لزوم توجه اصناف به تجارت الکترونیک

۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۲۳۴
لزوم توجه اصناف به تجارت الکترونیک

نخستین جلسه دوره هفتم اتاق اصناف ایران، روز گذشته در تهران برگزار شد. در این نشست، رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان گزارشی از برگزاری انتخابات اتاق اصناف و شرایط چهره‌های صنفی شرکت‌کننده در آن ارایه کرد. معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به عنوان دیگر سخنران این نشست، با اشاره به دو برابر شدن درآمد حاصل از تجارت الکترونیک در کشور، (165 هزار میلیارد تومان در سال 1396، در مقابل 95 هزار میلیارد تومان در سال 1395) از اصناف خواست نگاه خود را به تجارت الکترونیک تغییر دهند تا از روند رو به رشد درآمدزایی در این حوزه عقب نمانند. در این نشست همچنین نماینده اتاق اصناف ایران در هیات اجرایی انتخابات هیات رییسه اتاق انتخاب شد.

رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان در مراسم نخستین جلسه دوره هفتم اتاق اصناف ایران، گفت: فلسفه تشکیل این جلسه بر اساس قانون نظام صنفی این است که در نخستین دوره اجلاس نمایندگان اتاق اصناف ایران هیات اجرایی ناظر بر انتخابات هیات رییسه اتاق اصناف ایران انتخاب شوند. سیدجواد احمدی ادامه داد: افرادی که به عنوان ناظر بر انتخابات هیات رییسه اتاق اصناف ایران انتخاب می‌شوند، از سوی دبیرخانه هیات عالی نظارت مورد تایید هستند و بر روند انتخابات اصناف نظارت خواهند کرد.

احمدی افزود: افرادی که داوطلب نماینده اجرایی اجلاس هستند باید بدانند که جلسات هیات اجرایی از همین هفته آغاز خواهد شد و بر اساس فرایند اجرایی هفته‌ای ۲ تا ۴ جلسه خواهیم داشت و این افراد باید بطور مستمر در این جلسات داشته باشند. دبیر هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی افزود: در اردیبهشت ماه سال جاری در ۲۵۵ شهر انتخابات اتاق‌های اصناف کشور را به صورت الکترونیکی از ۲۴ لغایت ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار کردیم و این انتخابات برای شهرهایی بود که موعد انتخاباتشان فرا رسیده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، او افزود: در مجموع در ۲۵۵ شهر کشور ۲۷۸۱ نفر داوطلب حضور در انتخابات بودند که از این تعداد ۱۴۹۸ از صنوف توزیعی و خدمات فنی و ۱۲۸۳ از صنوف تولیدی و خدمات فنی حضور داشتند که درنهایت ۱۳۱ نفر انتخاب شدند. احمدی گفت: از تعداد افرادی که به عنوان نماینده اتاق اصناف ایران انتخاب شدند 4.5 درصد دارای مدرک زیر دیپلم و سیکل هستند و ۵۹ درصد با مدرک دیپلم، ۱۲ درصد با مدرک فوق دیپلم 10.5 درصد با مدرک لیسانس 12.2درصد با مدرک فوق لیسانس و 1.5درصد مدرک دکترا دارند.

  اصناف، سنگربانان اقتصاد اجتماعی

 در این نشست همچنین معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اصناف نخستین سنگربانان اقتصاد اجتماعی هستند و زمانی به اقتصاد توسعه یافته می‌رسیم که از اقتصاد اجتماعی برخوردار باشیم. حسن یونس سینکی با بیان اینکه وجود ۴۹۰ هزار واحد صنفی تولیدی در کشور سرمایه بسیار بزرگی است، ادامه داد: دشمن توان تحریم واحدهای تولیدی کوچک را ندارد و در هیچ کجای دنیا نمی‌توانند واحدهای تولیدی کوچک را تحریم کنند. سینکی گفت: برای حفظ آرامش در جامعه باید از تجربه شکست تحریم‌های دوره‌های قبل و همچنین تجارب دوران دفاع مقدس بهره بگیریم و در شرایط موجود، تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. راهبرد دیگر متقاعدسازی است که باید آن را بپذیریم و بدانیم که استقلال هزینه دارد و باید سختی‌ها را تحمل و برای آن هزینه کنیم. او با بیان اینکه پیام اجتماعی در شرایط فعلی رسیدن به آرامش اجتماعی است، ادامه داد: تبدیل نقدینگی به کالاهای سرمایه‌ای، فرار سرمایه‌ها از کشور و افزایش تورم از جمله اهداف دشمن در شرایط کنونی است.

سینکی در خصوص اهمیت تجارت الکترونیک نیز گفت: در سال ۹۶ درآمد حاصل از تجارت الکترونیک ۱۶۵ هزار میلیارد تومان و در سال ۹۵ حدود ۹۵ هزار میلیارد بود که به واقع دو برابر شده است لذا باید برای از بین نرفتن صنوف سنتی به اهمیت تجارت الکترونیک در معاملات پی برد و اصناف را به این سمت سوق داد. او همچنین گفت: اصناف باید حرکت به سمت نوین گرایی و نوگرایی را جدی بگیرند چون نوین‌سازی سرمایه اصناف است.

در این نشست همچنین نماینده اتاق اصناف ایران در هیات اجرایی انتخابات هیات رییسه اتاق انتخاب شد. بهروز کرمی از خرمدره (استان زنجان) با بیشترین رای نمایندگان اصناف به عنوان نماینده اجلاس در هیات اجرایی انتخابات هیات رییسه برگزیده شد. انتخاب نماینده اتاق اصناف ایران درهیات اجرایی انتخابات هیات رییسه اتاق با نظارت مرکز امور اصناف و بازرگانان و دبیرخانه هیات عالی نظارت مطابق با بند «ج» ماده «ه» آیین نامه اجرایی تبصره ۲ ماده ۴۳ قانون نظام صنفی و تبصره آن انجام شد. همچنین علیرضا رضایی از قزوین و تورج علیزاده از تهران ۲۸رای و یونس حواسیان از ایلام ۷ رای کسب کردند.

 

 

ارسال نظر