اخبار

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۶۹۲

وقت‌کشی برای حذف دلالان

ایسنا| دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی گفت: با وجود گذشت یک ماه از پیشنهاد حذف مرحله خرید تولیدکنندگان پریفورم از بورس، کماکان تصمیمی در این رابطه اتخاذ نشده است؛ راهکاری که می‌تواند عاملی برای حذف دلالان و دسترسی مستقیم تولیدکنندگان به مواد اولیه بطری و ثبات قیمت‌ها باشد. پیمان فروهر با اشاره به اینکه در این پیشنهاد قرار است به جای حضور تولیدکنندگان پریفورم در بورس، تولیدکنندگان نهایی وارد بورس شوند و مواد اولیه خود را از این محل خریداری کنند، اظهار کرد: علاوه بر این قرار است در ازای عقد قراردادها، اجرتی در اختیار تولیدکنندگان پریفورم بگذارند تا آنها مواد اولیه تولید بطری را به پریفورم تبدیل کرده و در اختیار تولیدکنندگان صنایع مربوطه قرار دهند.  او ادامه داد: با توجه به مسائل مختلفی که در ارتباط با قیمت محصولات پتروشیمی به وجود آمده، نوسان قیمت ارز موجب شده تا تولیدکنندگانی که به مواد اولیه بطری به عنوان مبنای کار خود نیاز دارند، با مشکلات عدیده‌ای روبرو شوند که کمبود و گرانی ماحصل آن است.

دست خالی صنعت چرم از مواد اولیه

خبرگزاری صدا و سیما| رییس اتحادیه چرم طبیعی، مصنوعی و لوازم کفش گفت: نه مواد اولیه داخلی برای تولید چسب در کشور پیدا می‌شود و نه مواد اولیه خارجی اجازه واردات دارد. سعید حیاتی ضمن تاکید بر مشکلات اقتصادی چند ماهه اخیر در کشور که منجر به افزایش قیمت‌ها در حوزه مواد اولیه این صنف شده است، افزود: با توجه به تغییرات نرخ ارز در چند ماهه اخیر، تولید‌کننده‌ها در صنف ما دچار مشکل برای خرید مواد اولیه و تولید کالا شده‌اند. او گفت: در صنف ما دو نوع مواد اولیه برای ادامه کار تولیدکننده‌ها وجود دارد بخش اول موادی است مثل حلال‌ها که از پتروشیمی اصفهان تامین می‌شود و بخش دیگر گرانول‌ها هستند که باید از خارج وارد شود. رییس اتحادیه چرم طبیعی، مصنوعی و لوازم کفش افزود: اما متاسفانه پتروشیمی اصفهان محصولات خود را در بورس ارایه می‌کند و با دلال بازی‌هایی که این روزها در بورس به وجود آمده است این مواد یا به دست تولید‌کنندگان صنعت چرم نمی‌رسد یا اگر هم برسد با قیمتی بیش از دو برابر ابتدای سال باید خریداری شود.

تولیدکننده‎ها دست‌به‌دامن «اژه‎ای» شدند

تسنیم| رییس هیات‌مدیره انجمن صنایع سلولزی و بهداشتی ایران در نامه‌ای به معاون اول قوه قضاییه موضوع اخلال از یک شرکت ترکیه‌ای در بازار پوشک و دستمال کاغذی کشور و بی‌توجهی وزارت صنعت به این موضوع را مطرح کرد.  در بخشی از این نامه آمده است: متاسفانه در شرایط کنونی با وجود دریافت ارز دولتی با نرخ 4200 تومان و واردات مواد اولیه توسط این شرکت، هم در بازار پوشک و همچنین در بازار تیشو شاهد بروز التهاب در بازار هستیم؛ به‌گونه‌ای که در چند ماهه اخیر، قیمت محصولات فوق با رشد سرسام‌آور روبرو بوده است. علاوه بر این به‌دلیل عدم عرضه تیشو به واحدهای تولیدکننده دستمال کاغذی، قیمت مواد اولیه محصولات سلولزی سه برابر افزایش یافته و ادامه چنین روندی می‌تواند باعث اختلال در بازار دستمال کاغذی گردد.

به گفته فصیح خوشگرد، پیگیری‌های مکرر اعضای انجمن سلولزی و بهداشتی و نامه‌نگاری‌های زیاد واحدهای تولیدی به مراجع ذی‌ربط به‌خصوص در وزارت صنعت، معدن و تجارت پیرامون جلوگیری از رفتار بی‌ثبات‌کننده شرکت ترک، بی‌نتیجه بوده است. در ادامه این نامه آمده است: خواهشمند است دستور فرمایید برای جلوگیری از بروز التهاب در بازار داخلی و ورشکستگی تولیدکنندگان و بیکاری کارگران، سریعتر اقدام مقتضی به‌عمل آمده و از ادامه تنش و اخلال این شرکت جلوگیری به‌عمل آورند.

اتاق مشترک بازرگانی ایران و بلژیک دوباره فعال می‌شود

معاونت امور بین‌الملل اتاق ایران از برنامه‌ریزی برای فعال‌سازی دوباره اتاق مشترک ایران و بلژیک خبر داد و از اعضای قدیمی و فعلی این اتاق خواست برای تمدید عضویت خود اقدام کنند. به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، طبق اعلام این معاونت، برگزاری انتخابات هیات مدیره این اتاق مشترک در دستور کار قرار گرفته است و بر همین اساس از اعضای فعلی و قدیمی این اتاق درخواست می‌شود نسبت به تمدید عضویت خود اقدام کنند.

در متن اطلاعیه معاونت امور بین‌الملل اتاق ایران آمده است: «به اطلاع اعضاء محترم اتاق مشترک بازرگانی ایران و بلژیک می‌رساند، اتاق ایران در حال برنامه‌ریزی جهت برگزاری انتخابات هیات مدیره و زمینه‌سازی جهت فعال‌سازی این اتاق مشترک است. لذا بدین‌وسیله از کلیه اعضاء قدیمی و فعلی این اتاق مشترک، دعوت می‌شود تا جهت مشارکت در مجمع عمومی و انتخابات هیات مدیره، عضویت خود در این اتاق مشترک را تمدید نمایند. خواهشمند است جهت اطلاع از فرآیند تمدید عضویت، با شماره تلفن‌های 85732377 و 85732356 تماس حاصل فرمایند.»

 

ارسال نظر