اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۹۴۰

 تاکید شهردار ساری بر پیگیری مسائل مطروحه شورای کارگری- ساری| در نشست شهردار ساری با اعضای شورای کارگری شهرداری مرکز استان که در آستانه روز کارگر برگزار شد، اعضای این شورا مشکلات و مسائل مرتبط در حوزه کارگران شاغل در شهرداری را مطرح کرد و مهدی عبوری، شهردار ساری بر رسیدگی و پیگیری این امور تاکید کرد.

 پرداخت خسارت به کشاورزان در دستور کار- اصفهان| استاندار اصفهان در مراسم روز شوراها در جمع اعضای شوراهای شهر و روستای استان با اشاره به مشکلات به وجود آمده در حوزه آب گفت: تعهد و مسوولیت خود را در قبال کشاورزان فراموش نمی‌کنیم اما باید فرهنگ استفاده بهینه از آب در دستور کار قرار گیرد. محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه کشاورزان حقابه 300تا400ساله دارند و هزینه آن را هم پرداخت کرده‌اند، افزود: درنشست مشترک با استاندار و مدیران استان چهارمحال و بختیاری هماهنگی‌هایی برای پیگیری حقابه کشاورزان شده و به هر شیوه ممکن حقابه کشاورزان در دستور کار قرار دارد و اجازه نمی‌دهیم برخی افراد در میان مردم تفرقه بیندازند. او گفت: برای حل مشکل کم آبی تمام دستگاه‌های اجرایی همچون سپاه، بسیج و ارتش را بسیج می‌کنیم.

 تقدیر مدیرعامل هلال احمر مازندران از مدیرعامل شرکت گاز مازندران- ساری| مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران با اهدای لوح تقدیری از مساعی و تعامل تیم توسن شرکت گاز مازندران در زمینه یاری رساندن به جمعیت هلال احمر استان مازندران در اجرای طرح‌های نوروزی تقدیر به عمل آورد. در بخشی از لوح سپاس «مجتبی اکبری» مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران به «جعفر احمدپور» مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران آمده است: استان مازندران با توجه به ظرفیت‌های عظیم طبیعی و خدادادی یکی از قطب‌های مهم گردشگری در ایران است که در تمام فصول سال به ویژه در ایام نوروز میزبان میلیون‌ها مسافری است که از اقصا نقاط کشور به این استان زیبا سفر می‌کنند. خدمت‌رسانی و تمهید شرایط مطلوب برای این میهمانان پرشمار رسالتی است که هم از نظر اخلاقی و هم از نظر سازمانی بر عهده همه دستگاه‌های اجرایی استان است. اینجانب ضمن سپاس از اهتمام ویژه جنابعالی و همکاران محترم آن مجموعه، توفیق و بهروزی شما را از درگاه خداوند متعال مسالت می‌کنم.

 کاهش هزینه تولید برنج از دستاوردهای ایجاد بانک نشاء- صومعه سرا| رییس جهاد کشاورزی صومعه‌سرا گفت: کاهش احتمال ابتلا به آفات گیاهی و کمتر شدن هزینه از دستاوردهای ایجاد بانک نشاست.

«احمد پادیاب» گفت: 2 بانک نشاء امروز در روستاهای کلسر و فتمه سر صومعه‌سرا در مجموع به مساحت 2هکتار افتتاح شد. این بانک‌های نشاء برنج با 6 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تسهیلات بانکی به بهره‌برداری رسید. او خاطرنشان ‌کرد: با بهره‌برداری از 2 بانک نشاء برنج برای 30نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی شد. رییس جهاد کشاورزی صومعه‌سرا با بیان اینکه صومعه‌سرا 14بانک نشاء دارد، خاطرنشان کرد: کاهش احتمال ابتلا به آفات گیاهی، کمتر شدن هزینه، کاهش بذر مصرفی از 80 به 40کیلوگرم، افزایش تولید نشاء برنج و فراهم شدن زمینه‌های توسعه کشت ماشینی از مزایای بانک نشای برنج در مقایسه با خزانه‌گیری سنتی برنج است.

