اخبار

۱۳۹۸/۰۴/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۹۸۷

بازرگانان رتبه‌بندی می‌شوند

خبرگزاری تسنیم|معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت از تکمیل اعتبارسنجی بازرگانان کشور خبر داد وگفت: درحال‌حاضر سامانه رتبه‌بندی و اعتبارسنجی بازرگانان در حال فعالیت است و همه بازرگانان در این سامانه تحت سنجش اعتبار و رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند. بهنام امیری با اشاره به تکمیل شدن سامانه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی بازرگانان اظهار کرد: در حال حاضر سامانه رتبه‌بندی و اعتبارسنجی بازرگانان کشور در حال فعالیت است و همه بازرگانان کشور در این سامانه تحت سنجش اعتبار و رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند. وی افزود: در این سامانه اطلاعات تمام بازرگانان و تجار کشور ثبت شده و مورد بررسی قرار گرفته است و هریک از بازرگانان بر اساس سوابق و سایر شاخص‌های تعیین‌شده، امتیاز لازم را تا سقف 1000 امتیاز کسب کرده‌اند. وی در پاسخ به این سوال که آیا ‌اکنون واردات و صادرات و فعالیت‌های بازرگانان بر اساس اعتبارسنجی و رتبه‌بندی انجام‌شده در این سامانه انجام می‌شود یا خیر گفت: در حال حاضر واردات کالا به کشور به‌ویژه برای تخصیص ارز و مسائل مربوط به آن، بر اساس این رتبه‌بندی صورت‌گرفته انجام می‌شود. اما در مقابل، باتوجه به اینکه صادرات کالا از کشور محدودیتی از این لحاظ ندارد، صادرات کالا بر اساس رتبه‌بندی بازرگانان انجام نمی‌شود.

۶۵۰ کالای جدید ایرانی در سبد مصرفی عراق

شاتا|رایزن بازرگانی ایران در عراق در دیدار با رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق، ظرفیت بالای تبادلات کالایی و همکاری‌های تجاری را نیازمند اطلاع‌رسانی‌های مستمر و آگاهی مخاطبان عراقی از تنوع محصولات و کیفیت محصولات ایرانی دانست و گفت: ایجاد اولین کارگزاری رسمی برای تبلیغات کالاها و برندهای صادراتی ایران در عراق ضرورت دارد. ناصر بهزاد اظهار کرد: در یک سال گذشته، بیش از ۶۵۰ کالای جدید ایرانی به سبد مصرفی مردم عراق وارد شده که با بهره‌گیری از تبلیغات دیداری در شبکه‌های متنوع تلویزیونی عراق می‌توان بستر مناسبی برای افزایش ضریب نفوذ در بازار و بهره‌گیری از همکاری شرکت‌های عراقی برای تقویت تولیدات مشترک فراهم کرد. وی افزود: در این دیدار پیشنهاد ایجاد اولین کارگزاری رسمی برای تبلیغات کالاها و برندهای صادراتی ایران در عراق به منظور بهره‌برداری از ۱۲۰ شبکه رادیو و تلویزیون عراق مطرح و ضمن تفاهم اولیه مقرر شد برنامه اجرایی مدونی برای همکاری‌های این بخش تنظیم و ارایه شود.

بهزاد با تأکید بر اینکه تحقق این امر تأثیر بسزایی در توسعه بازار محصولات با کیفیت و برندهای نمونه صادراتی کشورمان دارد، گفت: تبلیغات عامل مهم برای ترویج و توسعه فروش کالا است و بر این اساس، علاوه بر تبلیغات از طریق شبکه‌های مختلف صوتی و تصویری، استفاده موثر از تبلیغات چاپی، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، ارایه شوروم، ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی، استقرار پلت‌فرم‌های تبلیغی و سمینارهای اطلاع‌رسانی با استفاده از روش‌های جذاب موجب تسهیل و تثبیت کالای ایران در عراق خواهد بود. از آن‌سو، مدیرکل دفتر عربی وآفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران درباره ممنوعیت ورود برخی کالاهای ایرانی به بازار عراق گفت: ممنوعیت واردات برخی کالاها همچون انواع نمک خوراکی و ماکارونی به عراق منحصر به ایران نبوده و برای تمامی کشورهای صادرکننده به عراق وضع شده است. مسعود کمالی اردکانی افزود: تصمیمات مرتبط با ممنوعیت ورود کالاها به عراق در وزارت صنایع یا کشاورزی این کشور بررسی می‌شود و با توجه به آمارهای سالانه تولیدات داخلی عراق، اگر تولید کالایی پاسخگوی نیاز داخلی این کشور باشد ممنوعیت ورود آن از جانب

نخست وزیر عراق ابلاغ می‌شود. وی تصریح کرد: رویکرد عراق از تجارت صرف به تولید تغییر کرده و صادرکنندگان ایرانی برای حفظ این بازار نسبت به برنامه‌ریزی‌های دیگری همچون ایجاد کارخانه در عراق یا تولید مشترک اقدام کنند. مصالح ساختمانی و کاشی و سرامیک محدودیتی برای صادرات به عراق ندارند.

صادرات پوشاک ایران به سه کشور

خبرگزاری تسنیم|رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک از صادرات تولیدات پوشاک ایران به کشورهای «افغانستان، عراق، روسیه و یمن» خبر داد وگفت: یکی از برنامه‌های امسال ما افزایش تولید و حرکت به سمت صادرات پوشاک به کشورهای دیگر است. ابوالقاسم شیرازی با اشاره به توان پاسخگویی تولیدات پوشاک داخلی به نیاز بازار کشور اظهار کرد: در حال حاضر حدود 70 تا 80 درصد پوشاک موجود در بازار ایران، محصولات تولید داخل است که توسط تولیدکنندگان داخلی پوشاک تولید شده است. وی ادامه داد: بعد از ممنوع شدن واردات پوشاک خارجی به کشور، تولیدکنندگان پوشاک تمام تلاش خود را کردند تا هم تولیدات‌شان را افزایش دهند و هم کیفیت تولیدات خود را ارتقا دهند و خوشبختانه شب عید شاهد بودیم که هیچ کمبودی در بازار پوشاک وجود نداشت. رییس اتحادیه سراسری پوشاک اضافه کرد: خوشبختانه دستگاه‌های متولی با تشدید برخورد با پوشاک قاچاق، ریسک قاچاق را بالا برده‌اند و امروز شاهد کاهش شدید پوشاک قاچاق در بازار هستیم.

 

ارسال نظر