اخبار

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۰۰:۲۹:۵۴
کد خبر: ۱۳۷۴۸۵

ممانعت از اجرای طرح مبارزه با قاچاق پوشاک

فارس| نایب‌رییس اتحادیه تولید و صادرات صنعت نساجی و پوشاک ایران در مورد روند اجرای طرح مبارزه با قاچاق برندهای محرز عرضه‌کننده پوشاک قاچاق گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این طرح را از اول دی‌ماه اجرایی کرد و با توجه به جدیت در اجرای طرح بلافاصله دارندگان فروشگاه‌های عرضه‌کننده پوشاک محرز قاچاق یا اقدام به تعطیلی واحدهای خود کردند یا کالاهای قاچاق خود را از سطح فروشگاه جمع‌آوری کردند.بهرام شهریاری با بیان اینکه به دنبال اجرای طرح، برخی از ذی نفعان واردات پوشاک قاچاق، منافع خود را در خطر دیدند، افزود: بنابراین این افراد برای متوقف کردن طرح مبارزه با قاچاق پوشاک، با طرح سناریوهای به «هم ریختگی بازار» و «از بین رفتن امنیت»، تلاش می‌کنند تا طرح مبارزه با پوشاک قاچاق متوقف شود. آنها با این کار سعی دارند تا همچنان به عرضه پوشاک قاچاق ادامه دهند. شهریاری تاکید کرد: انبارهای تولید‌کنندگان پوشاک داخلی مملو از کالا است و با خروج برندهای محرز عرضه‌کننده قاچاق، هیچ مشکلی برای تأمین پوشاک مورد نیاز مردم حتی در شب عید هم ایجاد نمی‌شود. او اظهار کرد: با طرح این مسائل، در حال حاضر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به‌شدت از سوی برخی مقامات دولتی برای اجرای طرح تحت فشار است اما با این وجود این ستاد قول داده که اجرای طرح مجدد از 22 دی‌ماه آغاز می‌شود.

افزایش سرمایه‌گذاری و اشتغال در بخش صنعت

ایسنا| تا پایان آبان ماه امسال میزان سرمایه‌گذاری، اشتغال و همچنین صدور پروانه و جواز تاسیس نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته است که در میان این موارد بیشترین افزایش صدور مجوز و گواهی به بخش تجارت الکترونیک اختصاص دارد. آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که صدور پروانه بهره‌برداری تا پایان آبان ماه امسال در بخش صنعت، ۳۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری قطعی را در پی داشته که این رقم ۹۷.۶ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته است.بر اساس آمار منتشر شده، ۳۷۴۱ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی تا پایان آبان ماه امسال با سرمایه‌گذاری ۳۸ هزار و ۴۳۶ میلیارد تومانی صادر شده است که برای ۶۷ هزار و ۵۲۹نفر شغل ایجاد کرده است. مقایسه این اعداد با آمار مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد که تعداد پروانه ۲.۱ درصد، حجم سرمایه‌گذاری ۹۷.۶ درصد و میزان اشتغال ۶.۹ درصد افزایش یافته است. همچنین صدور جواز تاسیس در بخش صنعت نیز رشد ۱۹.۶ درصدی را تجربه کرده است و آمارها نشان می‌دهد که در این مدت، ۱۴ هزار و ۶۴۲ فقره جواز تاسیس صادر شده که بر اساس پیش‌بینی‌ها این تعداد جواز، منجر به سرمایه‌گذاری ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در بخش صنعت می‌شود و ۵۹.۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است و ۳۴۲ هزار و ۷۴۱شغل نیز ایجاد خواهد کرد.

برگزاری چهاردهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی

چهاردهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی، 25 و 26 دی‌ماه 97 با موضوع «سرمایه انسانی و تحول دیجیتال» با حضور مقامات، مدیران ارشد، مدیران منابع انسانی سراسر کشور و متخصصان این حوزه برگزار می‌شود. «نقش مدیریت منابع انسانی در فرهنگ‌سازی و حمایت از تولید ملی با کیفیت»، «نقش مدیریت منابع انسانی در نهادینه کردن اخلاق حرفه‌ای، مسوولیت اجتماعی شرکت (CSR) سازمان‌ها و نهادها»، «نقش مدیریت منابع انسانی در راهبری باور، امید و اعتماد در سازمان‌ها» و «راهکارهای ارتقای برند و حرفه‌ای گرایی مدیریت منابع انسانی» از جمله موضوعات محوری این کنفرانس هستند. از دیگر موضوعات محوری این کنفرانس می‌توان به « نقش مدیریت منابع انسانی در مواجهه با موج چهارم توسعه صنعتی»، «نقش مدیریت منابع انسانی در ساختارهای دانش بنیان و استارت آپ‌ها »، «مدل‌های منابع انسانی درشرایط دشوار اقتصادی»، «ابتکارات مدیریت منابع انسانی برای افزایش اثربخشی کسب و کارهای کوچک و متوسط در شرایط عدم قطعیت محیطی» و «نقش مدیریت منابع انسانی در افزایش تاب آوری سازمان‌ها و کسب و کارها در شرایط دشوار اقتصادی» اشاره کرد.

65 میلیارد ریال پرونده تخلف در آذرماه

شاتا | وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: آذرماه امسال 36 هزار و 114 مورد بازرسی از مراکز خرد و کلان در سطح عرضه در سراسر کشور انجام شد که منجر به تشکیل 851 مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از 65 میلیارد ریال و ارسال آنها به مراجع قضایی شد. در این مدت استان تهران با 5 هزار و 785 مورد بازرسی و 127 مورد تشکیل پرونده و استان البرز با بیش از 33 میلیارد ریال ارزش کالای قاچاق کشف شده بالاترین عملکرد را در بین استان‌ها داشته‌اند. برپایه این گزارش، بیشترین ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده با 15 میلیارد ریال در گروه‌های مرتبط با شیشه، ‌چینی و سرامیک به ثبت رسید. پس از آن انواع پارچه با 12 میلیارد ریال، فلزات گرانبها با 9 میلیارد ریال، لوازم آرایشی و بهداشتی با هشت میلیارد ریال و سیگار، توتون و تنباکو و محصولات دخانی با چهار میلیارد ریال بیشترین ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه را به خود اختصاص دادند.

 

ارسال نظر