بی‌کیفیتی خشکشویی‌های اینترنتی

۱۳۹۷/۰۳/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۳۸۸

رییس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی مجددا نسبت به استفاده از خدمات خشکشویی‌های اینترنتی و به اصطلاح آنلاین هشدار داد و تصریح کرد که این واحدها فقط یک واسطه هستند و بهداشت و کیفیت را رعایت نمی‌کنند. ابوالفضل رجب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره شرایط واحدهای صنفی خشکشویی اظهار کرد: صنف خشکشویی در رکود به سر می‌برد و کاری از سوی مشتری‌ها به واحدهای صنفی سپرده نمی‌شود. او ادامه داد: در زمانی که کسب‌وکار با افت مواجه شود، میزان خرید مواد شوینده کاهش می‌یابد و از سوی دیگر افزایش قیمت ارز به ویژه دلار قیمت مواد شوینده را افزایش داده که در نهایت این مسائل منجر شده میزان خرید مواد شوینده و داروهای کمکی شستشو به‌شدت کاهش یابد.

به گفته رجب‌زاده، تعمیر و قطعات دستگاه‌های مورد استفاده در واحدهای صنفی با افزایش قیمت روبرو بوده که در بازار فعلی شرایط به‌ گونه‌یی رقم خورده که تعداد قابل ‌توجهی از واحدهای صنفی با افت فعالیت و تعطیلی مواجه شده‌اند. رییس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی، ارتقای فناوری تولید ماشین‌های لباسشویی و اتوهای خانگی را در افت رجوع مردم به واحدهای خشکشویی بی‌تاثیر دانست و گفت: شرایط اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم در میزان رجوع افراد به واحدهای خشکشویی بسیار تاثیرگذار است و میزان فعالیت واحدهای خدماتی همچون خشکشویی ارتباط مستقیم با میزان درآمد و هزینه خانواده‌ها دارد.

او در پاسخ به این سوال که آیا ورود فناوری و فضای مجازی به صنف خشکشویی بر فعالیت واحدهای صنفی تاثیرگذار بوده است، بیان کرد: فعالیت چنین واحدهایی مورد قبول اتحادیه نیست و فضای مجازی و خدمات خشکشویی بر پایه فضای مجازی کمک خاصی به این صنف نداشته و مشکلاتی را به همراه داشته است. رجب‌زاده تصریح کرد: اکثر خشکشویی‌های آنلاین بدون واحدهای صنفی فعالیت می‌کنند و فقط یک واسطه هستند که جنس را از مشتری دریافت و برای دریافت سود بیشتر اجناس را در اختیار واحدهای بدون جواز کسب قرار می‌دهند. او افزود: حجم قابل ‌توجهی از خدمات خشکشویی‌های آنلاین بدون کیفیت هستند و در اصطلاح اجناس فقط آب شور می‌شوند.

رییس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی یادآور شد: نرخ مصوب برای خدمات خشکشویی در سال گذشته افزایش یافت که این نرخ برای 7 ‌قلم کالای معمولی است و مابقی اجناس به‌ صورت توافقی بین مشتری و واحد صنفی تعیین قیمت می‌شود و در صورت اعتراض مشتری، اتحادیه در مورد قیمت، نظر کارشناسی ارائه خواهد کرد.

 

ارسال نظر