ضرورت تقویت جایگاه مرز بین‌‎المللی مهران برای توسعه صادرات به عراق

۱۳۹۷/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۹۳۸
ضرورت تقویت جایگاه مرز بین‌‎المللی مهران برای توسعه صادرات به عراق

ایلام|

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام بر ضرورت تقویت جایگاه مرز بین‌المللی مهران برای توسعه صادرات غیرنفتی به عراق تاکید کرد.

به گزارش ایسنا «شعبان فروتن» در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان ایلام که با محوریت بررسی مشکلات تجار فعال در مرز مهران تشکیل شد، اظهار کرد: اعمال تعرفه دوگانه، کم بودن ارتباط گمرکات عراق با مسوولان گمرک ایلام، نبود مدیریت واحد در مرز و کوچک بودن محوطه تخلیه و بارگیری کالا ازجمله مشکلات فرآروی تجار فعال در مرز مهران است.

او افزود: کمبود امکانات سخت‌افزاری ازجمله لیفتراک و جرثقیل، کم بودن درب‌های ورود و خروج کالا در مرز، بالا بودن اخذ عوارض از تجار، بالا بودن قیمت تمام شده صادرات کالا در مرز مهران، عدم امکانات مناسب رفاهی برای خدمات‌رسانی به تجار همچنین مسائل مربوط به مالیات نیز از دیگر مشکلات تجار است. رییس اتاق بازرگانی ایلام در عین حال خاطرنشان کرد: البته بخشی از مشکلات ناشی از عراق بوده که در جریان آخرین سفر هیات مسوولان دولتی و بخش خصوصی استان ایلام به عراق در قالب تفاهمنامه‌یی که منعقد شده این موضوع‌ها برطرف خواهد شد. فروتن افزود: مرز مهران دارای ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه مراوده‌های تجاری با عراق است که رفع مشکلات حوزه تجارت می‌تواند فضای کسب وکار مناسب‌تری را در منطقه ایجاد کند.  استاندار ایلام نیز در این نشست بر ضرورت شتاب‌بخشی در برطرف کردن مشکلات مرز مهران به ‌منظور توسعه و تقویت صادرات غیرنفتی به عراق تاکید کرد.

 

ارسال نظر