اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۶۹۳

برندهای آلمانی قاچاق ارزان‌تر از کالای ایرانی

تسنیم| رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به افزایش حجم کالاهای قاچاق در بازار، از ارزان‌تر شدن برخی برندهای قاچاق اروپایی در بازار لوازم خانگی نسبت به کالاهای تولید داخل گلایه کرد. مرتضی میری با اشاره به حضور چشمگیر لوازم خانگی قاچاق در بازار اظهار کرد: متاسفانه امروز در بازار شاهد آن هستیم که اجناس و لوازم خانگی قاچاق، به وفور یافت می‌شود و افزایش لوازم خانگی قاچاق در بازار باعث شده تا قیمت این کالاها کاهش چشمگیری داشته باشد. او ادامه داد: به عنوان مثال قیمت یک ماشین لباسشویی آلمانی که 5 ماه پیش با قیمتی در حدود 15 میلیون تومان فروخته می‌شد، امروز به 5 تا 9 میلیون تومان رسیده است؛ حتی در شرایطی که لوازم خانگی به خصوص لوازم خانگی خارجی تنها به صورت نقدی فروخته می‌شد، امروز شاهد فروش اقساطی این لوازم خانگی قاچاق با چک یک‌ماهه هم هستیم.

میری با بیان اینکه بعضاً از نظر قیمتی، خرید جنس خارجی قاچاق برای مشتریان این بازار به صرفه‌تر از کالای داخلی است، افزود: متاسفانه با وجود کاهش قیمت ارز در بازار، قیمت لوازم خانگی تولید داخل کاهش نیافته و تولیدکنندگان به دلیل اینکه مدعی هستند ارز تخصیصی به آنها ارز نیمایی است و نرخ ارز در سامانه نیما، کاهش نیافته، هیچ برنامه‌ای برای کاهش قیمت‌های خود ندارند.

اعضای 18کمیسیون‌ تخصصی اتاق ایران معرفی شدند

اتاق ایران| دبیرخانه کمیسیون‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعضای کمیسیون‌های اتاق در دوره نهم را معرفی کرد.

در این راستا، اعضای 18 کمیسیون تخصصی اتاق ایران معرفی شدند که پس از برگزاری اولین جلسه خود اعضای هیات رییسه و ترکیب جدید کمیسیون‌های تخصصی با رای اعضا مشخص خواهد شد. بر اساس اطلاعیه یاد شده؛ 18 کمیسیون اتاق ایران با عناوین «انرژی، احداث و خدمات فنی مهندسی، بازار پول وسرمایه، تسهیل تجارت و مدیریت واردات، توسعه صادرات غیرنفتی، حقوقی و حمایت‌های قضایی و مقرراتی، حمل‌ونقل و لجستیک، صنایع، فناوری و ارتباطات، کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، کشاورزی و صنایع وابسته، گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته، محیط زیست و توسعه پایدار و آب، مالیات، کار و تامین اجتماعی، معادن و صنایع معدنی، بازرگانی داخلی، اقتصاد کلان و مسوولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی» اعضای جدید خود را شناختند.

چرا مرغ گران شد؟

رییس اتحادیه صنف قصابان واغذیه فروشان کبودرآهنگ گفت: نرخ‌گزاری غیرکارشناسی باعث افزایش قیمت مرغ در کبودرآهنگ شد. احمدمومنی با اشاره به مشکلات اخیرو کمبود مرغ در بازار، عنوان کرد: به علت تصمیم اشتباه استانداری که ورود وخروج مرغ را به استان ممنوع کرده و همچنین تصویب قیمت

۱۲ هزار تومان برای قیمت مرغ در کشتارگاه برای توزیع‌کننده و قیمت ۱۲هزارو۹۰۰ تومان برای مصرف‌کننده؛ باعث بروز مشکلات در بازار شد. به گفته او، عدم رعایت نرخ توسط کشتارگاه و مشخص نبودن سود فروش مرغ برای واحدهای صنفی؛ باعث ایجاد نوسان در قیمت مرغ گرم در بازار شده است. مومنی بهترین شیوه تنظیم بازار مرغ را تکیه به اصل عرضه و تقاضا و رقابتی شدن بازار عنوان کرد گفت: بهتر است برای تنظیم بازار نرخ مرغ آزاد گردد تا عرضه و تقاضا تنظیم‌کننده بازار باشد.

حل مشکل بانکی واردکنندگان دارو از کره‌جنوبی

ایلنا| دبیراتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی گفت: در بانک‌های کوچک مشکل افتتاح حساب برای انجام امور مالی دانشجویان و افراد مقیم کره جنوبی وجود ندارد و این بانک‌ها به راحتی کارهای آنها را انجام می‌دهند. پویا فیروزی درباره آخرین تحولات اقتصادی ایران و کره جنوبی اظهار کرد: با توجه به اینکه اقلام دارویی و غذایی جزو موارد حقوق بشردوستانه محسوب می‌شوند، نباید مشکلی در واردات این کالاها وجود داشته باشد؛ اما تا چند وقت پیش عملا هیچ اتفاقی در این حوزه رخ نمی‌داد. از همین روی با تلاش‌های سفارت ایران و اتاق مشترک اکنون این مشکلات تا حدودی حل شده است و مشکل بانکی و حمل و نقلی در حوزه مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی و برخی موارد خاص وجود ندارد. البته مراودات تجاری ایران و کره به پایین‌ترین حد خود رسیده است، به خصوص واردات شرکت‌های لوازم خانگی به چند قطعه خاص محدود شده است. او درباره مشکلات بانکی ایرانیان مقیم کره گفت: هنوز برخی مشکلات وجود دارد اما بیشترین مشکلات در حوزه بانک‌های بزرگ و معروف است اما در بانک‌های کوچک مشکلی برای افتتاح حساب برای انجام امور مالی دانشجویان و افراد مقیم کره وجود ندارد و به راحتی کارهای آنها را انجام می‌دهند.

 

ارسال نظر