اخبار

۱۳۹۸/۰۶/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۶۶۰

اتصال شبکه‌های بانکی ایران و روسیه

ایرنا| سفیر روسیه در ایران خبر داد: شبکه‌های بانکی ایران و روسیه در آینده‌ای نزدیک به یکدیگر متصل می‌شود؛ از این طریق انتقال پول بین دو کشور به راحتی انجام خواهد شد. «لوان جاگاریان» در دیدار با مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران اظهار کرد: از این پس برگزارکنندگان نمایشگاه ایرانی در روسیه از تسهیل صدور روادید بهره‌مند خواهند شد. او با تاکید بر لزوم گسترش روابط اقتصادی بین روسیه و ایران، افزود: سه روز دیگر نشست

سه جانبه رییسان جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه برگزار می‌شود و در دیدار روسای جمهوری ایران و روسیه بر گسترش این تعاملات تاکید خواهد شد. همچنین مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران برای میزبانی از نمایشگاه‌های روس ابراز علاقه‌مندی کرد و افزود: اولین گام برای صادرات، شناساندن محصولات است و برگزاری نمایشگاه گام مهمی برای معرفی محصولات و توسعه صادرات و واردات بین ایران و روسیه محسوب می‌شود.

سیاست‌های اقتصادی یکپارچه لازمه توسعه

اتاق اصناف ایران| عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تفکیک وزارت صمت به دو بخش صنعت و معدن و بخش بازرگانی می‌تواند موثر باشد، گفت: در همه کشورهای توسعه یافته سیاست‌های اقتصادی یکپارچه بوده و فعالیت وزارتخانه‌ها تفکیک شده است. رسول خضری افزود: در تمامی کشورهای توسعه یافته فعالیت وزارتخانه‌ها بسته به نوع حجم و وسعت بخش صنعت، معدن و بخش بازرگانی و تجارت ادغام شده یا تفکیک شده هستند اما سیاست‌های اقتصادی شان به صورت یکپارچه بوده و همین مساله عامل موفقیت اقتصادی کشورهای توسعه یافته است. او تصریح کرد: اکنون وزارت صمت یا وزارت کار و رفاه امور اجتماعی به وزارتخانه‌های عریض و طویل تبدیل شده‌اند که گستردگی کار در این حوزه شاید به نوعی وزیر را سردرگم کند و نتیجه مطلوب حاصل نشود. خضری بیان کرد: بخش بازرگانی و بخش صنعت و معدن از پایه‌های اصلی اقتصاد کشور به حساب می‌آیند که توجه و تمرکز بیشتری باید از سوی وزارتخانه صورت گیرد و به عقیده اینجانب تفکیک وزارتخانه می‌تواند مثمر ثمر واقع شود.

«ایران» اولویت‌های ترکمنستان در توسعه روابط اقتصادی

ایرنا| سفیر ترکمنستان در تهران گفت: ایران از اولویت‌های دولت ترکمنستان در توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه است. احمد کاکابایوویچ قربانوف افزود: برگزاری نمایشگاه تولیدات استان آخال این کشور در مشهد می‌تواند گام مهمی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه میان ایران و ترکمنستان باشد. او اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه‌های ترکمنستان در ایران استمرار خواهد داشت و اتفاق خوبی برای توسعه روابط دو کشور رقم خواهد خورد. سفیر ترکمنستان در تهران گفت: ترکمنستان و ایران سطح همکاری‌ها و دوستی‌های سودمند خود را ارتقا خواهند داد. قربانوف افزود: بعد از سال‌های استقلال ترکمنستان، رابطه این کشور با ایران در حوزه‌های مختلف همواره گرم و نزدیک بوده که این مهم از طریق پیگیری مسوولان دو دولت محقق شده است.

موضوع‌های کلان و ملی را  در حوزه انرژی دنبال می‌کنیم

اتاق بازرگانی ایران| حمیدرضا صالحی، رییس کمیسیون انرژی درباره راهبردهای کمیسیون انرژی اتاق ایران در دوره نهم گفت: برای بخش‌های مختلف انرژی کمیته‌هایی را تشکیل می‌دهیم. حمیدرضا صالحی درباره برنامه‌ها، خط‌مشی و راهبردهای این کمیسیون در دوره جدید هیات نمایندگان اتاق ایران اظهار کرد: همه کمیسیون‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نقش مشورتی دارند؛ این کمیسیون‌ها در لایه‌ها و سطوح متعدد در تصمیم‌هایی که در اتاق‌ها گرفته می‌شود، تاثیرگذار هستند. اما در کنار نقش مشورتی باید به این نکته توجه داشت که مجهز شدن به سلاح دانش کمک می‌کند تا مطالبه‌گری بخش خصوصی با دقت، دید باز، پیگیرانه و مستمر ادامه یابد. او افزود: نکته مهم در کمیسیون‌ها این است که همه کمیسیون‌های اتاق ایران از ترکیب نمایندگان شهرستان‌ها، تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی تشکیل‌ شده است، بنابراین این ترکیب می‌تواند به مطالبه‌گری بیشتری بینجامد. اما شرط آن، مطالعه و تقسیم کار در کمیسیون است. به گفته صالحی، کمیسیون‌ها باید فراتر از وظایف تشکلی عمل کنند و نباید در عمل و در مسیر کار همدیگر را مختل کنند یا موازی‌کاری انجام دهند. باید کار کمیسیون‌ها فراتر از هر هدف تشکلی باشد. کمیسیون‌ها موضوع‌های کلان و ملی را دنبال می‌کنند. او ادامه می‌دهد: ما در کمیسیون انرژی تلاش می‌کنیم که موضوع‌های کلان حوزه انرژی را استخراج کرده و برای پیشبرد آن راهکارها و راهبردهایی را ارایه دهیم و با کمک هیات رییسه اتاق ایران بر عملیاتی شدن این موارد متمرکز شویم.

 

ارسال نظر