چرا بنگاه‌های صنعتی دچار خسارت شدند

۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۰۷۱

تعادل |معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر جایابی واحدهای صنعتی علمی بود اینقدر خسارت نداشتیم. قبادیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از خساراتی که استان لرستان به خاطر سیل اخیر دیده متاسفیم و همدردی وزارت صنعت را در این باره اعلام می‌کنم. او با بیان اینکه خسارات و اتفاقات افتاده را در سه بخش مورد بررسی قرار می‌دهیم، افزود: در ابتدای هر کاری باید خسارات وارد آمده به واحدهای صنعتی و صنفی مورد ارزیابی قرار گیرند و برآورد درستی داشته باشیم تا در راستای جبران بخشی از این آسیب‌ها که مربوط به صنعت و معدن است اقدامات لازم انجام شود. به گزارش ایسنا، قبادیان بخش دوم خسارات را مربوط به زیرساخت‌ها، شرکت‌ها و خدمات مردمی عنوان کرد و گفت: روز گذشته بازدیدی از واحدهای صنفی و صنعتی سیل‌زده استان به عمل آمد. معاون وزیر صنعت با بیان اینکه برآورد اولیه خسارات وارد شده به صنوف و صنعت به عمل آمده است، اضافه کرد: طبق این برآوردها سیل حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به بخش صمت خسارت وارد آورده است و البته این مقدار بیشتر نیز خواهد بود.

او با بیان اینکه هم‌اکنون بیشتر توجهات به سمت پلدختر معطوف شده است، افزود: برای بررسی دقیق‌تر میزان خسارات طی روزهای آینده اقدام خواهیم کرد. قبادیان ادامه داد: بیشترین میزان خسارات مربوط به صنوف استان بوده و بین ۶۰ تا ۷۰ درصد به آنها آسیب وارد آمده است.

 نماینده ویژه وزیر صنعت در بازدید از خسارات سیل لرستان گفت: آسیب‌های جدی مالی، معنوی و روحی به صاحبان این واحدها وارد آمده است. او تصریح کرد: برای جبران خسارات و پرداخت تسهیلات و بیمه راهکارهایی آماده کردیم و قرار است بعد از بازدید این مناطق پیشنهادات را به دولت ببریم. قبادیان بیان کرد: اگر لازم باشد پیشنهاد می‌دهیم که از صندوق ذخیره ملی برداشت شود و در صورت لزوم از مقام معظم رهبری درخواست می‌شود. معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت اظهار کرد: معتقدم باید کمک‌های بلاعوض قابل توجهی به این واحدها داده شود چراکه تا مدت‌ها امکان بازپرداخت تسهیلات را ندارند. او با بیان اینکه اگر جایابی و مکان این واحدها علمی و مهندسی شده بود اینقدر خسارت نمی‌دیدیم، ادامه داد: در این رابطه عزم جدی وجود دارد تا از ظرفی‌های علمی کشور استفاده کنیم. قبادیان با اشاره به اینکه طرح توانمندسازی و توسعه اشتغال پایدار را داریم، گفت: حتماً به صورت علمی و با آگاهی و تدبیر بیشتر زیرساخت‌ها را بازسازی می‌کنیم.

 

ارسال نظر