اخبار

۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۰۰۸

سیستم ثبت سفارش استانی شود

عضو هیات رییسه اتاق ایران و رییس اتاق اردبیل در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اردبیل با اشاره به مشکلات دریافت ارز ثانویه برای تجار شهرستانی، خواستار استانی شدن سیستم ثبت سفارش شد.

حسین پیرموذن گفت: در شورای گفت‌وگو به دنبال مطرح کردن مشکلات نیستیم بلکه در این شورا به دنبال رسیدن به مصوباتی هستیم که مشکلات از سر راه برداشته شود. او همچنین اظهار کرد: ثبت سفارش در شهرستان‌ها به خصوص در اردبیل چندین ماه طول می‌کشد، در پارلمان بخش خصوصی پیشنهادی را به وزارت صمت ارایه داده‌ایم که ثبت سفارش به صورت استانی صورت بگیرد که می‌تواند راه‌حلی برای این مشکل باشد.

عضو هیات رییسه اتاق ایران تاکید کرد: مشکل دیگر در این زمینه تهیه ارز برای واردات و مشکلات انتقال ارز حاصل از صادرات است که برای این مورد هم در اتاق ایران به دنبال طرحی هستیم که بشود مثل زمان تحریم اول ارز حاصل از صادرات را به صورت برگ سبز وارد کشور کرده و به وارد‌کننده واگذار کرد. وی افزود: وضعیت ارز ثانویه به شکلی است که هشتاد درصد نمی‌توانند از آن استفاده کنند و مخصوصا در شهرستان‌ها گرفتن ارز ثانویه و ثبت سفارش برای واردات با مشکل مواجه است، ما در بخش خصوصی به دنبال راه‌حل‌هایی برای عبور از این مشکلات هستیم.

تشکیل پرونده  برای ۹ شرکت متخلف لبنیاتی

ایسنا|در حالی که تنها مجوز افزایش قیمت محصولات لبنی در مرداد ماه امسال از سوی کارگروه تنظیم بازار اعلام شد، بر اساس جدیدترین آمارهای رسمی، در آبان ماه قیمت انواع محصولات لبنی نسبت به سال گذشته بیش از ۵۲ درصد افزایش داشته است که این اقدام غیرقانونی بوده و به گفته سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، ۹ پرونده تخلف بزرگ شرکت‌های لبنی در همین زمینه به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است. بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی در هفته منتهی به چهارم آبان ماه امسال، قیمت انواع محصولات لبنی در قالب شش محصول اصلی، ۵۲.۲ درصد نسبت به هفته مشابه سال قبل، افزایش قیمت را تجربه کرده‌ که البته این میزان در هر یک از محصولات از بیش از ۲۲ درصد تا بالای ۷۴ درصد متفاوت بوده است. این وضعیت در حالی است که محصولات لبنی جزو کالاهای گروه ۱ به شمار رفته و هرگونه تغییر و افزایش قیمت آنها باید با مصوبه کارگروه تنظیم بازار باشد و آخرین مصوبه این کارگروه برای افزایش قیمت محصولات لبنی پرمصرف  در سوم مرداد ماه امسال منتشر و ابلاغ شده است.

 

ارسال نظر