کاهش قیمت با حذف واسطه‌ها امکان‌پذیر است

۱۳۹۷/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۷۶۳
کاهش قیمت با حذف واسطه‌ها امکان‌پذیر است

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه کاهش بهای تمام شده با حذف واسطه‌ها امکان‌پذیر است، گفت: اتصال بین تولید‌کننده و مصرف‌کننده ضرورت توسعه است. به گزارش فارس، احمدعلی کیخا رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش موثر فروشگاه‌های زنجیره‌یی در حذف واسطه‌ها و کوتاه کردن زنجیره تولید تا توزیع گفت: در جریان توسعه کشاورزی و عبور از کشاورزی سنتی به صنعتی باتوجه به اینکه سهم فعالیت‌ واسطه‌ها از برداشت محصول تا رسیدن به دست مصرف‌کننده کمتر می‌شود، ضرورت دارد فروشگاه‌های زنجیره‌یی که منجر به حذف واسطه‌ها می‌شوند نیز شکل بگیرد. او افزود: مهم‌ترین عملکرد فروشگاه‌های زنجیره‌یی جدا از کارکرد اقتصادی، ایجاد اشتغال‌ پویا، پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده و کاهش قیمت تمام‌شده محصولات است. باتوجه به اینکه عدالت و رفاه اجتماعی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت بشمار می‌رود، معتقدم با حفظ ملاحظاتی که در مورد مشکلات بنگاه‌ها و مغازه‌های کوچک داریم، گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌یی می‌تواند به بهبود وضعیت کمک کند.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس ضرورت توسعه را اتصال بین تولیدکننده و عرضه‌کننده به‌صورت مستقیم دانست و گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌یی به‌صورت مستقیم با تولیدکنندگان ارتباط برقرار کرده و با شناختی که از سلیقه مصرف‌کنندگان دارند، محصولاتی مناسب به تولیدکنندگان سفارش داده و در سیستم توزیع قرار می‌دهند. کیخا معتقد است با این نگاه بیش از هر گروه دیگری کشاورزان و تولیدکنندگان منتفع خواهند شد، ضمن اینکه تولیدات با حفظ سلیقه مصرف‌کننده و در راستای نیازهای بازار و به صورت هدایت ‌شده عرضه خواهد شد، این امر مهمی است که در حال حاضر در جریان تولیدات کشاورزی وجود ندارد. این نماینده مجلس با بیان اینکه ارائه کالا باقیمت پایین در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌یی به رفاه اجتماعی کمک می‌کند، تصریح کرد: ما در ابتدای راه توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌یی در کشور هستیم و باید به جایی برسیم که رقابت بین فروشگاه‌های زنجیره‌یی و براساس استانداردهای جهانی شکل گیرد که در این صورت هم تولیدکنندگان و هم مصرف‌کنندگان منتفع خواهند شد.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت در هر تصمیمی باید با فعالان آن عرصه همفکری و تصمیمی بر پایه خرد جمعی اتخاذ کند، گفت: تصمیماتی که بدون مشورت و غیرکارشناسی باشد، نتیجه‌یی جز عقب‌ماندگی برای اقتصاد کشور ندارد. تصمیمات باید عقلانی، منطقی و براساس واقعیت‌ها و در راستای رشد و شکوفایی اقتصاد کشور باشد. او به واگذاری 60درصد از پروژه‌های بزرگ کشور در حوزه کشاورزی اشاره و تصریح کرد: معتقدم که فروشگاه‌های زنجیره‌یی با به حداکثر رساندن سود در بلندمدت بهترین گزینه برای تملک این منابع عظیم و سرمایه‌گذاری در کشور هستند که در این صورت به تقویت بنیان اقتصادی کشور کمک شایانی خواهد شد.

 

ارسال نظر