اخبار

۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۷۰۳

صادرات سیب‌زمینی آزاد شد

مهر| ممنوعیت صادرات سیب‌زمینی به عراق در پی اعلام دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیل وزارت صنعت، معدن و تجارت لغو شد. عراق یکی از مقاصد مهم صادراتی سیب‌زمینی ایران است و عمده سیب‌زمینی کشور به آنجا صادر می‌شود.

ثبات قیمت مرغ در بازار

ایلنا| نایب‌رییس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور گفت: با آغاز ماه محرم روزانه 6 هزار تا 6 هزار و 500 تن مرغ به بازار عرضه می‌شود و هیچ کمبود و مشکلی برای تامین این کالا نداریم. حبیب اسدالله‌نژاد با تاکید بر اینکه اکنون هیچ مشکلی برای تامین مرغ برای بازار داخلی با وجود افزایش تقاضا نداریم، اظهار کرد: با آغاز ماه محرم یک هزار تا یک هزار و 500 تن به تقاضای مرغ در بازار افزوده شده است که بدون هیچ مشکلی در حال تامین آن هستیم و کمبودی در بازار وجود ندارد. تا قبل از آغاز ماه محرم میزان تقاضای مرغ در بازار 5 هزار تا 5 هزار و 500 تن بود. او میزان افزایش تقاضا مصرف مرغ برای محرم را 10 درصد عنوان کرد و افزود: با آغاز ماه محرم میزان تقاضا به 6 هزار تا 6 هزار و 500 تن افزیش یافته است. به گفته اسدالله‌نژاد، در ماه محرم شاهد ثبات بازار مرغ هستیم و این امر گواه دیگری برای عرضه به میزان مناسب این کالا به بازار است. او قیمت متوسط هر کیلوگرم مرغ برای مصرف‌کننده در سراسر کشور را حدود 14 هزارتومان عنوان کرد و گفت: البته قیمت مرغ در برخی استان‌ها کمتر از این میزان و در برخی مناطق شهرهای بزرگ بیشتر از 14 هزار تومان است. نایب‌رییس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور درباره قیمت خرید هر کیلوگرم مرغ زنده از مرغداران درب مرغداری، گفت: اکنون هر کیلوگرم مرغ زنده 9 هزار و 500 تا 9 هزار و 600 تومان از مرغداران خریداری می‌شود. او قیمت خرید مرغ زنده از مرغداران با توجه به هزینه تمام شده تولید و در نظر گرفتن 10 درصد سود تولید‌کننده، مناسب ارزیابی کرد.

عسگراولادی هنوز بیهوش است

ایلنا| رییس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: عسگراولادی اکنون بیهوش است و شایعه مرگ ایشان به هیچ‌وجه صحت ندارد.

 مجید رضا حریری با رد شایعه درگذشت اسدالله عسگراولادی گفت: ایشان اکنون بیهوش هستند و شایعه مرگ ایشان به هیچ‌وجه صحت ندارد. او ادامه داد: از زمانی که ایشان به دلیل عارضه مغزی بی‌هوش شدند متاسفانه شایعات مختلفی پخش شده که هیچ‌کدام با هماهنگی خانواده ایشان نبوده و از این جهت آنها گله‌مند هستند. من تا یک ساعت پیش که جویای احوال ایشان بودم هنوز تغییری در وضعیت هوشیاری ایشان به وجود نیامده بود و هنوز سطح هوشیاری روی ۴ بود.

مشکل فولادی‌ها با صادرات سنگ آهن

ایلنا|  رییس انجمن تولید‌کنندگان فولاد کشور گفت: فولادسازهای بزرگ کشور به دلیل حجم بالای تولید بطور معمول یک تا دو میلیون تن سنگ آهن یا گندله برای یک یا دو ماه آینده خود ذخیره می‌کنند؛ زیرا ممکن است مشکلاتی در حمل‌ونقل و... باعث کاهش این محصول شود. این در حالی است که میزان ذخیره به حداقل رسیده و امیدواریم با تصمیمات دولت این مشکل حل شود. بهرام سبحانی اظهار کرد: در مقطعی از زمان به دلیل افزایش قیمت در بازار جهانی و همزمان با آن، افزایش نرخ ارز در داخل، صادرات سنگ آهن دارای مزیت شد. از سویی، این ماده معدنی به عنوان خوراک فولادسازی بوده و از سوی دیگر سنگ آهن در واحدهای فولاد‌سازی علاوه بر ایجاد اشتغال باعث ایجاد ارزش افزوده می‎شود (قیمت هر تن سنگ آهن 70 دلار و قیمت هر تن فولاد 400 تا 500 دلار است) بنابراین اولویت باید با تامین نیازداخل باشد و معدنکارانی که مازاد بر نیاز داخل تولید داشته باشند، می‌توانند در حد تعیین شده برای تامین منابع ارزی و سودآوری صادرات داشته باشند که این امر نیازمند مدیریت درست است. او ادامه داد: در هر مقطع از زمان که ارزش ریال در کشور کاهش پیدا می‌کند، صادرات مقرون به صرفه می‌شود. اکنون محصولی که دنیا شدیدا به آن نیاز دارد و سریعا خریداری می‌شود، سنگ آهن است. این در حالی است که واحدهای فولادی ما به دلیل نبود سنگ آهن، ممکن است تولیدشان کاهش یابد.

کسب‌وکارهای فناورانه درگیر تعدد سازمان ها

اتاق بازرگانی ایران| رییس کمیسیون فناوری، اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران گفت: پایش محیط کسب‌وکار و توسعه پایدار، هدف اصلی کمیسیون فناوری، اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران در دوره نهم هیات نمایندگان اتاق ایران است. تعدد سازمان‌های تصمیم‌گیر یکی از مشکلات اصلی حوزه کسب‌وکارهای فناوری، اطلاعات و ارتباطات است. برای همین سعی می‌کنیم از این افراد در دولت، سازمان‌ها، مجلس و بخش خصوصی برای بررسی مشکلات در کمیسیون دعوت کنیم تا درنهایت با گفت‌وگو و شناخت دقیق به راهکار عملی و راهگشا برسیم. محمدرضا طلایی درباره برنامه و راهبرد کمیسیون فناوری، اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران اظهار کرد: یکی از مزایای این کمیسیون این است که اعضای آن روسای تشکل‌های حوزه فناوری و اطلاعات هستند؛ یعنی وزنه اصلی بیشتر به نفع فناوری و اطلاعات است و برای همین می‌توانیم از تجربه و دانش این افراد به‌صورت تخصصی در مورد مطالبات کمیسیونی بهره بگیریم.

 

ارسال نظر