فرصت های همکاری ایران و کانادا

۱۳۹۷/۰۵/۱۶ - ۰۰:۱۰:۳۰
کد خبر: ۱۲۷۱۱۶

مجمع عمومی عادی سالیانه اتاق ایران و کانادا، یکم مرداد با حضور اعضای هیات رییسه این اتاق، محمد کشاورز‌زاده مدیرکل امریکای شمالی در وزارت امور خارجه ایران و امید فغانی رییس شورای بازرگانی ایران و کانادا در تورنتو برگزار شد. مدیرکل امریکای شمالی وزارت امور خارجه طی سخنرانی در این نشست اظهار کرد: با وجود تلاش‌های موثری که برای بازگشایی سفارت کانادا در ایران صورت گرفت، اما با فشارهای اعمال‌شده از سوی دولت ترامپ، از سرگیری مجدد روابط دو کشور در شرایط نامعلومی به سر می‌برد.

محمد کشاورز‌زاده مدیرکل امریکای شمالی وزارت امور خارجه ایران در این جلسه بیان کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته از سوی مقامات دو کشور کانادا و ایران برای بازگشایی سفارت کانادا در ایران و همچنین سفارت ایران در کانادا، فشارهای دولت امریکا ازسرگیری این روابط را در شرایط نامعلومی قرار داده است. او با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت بازگشایی سفارت کانادا در ایران و همچنین سفارت ایران در کانادا بیان کرد: بعد از برکناری دولت راست‌گرای «هارپر» و روی کار آمدن دولت لیبرال «ترودو» ایران و کانادا کاملاً آماده ازسرگیری مجدد روابط سیاسی و تجاری خود بودند و حتی ملاقاتی هم بین دیپلمات‌های دو کشور در نیویورک انجام شده است.مدیرکل امریکای شمالی در وزارت امور خارجه ایران خطاب به فعالان اقتصادی علاقه‌مند به تجارت با کانادا پیشنهاد داد تا ارتباط خود را با اتاق ایران و کانادا تقویت کنند و از فرصت‌های هرچند کوچک هم غافل نشوند.

در ادامه این نشست، امید فغانی رییس شورای بازرگانی ایران و کانادا در تورنتو به شرح اقدامات این شورا که باردیگر فعالیت‌های خود را آغاز کرده گفت: تعداد اعضای این شورا 60 نفر از بازرگانان موفق مقیم کانادا هستند. او بابیان این موضوع که روابط بین ملت‌ها اجتناب‌ناپذیر است، بر ضرورت بهره‌مندی از پتانسیل‌های بین دو کشور ایران و کانادا تاکید کرد وافزود: باید از فرصت‌های همکاری و تجارت در بنگاه‌های کوچک و متوسط (SMEها) بهره برد. فغانی همچنین به آمادگی اعزام هیات بازرگانی از کبک کانادا به ایران در زمینه مواد غذایی و کشاورزی اشاره وتاکید کرد: همکاری ایران و کانادا و شورای ICBC در پذیرش این هیات گام موثری در بهبود روابط تجاری دو کشور خواهد بود.

 

ارسال نظر