استقرار بازرسان در مناطق ۲۲ گانه تهران

۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۵۲۳

رییس اتاق اصناف تهران به امضای تفاهمنامه با شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: به‌دنبال آن هستیم تا با همکاری شهرداری تهران محل استقرار بازرسان اصناف در مناطق ۲۲ گانه تامین شود تا بازرسان امکان کنترل و نظارت بهتری بر واحدهای صنفی پایتخت را داشته باشند.

به گزارش تسنیم، قاسم نوده‌فراهانی در جلسه با رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر وجود بیش از 600 هزار بنگاه تولیدی در حوزه اصناف تصریح کرد: این کارگاه‌ها با کمترین سرمایه‌گذاری و حمایت دولت به چرخه تولید برمی‌گردند و بخش قابل توجهی از نیاز داخلی را به تولید فراهم می‌کنند. او با بیان اینکه تولیدی‌های کوچک دارای چند ویژگی منحصر به فرد در دنیا هستند، افزود: به دلیل اینکه سرمایه مصرفی در حوزه بنگاه‌های تولیدی کوچک کم، زمان بهره‌برداری سریع، عمر ساخت کوتاه، تنوع کالایی بالا، بومی‌سازی شده و پراکندگی جغرافیایی دارد، اشتغال‌زایی بالایی را به خود اختصاص می‌دهد و هزینه‌ای بر دوش دولت ندارند؛ لذا از بهترین روش‌های اقتصادی برای ایجاد اشتغال و تولید کالا و خدمت هستند.

رییس اتاق اصناف تهران تاکید کرد: در بخش بازرسی و نظارت اصناف به دنبال مدرن‌سازی و آموزش‌های کیفی و کمی هستیم تا با تقویت اطلاعات بازرسان و شیوه بازرسی‌های اصولی بتوانیم از اختلاف قیمت‌ها و نوسانات غیرقانونی در حوزه کالا وخدمت جلوگیری کنیم. او با بیان اینکه باید اصناف را به سمت مدرن‌سازی در حوزه‌های توزیع وخدمت ببریم، افزود: شبکه توزیع سنتی دیگر پاسخگوی نیاز مردم نیست؛ چراکه مردم به دنبال تامین نیازهای خود از یک نقطه و به صورت مدرن و امروزی هستند و دیگر رغبت چندانی به خرید از واحدهای صنفی پراکنده ندارند. نوده فراهانی با تاکید بر اینکه دنبال سازوکاری هستیم که اتحادیه‌های صنفی را تقویت کنیم تا بتوانند بهتر عمل کنند، افزود: باید اختیارات و قدرت اتحادیه‌ها را افزایش دهیم تا در حوزه اجرایی بتوانند تصمیم‌گیری و عملکرد درستی داشته باشند، رییس اتحادیه بدون اختیار یا محدودیت در حوزه صنفی خودش هرگز موفق به اثرگذاری نخواهد بود.

 

 

ارسال نظر