هدف‌گذاری تولید 1.4 میلیون دستگاه تلویزیون

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۰۰:۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۴۲۵۹۵

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور گفت: باوجود همه سختی‌ها به ویژه مشکلات ارزی و تامین مواد اولیه و تجهیزات، تولید یک میلیون و 400 هزار دستگاه تلویزیون در سال 98 و پوشش تقاضای جامعه برنامه‌ریزی شده است. محمدرضا شهیدی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این انجمن همچنین در تلاش است تا تامین‌کنندگان خارجی مناسبی را به جای آن دسته از تامین‌کنندگان که متاثر از تحریم‌ها حاضر به همکاری با ایران نبودند، جایگزین کند. این مقام صنفی گفت: تامین‌کنندگان خارجی یاد شده بطور عمده چینی یا کره‌ای هستند که به دلیل حضور در بازار امریکا، راغب به حضور در بازار کشورمان نیستند، اما سعی داریم با حفظ کفیت اقلام و تجهیزات، آنها را با تامین‌کنندگان جدید جایگزین کنیم. به گفته او، با وجود همه مشکلات تلاش شده تا کمبودی در بازار ایجاد نشود و افزایش غیرمنطقی نرخ محصولات را نداشته باشیم؛ هرچند رشد 40 درصدی دستمزدها نسبت به سال قبل، می‌تواند به افزایش قیمت‌ها بیانجامد.

این مقام صنفی با یادآوری تاثیرگذاری افزایش نرخ ارز در سال گذشته، اظهار کرد: امسال همه واحدهای تولیدکننده با در نظر گرفتن شرایط کارگران خود و همچنین شرایط معیشتی خانوارها، به دنبال کسب حداقل سود یا تولید در شرایط سر به سر هستند، زیرا اگر افزایش قیمت واقعی اتفاق بیفتد، تقاضای بازار ریزش خواهد داشت و این به نفع صنعت با بیش از نیم قرن سابقه لوازم صوتی و تصویری نیست. او یادآور شد: پارسال در مجموع نزدیک به یک میلیون و 100 هزار دستگاه تلویزیون در کشور تولید شد که 20 درصد کمتر از برنامه پیش بینی شده بود. شهیدی ادامه داد: اگر مشکل خاصی در زمینه تامین ارز نداشته باشیم، واحدهای تولیدی از ظرفیت لازم برای تامین نیاز داخل برخوردارند و در نظر داریم با توجه به شرایط اقتصادی کشور، تعدیل نیروی چندانی نداشته باشیم. او خاطرنشان کرد: اکنون 15 شرکت به تولید تلویزیون‌های داخلی یا مونتاژ برندهای خارجی با داخلی‌سازی بالا در کشور فعالیت دارند که البته همچون سایر شرکت‌های حاضر در جهان، همه اقلام و تجهیزات مورد نیازشان را خود تولید نمی‌کنند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور اظهار کرد: بطور نمونه از حدود 350 شرکت تولیدکننده تلویزیون در جهان، فقط 6 شرکت به تولید پنل می‌پردازند، زیرا تولید این قطعه مقرون به صرفه نیست و تعداد معدودی از کشورها نسبت به تولید آن اقدام می‌کنند. او درخصوص تامین مواد اولیه مورد نیاز این صنعت در سال جاری نیز گفت: با توجه به مشکلات ارزی، چشم‌انداز خیلی خوبی وجود ندارد، با این حال برخی واحدها پیش‌بینی خوبی برای تامین و دپوی آنها داشتند، اما برخی دیگر کمبودهایی دارند. شهیدی ابراز پیش بینی کردکه سال جاری، سال سختی برای تولید باشد، اما خاطرنشان کرد: درتلاشیم هرچند به سختی این دوره را با موفقیت پشت سر بگذرانیم و از تهدیدهای موجود فرصتی برای رونق تولید بسازیم.

 

 

ارسال نظر