اصلاح آیین‌نامه هزینه‌های داوری و تصویب قواعد میانجیگری

۱۳۹۷/۰۶/۲۰ - ۰۰:۲۳:۵۰
کد خبر: ۱۲۹۳۳۹

ششمین نشست مشترک مسوولان دفاتر استانی مرکز داوری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به همت مرکز داوری اتاق ایران با حضور 23 نفر از مسوولان دفاتر استانی این مرکز و رییس اتاق همدان در استان همدان برگزار شد. دبیرکل مرکز داوری اتاق ایران در ششمین نشست مشترک مسوولان دفاتر استانی این مرکز که در همدان برگزار شد از اصلاح آیین‌نامه هزینه‌های داوری و تصویب قواعد میانجیگری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، محسن محبی، گردهمایی صاحب‌نظران و کارشناسان اقتصادی و بحث و تبادل‌نظر درباره مسائل روز اقتصادی را از مهم‌ترین نتایج مثبت برگزاری این نشست‌ها تلقی کرد و به ارایه توضیحاتی درباره اقدامات صورت گرفته در مرکز داوری اتاق ایران پرداخت.

 محبی با تأکید بر ضرورت تعامل بیشتر مسوولان دفاتر استانی مرکز داوری با روسای اتاق‌های استان‌ها افزود: تأسیس مرکز داوری اتاق ایران، اتفاقی بزرگ در حقوق ایران و همچنین در تاریخ اتاق ایران است بنابراین باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. او افزود: اتاق ایران مشاور قوای سه‌گانه است و نقش بسیار مهمی در انتقال نظرات و تجربیات و پیشنهاد‌ها بخش خصوصی به قوای مجریه و مقننه دارد. با تأسیس مرکز داوری اتاق ایران و گسترش دفاتر استانی آن، فرصتی ایجادشده که نظرات متخصصان حوزه قضایی و داوری نیز به قوه قضاییه

 منتقل شود.

ضرورت آموزش و آشنایی تجار و بازرگانان با موضوع داوری سازمانی و با قراردادها، تعامل بیشتر مسوولان دفاتر استانی با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در استان ذی‌ربط، یکسان‌سازی رویه‌های اداری و اجرایی دفاتر استانی با مرکز داوری اتاق ایران، ضرورت توجه و رعایت بیشتر مسوولان دفاتر به قواعد داوری مرکز و قانون اساسنامه مرکز داوری اتاق ایران، نظارت و مدیریت مسوولان دفاتر و داوران در مورد سرعت در رسیدگی‌ها و جلوگیری از اطاله جریان داوری، مهم‌ترین مواردی بود که از سوی حاضران در این نشست بر آنها تاکید شد.

 از سویی دیگر، «برگزاری نشست‌های مشترک مسوولان دفاتر استانی در دوره‌های 3 ماهه یا 6 ماهه، ضروت برگزاری دوره‌های داوری و تنظیم قرارداد برای متقاضیان دریافت کارت بازرگانی، ضرورت انجام بازرسی‌ها و نظارت‌های دوره‌ای منظم از دفاتر استانی، عدم نگاه سودآوری و سوداگری به موضوع داوری در اتاق‌های بازرگانی و بسترسازی مناسب جهت برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین» ازجمله موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

ارسال نظر