اخبار

۱۳۹۷/۱۱/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۳۲۱

جزییات ارایه تسهیلات بانکی به کسبه پلاسکو

پایگاه خبری اتاق اصناف| نماینده وزارت صنعت، معدن وتجارت در اتاق اصناف ایران گفت: تسهیلات ٣٠٠ میلیون تومانی به افرادی اختصاص می‌گیرد که دارای پروانه کسب با نام خود هستند. ابراهیم درستی به تسهیلات در نظر گرفته شده برای مالباختگان حادثه پلاسکو اشاره کرد و افزود: به منظور جبران خسارت‌های وارد شده به کسبه پلاسکو تسهیلاتی در نظر گرفته شد با این عنوان که فقط برای افراد مستقر در مجتمع تجاری نور تسهیلات ٣٠٠ میلیون تومانی در نظر گرفته شود، که به‌شدت نسبت به این موضوع واکنش نشان دادیم و اعلام کردیم که این تسهیلات باید به تمام واحدهای خسارت خورده در این حادثه تعلق گیرد. او با اشاره به بخشش مالیات مالباختگان حادثه پلاسکو در طول دو سال اخیر تاکید کرد و گفت: تمام کسبه‌ای که در این پاساژ در حال امرار معاش بودند بعد از حادثه با ضررهای هنگفتی مواجه شدند که اکنون مجبور به کار با موتور شده‌اند به همین دلیل برای کمک به آنها پیگیری‌های لازم صورت گرفته تا افرادی که از دوران قبل از حادثه با بدهی مالیاتی همراه بودند در حد عرف شامل بخشش مالیاتی شوند تا شاید این اقدام کمکی برای بهبود وضعیت آنها باشد.

او تعداد کسانی را که در حادثه پلاسکو با خسارت چشمگیری همراه شدند و اکنون تقاضای دریافت تسهیلات دارند حدود ٧٠٠ نفر اعلام کرد و افزود: ما بر این باور هستیم تا این تسهیلات به تمام مالباختگان حادثه پلاسکو که در هر کجای تهران مستقر هستند اختصاص یابد زیرا ممکن است یک فرد به دلیل کمبود سرمایه مجبور به ادامه فعالیت در خانه خود باشد، این افراد تمام سرمایه‌های خود را در حادثه پلاسکو از دست داده‌اند و به هیچ عنوان نباید برای آنها محدودیتی از این لحاظ اعمال شود که در مکان خاصی مستقر باشند. به گفته درستی، میزان بهره در نظر گرفته شده برای این تسهیلات تک رقمی است اما تاکنون رقم دقیقی برای آن مشخص نشده است.

تولید 200 هزارتن کاتد مس

شاتا|  برای نخستین‌بار تولید 200 هزارتن کاتد مس طی 10 ‌ماه سال جاری رقم خورد. این در حالی است که در مدت مشابه سال 96 تنها 125هزارتن از این فلز تولید شده بود. بر این اساس تا پایان دی‌ماه سال جاری با 4 درصد افزایش نسبت به برنامه، تولید بی‌سابقه یک ‌میلیون تن کنسانتره مس در کشور انجام شد. یکی از مهم‌ترین دلایل رشد تولید در‌آند و کاتد، تغییر تکنولوژی کارخانه ذوب سرچشمه از ریورب به فلش است. این میزان تولید کاتد حاصل عملکرد 258 هزار تنی آند کارخانه ذوب بوده است؛ بطوری‌که بررسی عملکرد کارخانه ذوب نشان‌دهنده رشد 19 درصدی تولید آند طی این مدت است. طی این بازه زمانی تولید 245 هزار و 100 تن مس محتوی معدنی نسبت به برنامه 244 هزار و 680 تنی انجام شد.

کاهش قیمت گوشت با واردات روزانه ۴ هزار راس دام

ایرنا|   رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران از واردات روزانه ۴ هزار راس دام زنده به کشور خبر داد وگفت: قطعا این میزان واردات به کشور تاثیر مناسبی

در کنترل بازار خواهد داشت و قیمت‌ها را متعادل‌تر خواهد کرد. علی اصغر ملکی افزود: در ماه‌های اخیر جمعیت زیادی از دام سبک و‌سنگین به صورت قاچاق از مرزهای کشور خارج شد که این امر منجر به افزایش قیمت دام زنده شد و بدیهی است که نوسان دام زنده بر قیمت گوشت تاثیر می‌گذارد. او تصریح کرد: در راستای تنظیم بازار و تمهیدات صورت گرفته مصوبه واردات دام زنده از کشور رومانی تصویب شد و در حال انجام مراحل اداری آن هستیم و از هفته آینده روزانه ۴ هزار راس دام زنده به کشور وارد خواهد شد که انجام این کار قطعا باعث متعادل‌تر شدن قیمت‌ها در بازار می‌گردد. ملکی اظهار کرد: در حال حاضر هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۸۰ تا ۸۲ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود. رییس اتحادیه گوشت گوسفندی افزود: کمبود شدید دام در بازار ناشی از قاچاق دلیل اصلی نوسان قیمت در بازار به شمار می‌رود و قطعا با واردات دام زنده کمبود دام جبران خواهد شد و دولت نیز باید اهتمام ویژه‌ای برای‌ جلوگیری از قاچاق دام از کشور داشته باشد. ملکی تصریح کرد: در این راستا نکته بسیار مهمی که وجود دارد، این است که تاکنون دولت نظارت موثری را بر توزیع گوشت با نرخ‌های مصوب نداشته و همین مساله باعث شد تا تدابیر صورت گرفته در توزیع گوشت با نرخ مصوب تاثیرگذار نباشد و به دست مصرف‌کننده واقعی نرسد و در حال حاضر نظارت ویژه‌ای را برای توزیع دام زنده خواهیم داشت.

۲۰۰ میلیون دلار صادرات در و پنجره

ایسنا|   سرپرست نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران از صادرات سالانه ۲۰۰ میلیون دلار محصولات در و پنجره به کشورهای عراق، ‌هند و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) خبر داد. بهمن حسین‌زاده اظهار کرد: سالانه حدود ۵۵۰ تن محصولات صنایع در و پنجره صادر می‌شود که ارزش آن معادل ۲۰۰ میلیون دلار است. او همچنین میزان واردات در این بخش را حدود ۱۰۰ تن عنوان کرد. به گفته او محصولات در و پنجره ایران به کشورهای عراق، ‌هند و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) صادر می‌شود.

 

 

ارسال نظر