نیاز خودروسازان به 1800 میلیارد تومان نقدینگی

۱۳۹۸/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۴۷۰

مدیرعامل ساپکو اعلام کرد: بومی‌سازی تولید قطعات پیشرفته خودرو و کاهش 40درصدی ارزبری موجود، نیاز به حدود 1800 میلیارد تومان نقدینگی دارد، درصورت تامین این میزان نقدیندگی روند داخلی‌سازی این قطعات با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد. به گزارش ایکوپرس، منصور منصوری مدیرعامل شرکت ساپکو با بیان این مطلب گفت: بطور میانگین 65 درصد قطعات محصولات ایران خودرو به صورت کامل بومی‌سازی شده و با همکاری شرکت‌های دانش بنیان، جهاد دانشگاهی و سازندگان برتر درصددهستیم تولید قطعات پیشرفته خودرو را داخلی‌سازی کنیم .منصوری تاکیدکرد: وقتی امکان و توانایی تولید قطعه در داخل مرزهای کشور وجود دارد باید از آن حمایت شود تا به جای کارآفرینی برای کشورهای خارجی، تولید داخلی کشور رونق پیدا کرده و از ظرفیت‌های داخلی استفاده شود.

منصوری با اشاره به اینکه در شرایط جدید پیش رو به فعالیت مضاعف قطعه‌سازان و همدلی دولت نیاز داریم اظهار داشت: در مواردی که به لحاظ فناوری با استانداردهای جهانی فاصله داریم از توان شرکت‌های دانش بنیان استفاده خواهیم کرد. وی مهم‌ترین رویکرد ساپکو در سال 98 را افزایش عمق ساخت داخل قطعات پیشرفته خودرو با همکاری شرکت‌های دانش بنیان و سازندگان برتر، کاهش وابستگی به خارج و کاهش ریسک تامین و خودکفایی مواد و طراحی و ساخت قالب وابزارهای اصلی تولیدعنوان کرد.مدیرعامل ساپکو گفت: از ابتدای سال گذشته با همکاری شرکت‌های دانش بنیان، جهاددانشگاهی و سازندگان برتر، پروژه‌های مرتبط با کاهش ارزبری و کاهش ریسک تامین ناشی از تک سورس بودن قطعات را در دستور کار قرار داده‌ایم و درکنار آن نیز برنامه‌ریزی دقیقی برای خودکفایی قطعات و داخلی‌سازی مواد و قالب صورت گرفته است.

وی افزود: با اتکا به متخصصین داخلی می‌توانیم به اهداف کاهش ارزبری و بومی‌سازی دانش فنی جدید دست یابیم این درحالی است که میزان ارزبری قطعات هیچگاه به صفر نخواهد رسید. منصوری با اشاره به اینکه ساپکو و ایران خودرو به دنبال توسعه محصول همراه با توسعه خودکفایی است، ‌خاطرنشان کرد: ‌در بخش قطعه‌سازی نیز رویکرد ما دارا بودن دست کم دو منبع تامین برای هرقطعه است تا از ریسک‌های تامین تک سورس جلوگیری کنیم .وی از دیگر رویکردهای این شرکت در سال رونق تولید را فعالیت تخصصی سازندگان عنوان کرد و اظهار داشت: پیش از این سازندگان، توسعه را براساس تنوع قطعات انجام می‌دادند.اما در رویکرد جدید تصمیم بر آن است که در انجام فعالیت‌های مهندسی با اقتباس از روند فعالیت سایر کشورهای دنیا در این زمینه و تعریف مگاماژول‌های پنج‌گانه (سیستم اصلی خودرو)، توسعه فعالیت‌های سازندگان تخصصی‌تر و هدفمند شود .منصوری تصریح کرد: ‌برای رسیدن به این هدف در زنجیره تامین، علاوه بر روش ارزیابی پژو از سیستم هفت گانه ارزیابی جامع سازندگان ساپکو برای ارزیابی استفاده می‌کنیم.از سوی دیگر، سیستم فروش گروه صنعتی ایران خودرو با به کار‌گیری به روزترین برنامه ضد ربات (captcha) در مراحل مختلف ثبت نام امنیت کاربران را به حداکثر رسانده است. این نرم افزار به منظور افزایش امنیت کاربران در سیستم فروش محصولات ایران خودرو استفاده می‌شود.

برمبنای این گزارش، برخلاف ادعای برخی افراد، با اجرای نرم افزارهای امنیتی، ورود ربات در فرآیند ثبت نام مشتریان، دست کم در سیستم فروش گروه صنعتی ایران خودرو، امکان‌پذیر نیست. درحال حاضر فرآیند فروش روزانه محصولات گروه صنعتی ایران خودرو به دلیل کثرت مراجعین به سایت فروش از سویی و محدودیت عرضه محصول، در مدت زمان کوتاهی تکمیل می‌شود. در کسری از ثانیه چندین هزار نفر در صف انتظار ثبت نام قرار دارند که یقینا به دلیل محدودیت در تعداد خودروهای قابل عرضه تعداد کمی از متقاضیان موفق به ثبت نام می‌شوند.

 

ارسال نظر