افزایش ۱۷ درصدی صادرات از گمرکات و بازارچه‌های استان کرمانشاه

۱۳۹۷/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۹۳۹
افزایش ۱۷ درصدی صادرات از گمرکات
و بازارچه‌های استان کرمانشاه

کرمانشاه|

یکی از برنامه‌های اقتصادی دولت دوازدهم توسعه مناسبات صادراتی استان‌های مختلف برای بهبود رشد اقتصادی، افزایش دامنه‌های اشتغال‌زایی و نهایتا کاهش فقر عنوان شد؛ راهبردی که براساس آن ظرفیت‌های تازه صادراتی در استان‌های مختلف کشورمان شکل گرفته‌اند. مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از افزایش ۱۷درصدی صادرات از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان طی یک ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش «تعادل» به نقل از روابط عمومی گمرکات استان کرمانشاه، خلیل حیدری گفت: در یک ماهه نخست سال جاری ۱۳۸میلیون و ۴۴۸هزار و ۵۳۵ دلار کالا به وزن ۳۷۲هزار و ۴۲۸تن از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۷درصد افزایش و از حیث وزن ۳درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه افزود: ۷۷میلیون و ۱۲۱هزار و ۵۰۹ دلار با وزن ۲۶۸هزار و ۱۰۲تن از کالاهای فوق در گمرکات کرمانشاه، خسروی، پرویزخان و پاوه اظهار و صادر شده است.

او ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت ۶۱ میلیون و ۳۲۷هزار و ۲۶دلار کالا را با وزن ۱۰۴هزار و ۳۲۵تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده‌اند. حیدری گفت: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می‌شود. وی بیان کرد: در یک ماهه نخست سال ۱۳۹۷ در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۱۶کشور صادرات قطعی صورت گرفته است.

 

ارسال نظر