد با سـایـر دستگاه‌ انجام داده است.

همچنین رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان از اجرایی‌شدن طرح گشت مشترک با حضور بازرسان سازمان حمایت، نمایندگان شرکت بازرگانی دولتی و تعزیرات برای نظارت بر نانوایی‌های سنتی و صنعتی تهران در هفته آینده خبر داد. او تشدید نظارت سازمان حمایت بر فعالیت نانوایی‌ها پس از تغییرات قیمتی اعلام‌شده اظهار کرد: به‌دنبال اقدامات انجام‌شده، با اتحادیه‌های مربوطه به تفاهم رسیده‌ایم که نانوایی‌ها ملزم به اطلاع‌رسانی چه موضوعاتی هستند و اکنون نیز فرمت‌ها و قیمت‌ها کاملا مشخص شده است. تابش گفت: ما هفته جاری را به عنوان یک فرصت برای اتحادیه‌های نانوایان سنتی و حجیم در نظر گرفته‌ایم تا اتحادیه‌های مربوطه در وهله اول خودشان اقدامات لازم برای اجرایی کردن این موارد را انجام دهند. او ادامه داد: با اتمام این مهلت، یعنی از هفته آینده گشت‌های مشترک سازمان حمایت مصرف‌کنندگان با حضور نمایندگان شرکت بازرگانی دولتی ایران و تعزیرات حکومتی در سطح تهران به اجرا در می‌آید و با هر نانوایی که از مصوبات اعلام‌شده، عدول کرده باشد برخورد قانونی خواهد شد. به‌گفته تابش، برخوردها در حوزه نان متفاوت‌تر از سایر حوزه‌ها خواهد بود و بر همین اساس توصیه کرد تا واحدهای صنفی نسبت به نرخ عرضه نان و مصوبات اعلام‌شده دقت لازم را داشته باشند. او در پاسخ به این سوال که آیا قرار است درخصوص نان‌های حجیم و صنعتی نیز شاهد تغییر قیمت باشیم یا خیر، توضیح داد: نان‌های حجیم به‌لحاظ قیمت‌گذاری مشمول بند «ج» و خوداظهاری هستند ولی ضوابط و مقررات هیات تعیین و تثبیت قیمت به آنها اعلام شده و آنها نیز موظف شده‌اند لیست قیمت‌ نان‌های حجیم پرمصرف را به سازمان حمایت ارایه دهند و از هفته آینده این نانوایی‌ها نیز در گشت مشترک، تحت نظارت بیشتر قرار گیرند. او عنوان کرد: قیمت نان‌های سنتی نیز گران نشده بلکه سعی شده تا قیمت‌ها ساماندهی شود؛ لذا ما هیچ تغییری نسبت به کف بازار نداشته‌ایم و اگر جایی گران شده، حتما برخورد خواهیم کرد. رییس سازمان حمایت در واکنش به موضوع سوءاستفاده احتمالی از آرد دولتی توسط برخی نانوایی‌های دارای سهمیه دولتی گفت: سامانه شرکت بازرگانی دولتی که مسوول توزیع آرد است به‌گونه‌ای طراحی شده که امکان جابه‌جایی آرد دولتی وجود ندارد چراکه بر اساس گزارشات عملکرد از میزان آرد داده‌شده و نان توزیعی، نظارت‌های دقیقی بر این موضوع اعمال می‌شود.

 

ارسال نظر