زمینه‌های مستعد همکاری میان ایران و ساحل عاج

۱۳۹۷/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۲۶۴

معاون امور بین‌الملل اتاق ایران روزگذشته میزبان «تاماکولو اوتارا» کاردار سفارت ساحل‌عاج در تهران بود. معاون امور بین‌الملل اتاق ایران در این نشست با اشاره به ویژگی‌ها و موقعیت ویژه ساحل‌عاج در غرب آفریقا، گفت: 40 درصد سرمایه بانک مرکزی کشورهای غرب آفریقا متعلق به ساحل‌عاج است و توسعه روابط اقتصادی و تجاری با این کشور برای ایران اهمیت ویژه‌ای دارد. به گفه محمدرضا کرباسی، «فروش اتوبوس، صادرات تجهیزات پزشکی و دارو، ایجاد خطوط تولید برق» توسط شرکت‌های ایرانی در ساحل‌عاج و ارایه خدمات فنی مهندسی درزمینه جاده‌سازی، راه‌سازی و ساختمان سازی، چهار حوزه‌ای است که فرصت همکاری دو کشور ایران و ساحل‌عاج در آنها فراهم است و ضروری است تا باهدف گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری در این حوزه‌ها، نشست‌های متعددی با حضور مسوولان و فعالان بخش خصوصی دو کشور برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، کرباسی با اشاره به ویژگی‌ها و موقعیت ویژه ساحل‌عاج در غرب آفریقا گفت: 40 درصد سرمایه بانک مرکزی کشورهای غرب آفریقا متعلق به ساحل‌عاج است و توسعه روابط اقتصادی و تجاری با این کشور برای ایران اهمیت ویژه‌ای دارد. کرباسی از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به‌منظور بازدید هیاتی تجاری از ساحل‌عاج به سرپرستی رییس اتاق ایران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تأکید کرد: زمینه‌های متنوعی جهت همکاری پیش‌روی بخش‌ خصوصی دو کشور قرار دارد. به گفته او حجم روابط اقتصادی ایران و ساحل‌عاج 12 میلیون دلار است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در دو کشور این رقم می‌تواند افزایش یاید. در ادامه این دیدار، «تاماکولو اوتارا»، کاردار ساحل‌عاج گفت: کشور ما درزمینه تولیدات کشاورزی بسیار پیشرفت کرده است. بطوریکه تولیدات این کشور از جمله کاکائو دارای رتبه نخست در دنیاست. او با تاکید بر ضرورت همکاری بخش‌های خصوصی دو کشور در حوزه‌های حمل‌ونقل، ساختمان و دارو تاکید کرد: زمینه‌های همکاری اقتصادی برای شرکت‌های ایرانی در ساحل‌عاج فراهم است.

کاردار سفارت ساحل‌عاج با اشاره به تمهیدات این کشور برای تضمین فعالیت شرکت‎‌های ایرانی در ساحل‌عاج گفت: فرآیند ثبت شرکت و همچنین صدور ویزا برای فعالان اقتصادی ایرانی در مقایسه با گذشته در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود و شرکت‌های ایرانی می‌توانند با اطمینان اقدام به سرمایه‌گذاری در این کشور کنند.

 

ارسال نظر