تربیت کارآفرینان نخبه و نوآفرین

۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۱۷۹

مدیر موسسه آموزش و توسعه منابع انسانی اتاق بازرگانی تهران با اشاره به یکسال برنامه‌ریزی و تدوین روش اداره مدرسه کسب‌وکار اتاق تهران قبل از راه‌اندازی آن؛ اعلام کرد که این مدرسه کار خود را از ترم دوم تحصیلی امسال آغاز خواهد کرد.

ناصر عندلیب در گفت‌وگو با اتاق تهران، با بیان اینکه این مدرسه به دنبال تکرار تجربه‌های پیشین در تاسیس مدارس کسب‌وکار نبوده، بلکه زمینه ورود به عرصه‌های نادیده کسب‌وکار را فراهم خواهد کرد، افزود: دانش ارایه شده در این مدرسه نه‌تنها به دنبال تاثیرگذاری روی جامعه کسب‌وکار است بلکه به دنبال تاثیرات کلان و ایجادکننده و فرصت‌ساز توسعه محلی و منطقه‌ای است. او هدف از آموزش‌ها در مدرسه کسب‌و‌کار را توسعه ذهن و توسعه مهارتی مدیران، کارآفرینان، صاحبان کسب‌وکار و دانشجویان عنوان کرد و افزود: این مدرسه کسب‌و‌کار در راستای انجام هر چه بهتر وظایف اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان تهران و به منظور ارتقای سطح دانش مدیران و کارشناسان واحدهای عضو و همچنین اجرای هر چه مناسب‌تر رسالت دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تربیت نیروی متخصص و توسعه تحقیق و فناوری در کشور و تبدیل به دانشگاه نسل سوم،

تاسیس می‌شود.

به گفته او، هدایت مدرسه کسب‌و‌کار زیرنظر یک شورای راهبردی متشکل از رییس اتاق تهران، رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، رییس مدرسه کسب‌وکار، یکی از اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر و یک صاحب‌نظر معرفی شده از سوی اتاق بازرگانی تهران است و مسوولیت هدایت مدرسه کسب‌و‌کار در چارچوب قوانین، مقررات و ضوابط آموزش عالی، مصوبات هیات امنا دانشگاه و اتاق بازرگانی تهران به عهده این شورای راهبردی خواهد بود. او افزود: در ابتدای امر با تشکیل کارگروهی متشکل از خبرگان و متخصصان حوزه کسب‌وکار و ارزیابی تحولات آتی جامعه کسب‌وکار و آموزش افراد جهت چگونگی مواجه با این تغییرات، دروس و سرفصل‌های مربوطه تعریف شده و تلاش خواهد شد تا با تدریس دروس به صورت کاربردی، نیروهایی شایسته، نوآور و کارآفرین تربیت شود. در عین حال، ارکان مدرسه کسب‌و‌کار را آموزش، پژوهش و توسعه کسب‌وکار عنوان کرد که به گفته وی، با شیوه‌هایی نوین و متمایز طراحی و اجرا خواهند شد.

مدیر موسسه آموزش و توسعه منابع انسانی اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه مطالعه روی روش مدارس کسب‌وکار از یک سال قبل برای تاسیس این مدرسه آغاز شده ‌است، افزود: این مدرسه کسب‌وکار بر اساس سه محور آموزش، نوآوری و تحقیقات فعالیت خواهد کرد که در محور اول هدف آموزش رسمی یا غیررسمی در سطوح عالی است. همچنین برابر محور دوم، نوآوری‌ در حوزه تجارت مدنظر قرار گرفته و در خصوص محور سوم، منظور تحقیقات عمیق و ارایه خدمات عمده توسط کارشناسان و اساتید حوزه‌های مختلف و توصیه به دولت و حکومت با هدف حل مشکلات است.

او ارتباط مستمر این دانشگاه با اتاق بازرگانی تهران برای شناسایی نیازهای حوزه کسب‌وکار را از امتیازات ویژه مدرسه کسب‌و‌کار اتاق تهران در مقایسه با سایر مدارس کسب‌وکار عنوان کرد و گفت: مدرسه کسب‌وکار اتاق تهران، افراد را با دانش، مهارت و چشم‌انداز بلندمدت که به نوآوری و رشد منجر می‌شود، توانمند می‌کند و یک شبکه قدرتمند از نیروهای موفق و الهام‌بخش ایجاد خواهد کرد.

 

 

ارسال نظر