پلمب نمایشگاه‌های بهاره فاقد مجوز

۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۱۶۸

رییس اتاق اصناف تهران با تاکید بر پلمب  نمایشگاه‌های فاقد مجوز در تهران گفت: برگزاری نمایشگاه‌های مشابه نمایشگاه‌های بهاره خلاف مصوبه شورای تامین استانداری تهران است و با همکاری دستگاه‌های مسوول، نمایشگاه‌های دیگری که فاقد مجوز هستند، پلمب خواهند شد. قاسم نوده فراهانی با اشاره به غیرقانونی بودن برگزاری نمایشگاه‌های عرضه کالا در تهران، به جز 3 نمایشگاه دارای مجوز اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌های مشابه نمایشگاه‌های بهاره برخلاف مصوبه شورای تامین استانداری تهران است و با همکاری دستگاه‌های مسوول، نمایشگاه‌های دیگری که فاقد مجوز هستند، پلمب خواهند شد.

او با بیان اینکه نمایشگاه اخیر شهرداری تهران با عنوان نمایشگاه زنان و تولید ملی نیز از جمله این موارد است افزود: همکاران ما در حال بررسی این نمایشگاه هستند تا مشخص شود این نمایشگاه، برای زنان سرپرست خانوار است یا تجار و اصناف. رییس اتاق اصناف تهران با تاکید بر اینکه این نمایشگاه و نمایشگاه‌های اینچنینی مجوز برگزاری ندارند، گفت: متاسفانه این نمایشگاه‌ها برخلاف قانون برپا شده و نه روند قیمت‌گذاری کالاها در آنها مشخص است و نه کیفیت کالاهای عرضه شده در آن. فراهانی با گلایه از برپایی این نمایشگاه خاطرنشان کرد: ما در جلسه چند هفته گذشته‌ای که با شهردار تهران داشتیم هم از آقای حناچی درخواست کردیم که شهرداری از دادن مجوز برای برپایی نمایشگاه‌های اینچنینی خودداری کند و شهردار تهران هم این موضوع را قبول کرد.

به گزارش تسنیم، رییس اتاق اصناف تهران پیش از این از برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در تهران در 3 نقطه بوستان ولایت، خاوران و مصلی خبر داده بود. همچنین روز جمعه نیز عیسی فرهادی فرماندار تهران در واکنش به برگزاری نمایشگاه‌های بهاره به جز 3 نمایشگاه مذکور، با اعلام ممنوعیت برگزاری نمایشگاه‌های بهاره توسط دستگاه‌ها و نهادها اعلام کرده بود: در حال حاضر سه نمایشگاه در شهر تهران با عنوان نمایشگاه بهاره کار خود را آغاز کرده‌اند که در صورت نیاز و استقبال مردم می‌توان تعداد آنها را در تهران تا پنج نمایشگاه افزایش داد، اما سایر دستگاه‌ها و نهادها حق برگزاری نمایشگاه بهاره را ندارند. برگزاری این نمایشگاه‌های بدون مجوز در حالی است که از یک سو، نظارتی بر کیفیت و قیمت کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه‌ها وجود ندارد و از سوی دیگر، اخذ وجوه از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه از سوی دستگاه‌ها و نهادهای غیرمسوول در برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست، باعث مشکلاتی خواهد شد.

 

 

ارسال نظر