روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۲۲۰

    ظریف با فرماندهان سپاه دیدار کرد؛ سپاه‌نیوز|

«محمد جواد ظریف»وزیر امور خارجه با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 همزمان با ایام ولادت بزرگ پاسدار اسلام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز پاسدار؛ در پی اقدام دولت امریکا در قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیروز با حضور در ستاد فرماندهی کل سپاه با سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

فرماندهان نیروهای زمینی، دریایی، هوافضا، قدس و رییس سازمان بسیج مستضعفین و مرتضی سرمدی قائم مقام و سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در این دیدار حضور داشتند.

ظریف در حاشیه دیدار با فرماندهان سپاه، گفت: امروز به دیدار فرماندهان سپاه آمدیم تا در کنار برادرانمان مانند سابق حضور جدی داشته باشیم و خوشبختانه این اقدام احمقانه امریکایی‌ها باعث شد اتحاد و همدلی در کشور ما بیش از پیش شود.

    شهادت یک نفر در سقوط بالگرد هوا ناجا؛ فارس|

فرمانده هواپیمایی نیروی انتظامی از سقوط بالگرد در منطقه دالامپر در استان آذربایجان غربی خبر داد و گفت: در این حادثه، یک نفر از خلبانان شهید و ۳ تن دیگر از سرنشینان بالگرد مجروح شدند. سردار مستاجران اظهار داشت: صبح روز چهارشنبه، یک فروند بالگرد هواپیمایی نیروی انتظامی هنگام جابه‌جایی نیروهای مرزبانی، در ارتفاعات صعب العبور غرب کشور (منطقه دالامپر در استان آذربایجان غربی) به علت نقص فنی دچار سانحه شد.

وی گفت: در این حادثه، یک نفر از خلبانان شهید شد و 3 تن دیگر از سرنشینان بالگرد نیز مجروح شدند که حال آنها نیز وخیم گزارش شده است.

فرمانده هوا ناجا گفت: یک تیم کارشناسی به منظور بررسی علت نقص فنی بالگرد به منطقه اعزام می‌شود.

    در نخستین جلسه دور جدید شورای مرکزی صورت گرفت-فارس|

محسن هاشمی در نخستین جلسه دور جدید شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران برای یک دوره دیگر به عنوان رییس شورا انتخاب شد.در نخستین جلسه دور جدید شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران، با رأی حاضران، محسن هاشمی برای یک دوره دیگر به عنوان رییس شورا انتخاب شد.همچنین یداله طاهرنژاد به عنوان نایب‌رییس و فرزانه ترکان و به عنوان منشی هیات رییسه برگزیده شدند.

    تصمیم احمقانه ترامپ درباره سپاه چیزی جز بلاهت نیست؛ فارس|

عضو فراکسیون امید و نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تصمیم احمقانه ترامپ درباره سپاه پاسداران که اصلی‌ترین عامل حذف تروریست‌ها در منطقه بوده است، چیزی جز بلاهت نیست؛ بلاهتی که در جهان شهره است و نتیجه‌ای جز ناامن شدن دوباره منطقه ندارد.سیده فاطمه حسینی اظهار داشت: سپاه نیروی نظامی قانونی و مشروع ایران است که هم از سوی حکومت ایران و هم از سوی مردم، برای ایفای وظایف نظامی در کنار ارتش به رسمیت شناخته شده است و از این منظر، اقدام ترامپ در قرار دادن این نهاد نظامی در فهرست سازمان‌های تروریستی مورد نظر ایالات متحده، مصداق بارز اقدامات بدون منطق و ظالمانه‌ای است که ترامپ در معادلات بین‌المللی در پیش گرفته است.

    مواضع عربستان و بحرین نشان از درک سطحی آنها از واقعیات منطقه دارد؛ مهر|

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مواضع اعلام شده از سوی عربستان و بحرین، نشان‌دهنده سطحی نگری آنها در مورد واقعیت‌های منطقه و ناآگاهی آنها نسبت به پیامدهای ماجراجویی امریکا در منطقه است.

بهرام قاسمی با محکومیت شدید مواضع بحرین و عربستان سعودی در استقبال و حمایت از اقدام امریکا علیه سپاه، مواضع ناشیانه و بی‌خردانه این دو کشور را مغایر با اصول عدم مداخله و احترام به حاکمیت کشورها دانست. قاسمی مواضع عربستان و بحرین را تحسین زبونانه و منفعلانه اقدامات ضد ایرانی رییس‌جمهور امریکا توصیف کرد و افزود: مواضع اعلام شده از سوی این دو کشور، نشان‌دهنده عدم درک درست و سطحی نگری آنها در مورد واقعیت‌های منطقه و ناآگاهی آنها نسبت به پیامدهای ماجراجویی و خطای راهبردی امریکا علیه ثبات و امنیت منطقه است.

    کمک‌های بشردوستانه جمهوری آذربایجان به ایران ارسال شد؛ایلنا|

وزارت حوادث اضطراری و غیر مترقبه جمهوری آذربایجان از ارسال کمک‌های بشردوستانه این کشور به ایران خبر داد. وزارت حوادث اضطراری و غیر مترقبه جمهوری آذربایجان اعلام کرد: با دستور الهام علی اف رییس‌جمهوری آذربایجان، کمک‌های بشردوستانه به ایران ارسال شد.این کمک‌ها شامل؛ ۱۶۶ بسته تجهیزات آشپزخانه، ۳۰۰۰ مورد تجهیزات خواب، ۷۵ چادر، ۱۵۰ پمپ تخلیه آب، پنج قایق، ۱۴۰ دست لباس کار، ۳۲۰ دست لباس غریق نجات و ۲۰۰ جلیقه نجات که در مجموع دارای ارزشی بالغ بر ۹۵۰ هزار منات (تقریباً ششصد هزار دلار) است، است.

 

ارسال نظر