اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۴۳۴

انحصار در بازار با پیش فروش لوازم خانگی

تسنیم|دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: اجرای طرح پیش فروش لوازم خانگی در بازار تلاطم و انحصار طلبی ایجاد می‌کند. حبیب‌الله انصاری با بیان اینکه انجمن صنایع لوازم خانگی ایران بیش از 37 سال سابقه فعالیت دارد، اظهار کرد: طرح پیش فروش لوازم خانگی هفته گذشته در کمیته تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت به تصویب رسیده است. او با اشاره به اینکه اعضای این کمیته مخالفتی با ایجاد شرایط جهت تسهیل وضعیت

و هم پوشانی میان تولید و تقاضا ندارند، اظهار کرد: ارایه چنین طرح‌هایی از سوی بخش خصوصی به کمیته تنظیم بازار آن هم قبل از بررسی قابل قبول نیست.

دبیرکل و رییس ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران ادامه داد: قیمت‌های مصوب شده از سوی ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت بسیار پایین بود بنابراین کارخانه‌ها تولید خود را کاهش دادند. او با اعلام این مطلب که با تلاش‌های بیش از دو ماهه انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در حال حاضر قیمت‌ها منطقی شده است، گفت: طی 10 روز گذشته بازار در مسیر تعادل قرار گرفته و اعلام یک‌باره چنین طرحی از سوی یک تولیدکننده منطقی نیست.

توقف صادرات کاشی سرامیک به عراق

تسنیم|رییس انجمن تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان کاشی و سرامیک با اعلام اینکه فعالان این صنعت در صادرات محصولات خود به کشورهای عراق و افغانستان و پاکستان ریال دریافت می‌کنند، افزود: ما چگونه باید به ازای صادراتی که ریال دریافت کرده ایم به دولت دلار بپردازیم. بهنام عزیز‌زاده با گلایه از اینکه بخشنامه جدید دولت در پیمان سپاری ارزی صادرکنندگان را ملزم به بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور نموده است، اظهار کرد: این بخشنامه صادرات صنعت کاشی و سرامیک را به کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان متوقف کرده است.

او با اعلام اینکه فعالان این صنعت در صادرات محصولات خود به کشورهای عراق و افغانستان و پاکستان ریال دریافت می‌کنند، افزود: ما چگونه باید به ازای صادراتی که ریال دریافت کرده ایم به دولت دلار بپردازیم. او با بیان اینکه حدود

90 درصد صادرات صنعت کاشی و سرامیک به این سه کشور است، گفت: با ابلاغ این بخشنامه امکان صادرات برای صنعت کاشی و سرامیک نیست و آنها ملزم به کاهش تولید یا تعطیلی واحدهای تولیدی خود شده‌اند زیرا بازار ساخت و ساز در داخل کشور راکد بوده و تولیدکنندگان از طریق صادرات هزینه‌های خود را جبران می‌کردند.

 

ارسال نظر