اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۱۱۷

رویه‌های گمرکی عراق یکسان می‌شود

رایزن بازرگانی ایران در عراق با اشاره به پیگیری‌های انجام شده و مذاکرات صورت گرفته با سازمان گمرکات عراق گفت: تصمیمات جدید برای بستر‌سازی مناسبات گمرکی عراق مورد اجماع قرار گرفته که می‌تواند افق روشنی در این بخش تلقی گردد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، ناصر بهزاد اظهار داشت: اقدامات اداری و توافقات گمرکات عراق برای یکسان‌سازی رویه‌های گمرکی در عراق در حال انجام است و اجرایی شدن آن گام مهمی در شفاف‌سازی تجارت خواهد بود. وی افزود: برداشته شدن نقاط گمرکی کرکوک به اربیل و کرکوک به سلیمانیه، لغو هزینه‌های اضافی برای کالاهای کانتری و جلوگیری از اعمال برخی معافیت‌های خاص، انجام اقدامات هماهنگ برای هر گونه واردات موقت به عراق، نافذ بودن تصمیمات وزارتخانه‌های ذی‌ربط برای واردات هر گونه محصول به مبادی‌ مرزی عراق، عدم پذیرش ضابطه‌های اعلامی خلاف قانون گمرک و قوانین ابلاغی دولت، عضویت نمایندگان فنی و حقوقی خبره در تصمیمات کمیته گمرکی عراق از جمله این موضوعات است.

رایزن بازرگانی ایران در عراق ابراز امیدواری کرد تسریع در اجرای مراحل پیش بینی شده برای یکسان‌سازی رویه‌های گمرک در عراق بصورت متقابل برای کشورهایی که با عراق روابط تجاری دارند اثر گذار خواهد بود و می‌تواند منجر به تجارت اصولی کشورها با عراق باشد.

شیرینی تا پایان سال گران نمی‌شود

خبرگزاری تسنیم | رییس اتحادیه صنف دارندگان قنادی، میوه‌فروشی و کافه‌قنادی تهران گفت: با وجود افزایش هزینه‌های تولید، شیرینی برای شب چله و شب عید افزایش قیمتی نخواهد داشت. علی بهره‌مند رییس اتحادیه صنف دارندگان قنادی، میوه‌فروشی و کافه‌قنادی تهران امروز در نشست خبری اولین نمایشگاه تخصصی قنادان کشور اظهار کرد: در این نمایشگاه اقدام به معرفی اصناف کوچک و متوسط این صنف در سراسر کشور پرداخته می‌شود. بهره مند افزود: سابقه فعالیت قنادان در دنیا به 2 هزار سال قبل بر می‌گردد و پخت شیرینی در کشورمان سابقه طولانی دارد. همچنین اتحادیه قنادان از قدیمی‌ترین صنف‌های موجود در کشور است.

رییس اتحادیه صنف دارندگان قنادی، میوه‌فروشی و کافه‌قنادی تهران با اشاره به دو رویداد پیش روی شب چله و عید نوروز گفت: همکاران ما خود را برای ارایه خدمت در این ایام آماده کرده‌اند، اما با وجود افزایش هزینه‌های تولید، هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای این ایام و حتی پایان سال جاری نخواهیم داشت.

او با بیان اینکه در این نمایشگاه 40 غرفه فعالیت خواهند داشت، گفت: 35 هزار واحد قنادی در کشور داریم که از این تعداد 2500 واحد در استان تهران مشغول به کارند.

به گفته او، قیمت مواد اولیه تولید صنف ما در سال جاری افزایشی صددرصدی را تجربه کرده است. ما در سال جاری تنها 20 درصد قیمت محصولات خود را در حدود 3 ماه قبل افزایش دادیم.

بهره‌مند گفت: قیمت هر کیلوگرم جعبه شیرینی که در سال قبل 4 هزار تومان بود امسال به 15 تا 22 هزار تومان رسیده است و نرخ آن از بعضی شیرینی‌ها بالاتر رفته است.

او تاکید کرد که شیرینی‌هایی داریم که قیمت آن 15 هزار تومان است اما در جعبه‌هایی گذاشته می‌شود که قیمت هر کیلوگرم آن 22 هزار تومان است؛ در شرایط فعلی قیمت هر کیلوگرم کیک یزدی و دانمارکی از جعبه آن ارزان‌تر است. به گفته او، صادرات در صنف قنادان به شکل قانونی وجود ندارد هر چند به شکل چمدانی و مسافرتی به کشورهای کانادا و کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌رود، اما با توجه به ظرفیتی که داریم از مسوولان می‌خواهیم ما را برای صادرات ارزآوری در این صنعت یاری کنند.

قیمت هر کیلوگرم مرغ از 12 هزار تومان عبور کرد

خبرگزاری تسنیم | در سایه سوکت دستگاه‌های نظارتی از قبیل سازمان‌های تعزیرات حکومتی و حمایت مصرف کنندکان و تولید‌کنندگان، بازرسی اتاق اصناف و تشکل‌های صنفی قیمت هر کیلوگرم مرغ در تهران به ۱۲۱۰۰ تومان رسید که حدود ۴ هزار تومان بالاتر از نرخ مصوب تنظیم بازار است. قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار خرده فروشی تهران به 12100 تومان رسید که حدود 4000 تومان بالاتر از آخرین قیمت مصوبه کارگروه تنظیم بازار است. آخرین قیمت (سقف قیمت) مصوب هرکیلوگرم مرغ در کارگروه تنظیم بازار 8175 تومان تعیین شده است اما این نرخ مورد قبول تشکل‌های مرغداری نیست و در جلسات اخیر تنظیم بازار فعالین این بخش با مسوولان دولتی درباره نرخ جدید مرغ به توافق نرسیدند. صادرات مرغ چندی پیش به دلیل افزایش قیمت این محصول در بازار مصرف متوقف شد اما تنها به فاصله 4 روز این بخشنامه ملغی شد و صادرات این محصول با وجود افزایش قیمت‌ها در بازار داخلی ادامه یافت.

 

 

ارسال نظر