 شرایط تهدیدکننده برای ذخیره آب سد

سفید رود-رشت| مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی گیلان شرایط ذخیره آب سد سفیدرود را تهدیدکننده عنوان کرد.

کاظم لطفی گفت: سد سفیدرود گیلان در فصل زراعی جاری با ۶۰۰ میلیون مترمکعب کمبود ذخیره آب مواجه است که در رهاسازی سد سفیدرود نزدیک به ۳۰۰میلیون مترمکعب آن صرفه‌جویی شده و بقیه نیز باید مدیریت شود.

او ادامه داد: از مجموع این میزان کمبود آب در استان نزدیک به ۳۰۰میلیون مترمکعب هنگام رهاسازی آب صرفه‌جویی می‌شود و در فصل آبیاری مزارع شالیزاری تا پنجم مرداد ماه نیز باید ۳۰۰میلیون مترمکعب دیگر مدیریت کنیم. لطفی خاطرنشان کرد: از حجم یک میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعب ذخیره سد سفیدرود هم‌اکنون ۹۳۰میلیون مترمکعب آب ذخیره و حدود ۹۰درصد آبگیری شده که این میزان ذخیره‌سازی نسبت به سال قبل ۱۲۰میلیون مترمکعب کاهش نشان ‌می‌دهد.

 ایجاد رستوران بین‌المللی در رشت- رشت| عضو سفارتخانه نروژ در تهران همکاری و رفع موانع در راستای ایجاد یک رستوران بین‌المللی در رشت را خواستار شد. به گزارش ایسنا «تراژه ایندرهاگ» در نشست با رییس شورای شهر رشت به جهت درخواست همکاری و رفع موانع در راستای ایجاد یک رستوران بین‌المللی در رشت گفت: طی روز گذشته که وارد گیلان شدیم از ماسوله و بازار رشت دیدن کردیم و آنچه برای ما جالب توجه بود، بازار رشت و نحوه داد و ستد محصولات غذایی ارگانیک توسط مردم بود. در نروژ مردم خریدهای مارکتینگ دارند و خرید محصولات ارگانیک آن هم در یک روابط اقتصادی صمیمانه بستر خوبی برای ایجاد تفاهمنامه‌های حوزه رستوران‌داری در سطح بین‌المللی است.

 اشیای عتیقه ۳ هزار ساله در بهشهر کشف شد- ساری| جانشین فرمانده انتظامی مازندران از کشف ۲۵عدد ظروف سفالی با قدمت 3هزار ساله در شهرستان بهشهر خبر داد. سرهنگ حسن مفخمی‌شهرستانی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی در امر قاچاق عتیقه و آثار تاریخی در رستمکلای شهرستان بهشهر، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت. او افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی متهمان را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضایی در عملیاتی غافلگیرانه آنان را دستگیر کردند. مفخمی تصریح کرد: در بازرسی از محل سکونت این افراد 25عدد ظروف سفالی با قدمت 3هزار ساله به همراه چندین عدد دستبند و سکه‌های قدیمی کشف شد.

 کارخانه قند یاسوج راه‌اندازی شود- یاسوج| معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارخانه قند یاسوج راه‌اندازی شود. جعفر گوهرگانی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ظرفیت کارخانه قند یاسوج 80 هزار تن تبدیل چغندر به شکر بوده که به دلیل مستهلک بودن امکان استفاده کامل از این ظرفیت وجود ندارد. او با بیان اینکه کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد در یک کشت پاییزه می‌توانند چغندر مورد نیاز این کارخانه را تامین کنند، عنوان کرد: ولی احساس می‌شود اراده‌یی برای فعال شدن این کارخانه توسط سرمایه‌گذار جدید وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: دولت با توجه به محدودیت‌های تولید چغندر در برخی فصل‌ها به شرط استفاده از چغندر سهمیه شکر خام برای آنان در نظر می‌گیرد که همین سهمیه 20تا 30درصدی به یک بهانه برای سرمایه‌گذار تبدیل شده است.

 

ارسال نظر