شفافیت منجر به بهبود وضع اقتصاد می‌شود

۱۳۹۷/۰۴/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۹۸۴

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: در شفاف‌سازی ابتدا باید تمام زوایا مشخص باشد و بعد با اطمینان درباره آن صحبت کرد. مهدی شریفی نیک نفس در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق تهران بیان کرد: بعضی خبرها در این باره خام است و باعث تنش در جامعه می‌شود، به خصوص جامعه اقتصادی که در حال حاضر با مشکلات و تنش‌های بین‌المللی هم روبه‌رو است و به آرامش نیاز دارد. شریفی نیک نفس گفت: اقتصاد باید در اتاق شیشه‌یی باشد. برای همین هم قرار شد لیست واردکنندگانی که ارز 4200 تومانی از دولت دریافت کرده‌اند، منتشر شود. البته این لیست منتشر شد، اما مشکلات و مسائلی هم با خود به همراه آورد. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران شفافیت و انتشار لیست واردکنندگان با ارز 4200 تومانی را تحلیل کرد و گفت: قطعا شفاف‌سازی در جامعه در هر سطحی، موجب انضباط مالی و اعتمادی در بین مردم می‌شود. شفاف‌سازی در هر زمینه حتی به صورت انتشار لیست واردکنندگان ارز4200 تومانی می‌تواند به شفاف‌سازی کمک کند و مشکلی ندارد.

به گفته شریفی نیک نفس، در اینگونه موارد باید همه لیست منتشر شود و انتخابی و گزینشی نباشد. لیست تمام کسانی که حائز شرایط بوده و از این امکانات و امتیازات استفاده کرده و منافعی هم برده‌اند باید به صورت همگانی منتشر شود. او افزود: این طور نباشد که افراد خاص و شرایط خاص موجب فیلتر شدن این لیست‌ها شود. در نهایت باید به گونه‌یی صورت بگیرد که اعتماد عمومی برگردد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: قطعا باید لیست درست و کارشناسی شده منتشر شود. در غیر این صورت اگر شک و شبهه‌یی در انتشار این لیست‌ها باشد، قطعا هم برای فعالان اقتصادی و هم برای اعتماد عمومی مشکل آفرین می‌شود. او افزود: اگر شفافیت بدون کار کارشناسی انجام شود، موجب متزلزل شدن فعالیت فعالان اقتصادی خواهد شد و آنها با مسائل و مشکلاتی رو به رو خواهند شد. قطعا هم‌زمانی که صحبت از شفافیت می‌شود، منظور شفافیت‌های نادرست و ناقص نیست. در شفاف‌سازی ابتدا باید تمام زوایا مشخص باشد و بعد با اطمینان درباره آن صحبت کرد. بعضی خبرها در این باره خام است و باعث تنش در جامعه می‌شود، به خصوص جامعه اقتصادی که در حال حاضر با مشکلات و تنش‌های بین‌المللی هم رو به رو است و به آرامش نیاز دارد. اما در کل شفافیت به بهبود وضع اقتصاد منجر می‌شود.

 

ارسال نظر