اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۶۲۱

شکایت از امریکا به‌دلیل تحریم فرش ایرانی

تسنیم| رییس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه هیچ کشوری حق ندارد هویت ملی ملت ایران را در حوزه تحریم قرار دهد گفت: تحریم فرش دستباف ایران توسط امریکا ناقض پروتکل‌های بین‌المللی است و برای رفع این تحریم از طریق نهادهای بین‌المللی اقامه دعوا شده است. فرشته دست پاک، طی مصاحبه‌یی با اشاره به اینکه قرار دادن فرش دستباف ایران در فهرست تحریم‌ها از سوی امریکا مغایر با پروتکل‌های جهانی است، افزود: برای خروج فرش دستباف ایران از تحریم امریکا در مجامع بین‌المللی اقامه دعوا شده است. او با تاکید بر اینکه فرش دستباف ایرانی متعلق به ملت ایران بوده و جزو هویت ملی، فرهنگی و فکری مردم ایران محسوب می‌شود، اظهار کرد: با وجود این هیچ کشوری حق ندارد هویت ملی ملت ایران را در حوزه تحریم خود قرار دهد. رییس مرکز ملی فرش با بیان اینکه تحریم فرش دستباف ایران از سوی امریکا موجب نقض پروتکل‌های بین‌المللی شده است، ادامه داد: در این راستا از طریق سازمان ملل و نهادهای جهانی دیگر برای خروج فرش دستباف از تحریم اقامه دعوا شده است. او افزود: با تعلیق تحریم‌ها طی دو سال گذشته 30 درصد از فرش دستباف ایران به کشور امریکا صادر شده که نشان از تاثیر آن در اقتصاد فرش دستباف دارد.

اعطای نشان‌ملی به کارآفرینان برگزیده

پایگاه خبری اتاق ایران|رییس سازمان ملی کارآفرینی گفت: از امسال مراسم اعطای نشان ملی کارآفرینی در تقویم فعالیت‌های این سازمان قرار گرفته و برای توسعه شایستگی کارآفرینی و ارتقاء سطح رقابت‌پذیری بین افراد، در سطح ملی و استانی به کارآفرینان برگزیده نشان ملی کارآفرینی اعطا می‌شود. حسین سلاح ورزی افزود: برای توسعه شایستگی کارآفرینی و ارتقاء سطح رقابت‌پذیری بین افراد، سازمان‌ها و نهادهای فعال در اکوسیستم کارآفرینی کشور، از سال جاری به برگزیدگان اکوسیستم کارآفرینی در سطح استانی و ملی نشان ملی کارآفرینی اعطا می‌شود. به گفته او، مراسم اعطای نشان ملی کارآفرینی از امسال در تقویم فعالیت‌های سازمان ملی کارآفرینی ایران گنجانده شده و این رویداد با همکاری اعضای سازمان و اجزای سیستم کارآفرینی، برمبنای معیارهای کارشناسی برگزار خواهد شد. نایب‌رییس اتاق ایران تصریح کرد: همه‌ساله برگزیدگان استانی و ملی در بخش‌های استارتاپ‌های اینترنتی و غیر اینترنتی، کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و تکنولوژی محور، سیاست‌گذاران، وی سی‌ها و سرمایه‌گذاران خطرپذیر، شتاب‌دهنده‌ها، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، جمع‌سپاری‌ها، واحدهای آموزش و پژوهش، رویدادها و فرهنگ و رسانه‌هایی که بیشترین نقش و اثر در را در توسعه کارآفرینی داشته باشند انتخاب و در مراسمی با حضور مقامات کشور تجلیل خواهند شد.

قیمت سیمان تغییر کرد

ایرنا| رییس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان اعلام کرد: تغییر قیمت این ماده براساس اختیار تفویض شده وزارت صنعت، معدن و تجارت به این انجمن و با هماهنگی کامل صورت گرفت و موضوع به اطلاع سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز رسید. سید محمد اتابک گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت چهارم مردادماه در نامه‌یی به سازمان حمایت، موضوع افزایش قیمت سیمان را قانونی اعلام و آن را تایید کرد. او افزود: پیشنهاد تغییر قیمت سیمان با توجه به افزایش چشمگیر قیمت تمام شده این ماده و وضعیت صنعت سیمان و به درخواست‌های مکرر مدیران عامل و دبیران کارگروه‌های منطقه‌یی کارخانه‌های سیمان کشور ارائه شد. اتابک تصریح کرد: در شرایط کنونی ایجاد تنش را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان توصیه نمی‌کنیم؛ زیرا اقدام این انجمن با هماهنگی کامل وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت. رییس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در حالی از اطلاع‌رسانی این امر به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خبر داد که ششم مردادماه معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات این سازمان اعلام کرد: هرگونه تغییر قیمت سیمان و محصولات «سیمان بر»، بدون هماهنگی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان غیرقانونی است و با آن برخورد می‌شود.

بی‌توجهی به توسعه معادن کوچک و متوسط

پایگاه خبری اتاق ایران| رییس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران گفت: توجه به صنایع کوچک و متوسط به‌ویژه در حوزه معدن امری اجتناب‌ناپذیر است ضمن اینکه باید با توسعه فرآوری محصولات معدنی، به رشد ارزش‌افزوده این بخش کمک کرد. بهرام شکوری، در جلسه کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان افزود: اینکه سهم معدن در GDP زیر یک درصد اعلام شده، جفا به این بخش است.  رییس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران گفت: 98.3 درصد معادن کشور ما کوچک و متوسط هستند که ۶۰ درصد تولید این بخش را بر عهده دارند و باید به رشد و توسعه این معادن کمک کرد. او با تاکید بر اینکه با فرآوری مواد معدنی می‌توان در رساندن به محصول نهایی ۳۰ برابر ارزش ماده معدنی را بالا برد، تصریح کرد: ۵۰ درصد مواد خودرو، فولاد و آلومینیوم است پس چگونه سهم یک‌درصدی برای آن قائل می‌شویم؟ به عقیده شکوری، معدن سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌خواهد و سوددهی این بخش در کوتاه‌مدت قطعا عملی نیست. او در ادامه با اشاره به اهمیت معادن کوچک افزود: طبق تحلیل بانک جهانی در سال ۲۰۱۷ از پنج شغل ایجادی در دنیا چهار مورد مربوط به بنگاه‌های کوچک و متوسط است.

 

ارسال نظر