اخبار

۱۳۹۷/۰۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۱۱۲

اعلام ساعت پایان کار اصناف پایتخت

ایرنا  معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، ساعت کاری (پایان فعالیت) واحدهای صنفی و خدماتی پایتخت در 6 ماهه نخست سال جاری را اعلام کرد.

سرهنگ مراد مرادی افزود: براساس تصمیمات اتخاذ شده، ساعت پایان کار روزانه رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و صنف چلوکبابی و چلو خورش شهر تهران در نیمه نخست امسال ساعت یک بامداد تعیین شده است. او اظهار کرد: ساعت پایان کار روزانه طلافروشی‌های پایتخت نیز در طول 6 ماهه نخست سال جاری ساعت 21 تعیین شده و فعالیت این صنف پس از ساعت اعلام شده، غیرمجاز است.  سرهنگ مرادی درخصوص زمان کار و فعالیت باشگاه‌های ورزشی شهر تهران در نیمه نخست امسال نیز تصریح کرد: باشگاه‌های ورزشی از جمله بیلیارد تا ساعت 22 مجاز به فعالیت برای خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.  معاون اجتماعی پلیس پایتخت گفت: ساعت پایان کار سایر صنوف شهر تهران در نیمه نخست امسال نیز تا ساعت 24 تعیین و ابلاغ شده است. به گفته سرهنگ مرادی معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس تهران بزرگ در صورت بی‌توجهی واحدهای صنفی به این دستورالعمل و فعالیت خارج از زمان اعلام شده، براساس ضوابط و مقررات با متخلفان برخورد می‌کند. معاون اجتماعی پلیس تهران بزرگ افزود: پلیس به‌عنوان مسوول تامین نظم و امنیت شهر، ساعت کاری و زمان پایان فعالیت اصناف را همه ساله در 2 بازه زمانی نیمه اول و دوم سال تعیین و ابلاغ می‌کند.

خطوط اعتباری شرکت‌ها‌ی اروپایی برای تجارت با ایران

روابط عمومی اتاق تهران  روزنامه گاردین در مطلبی در گفت‌وگو با یک دیپلمات کهنه‌کار انگلیسی از لزوم تداوم همکاری اروپا با ایران حتی در صورت خروج امریکا از برجام گفته است. در حالی که ترامپ باید تا چند هفته دیگر تداوم پایبندی یا خروج امریکا از برجام را اعلام کند، اروپاییان با نگرانی از خروج یک‌طرفه امریکا از برجام به چاره‌جویی نشسته و در این راستا گزینه‌ها‌ی گوناگونی را مورد بررسی قرار ‌می‌دهند. اعطای اعتبار به شرکت‌ها‌ی اروپایی برای کار و تجارت با ایران یکی از این گزینه‌ها‌ست.  به گزارش گاردین، خروج امریکا از برجام ‌می‌تواند ساختار تحریم‌ها‌ی سخت علیه ایران را بازگرداند و در آن صورت بانک‌ها‌ی تجاری نیز در اعطای اعتبار برای کار با ایران دچار مشکل خواهند شد. در چنین شرایطی اروپاییان چشم به خبر‌ها‌یی که از امریکا ‌می‌رسد دوخته‌اند تا دریابند که تصمیم ترامپ درباره برجام چیست؟ و این ‌می‌تواند تنش بین دو سوی اقیانوس اطلس را بر سر ماندن یا خروج از یک معاهده بین‌المللی افزایش دهد. سر سیمون گاس، دیپلمات سابق انگلیسی و یکی از مذاکره‌کنندگان تیم این کشور در برجام با برشمردن اقدامات عملی که اروپا برای زنده نگه داشتن برجام در مقابل ترامپ ‌می‌توانند انجام دهند به گاردین گفت: اعضای اتحادیه اروپا باید در مقابل هرگونه اعمال تحریم امریکا بر شرکت‌ها‌ی اروپایی که با حسن‌نیت با ایران کار ‌می‌کنند واکنش روشن و قاطع نشان دهند. او افزایش خطوط اعتباری غیردلاری و کنار نهادن دلار در معامله با ایران را یکی از راه‌ها‌ی مقابله با سیاست‌ها‌ی تحریمی احتمالی امریکا عنوان کرد. گاس به اروپاییان توصیه کرد که تحت هر شرایطی در فکر تامین منافع اقتصادی اروپا از این قرارداد بین‌المللی باشند.

لزوم تدوین برنامه ۱۰ ساله تجارت با عراق

فارس  دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق با بیان اینکه از تمام پتانسیل‌ صادرات به عراق استفاده نکرده‌ایم، گفت: برای تداوم صادرات به عراق باید یک برنامه تجارت 10 ساله تدوین کرد تا تجار و دولت برای آینده بازار عراق آماده شوند.  سیدحمید حسینی در مورد روند صادرات ایران به عراق در سال 1396 گفت: وضعیت صادرات سال گذشته به عراق مطلوب بود و با وجود اینکه صادرات ما در سال 1396 به اغلب کشورهای همسایه مثل روسیه، عمان، پاکستان و امارات کاهش پیدا کرد، ولی صادرات ایران به عراق کاهش نیافت و صادرات ایران به عراق در سال گذشته تقریبا معادل صادرات در سال 1395 بود. دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به اینکه در سال 1396 بازار صادراتی چند قلم کالای پرمصرف به عراق را از دست دادیم، افزود: در این سال صادرات سیمان به عراق متوقف بود، همچنین به علت مشکلات قرنطینه‌یی صادرات سیب درختی به عراق انجام نشد و صادرات لبنیات هم به این کشور به مشکل خورد.

حسینی گفت: در بخش سخت‌افزاری در کشور عراق فعال هستیم، ولی هر لحظه ممکن است، با آغاز تولیدات عراق در بخش‌های مختلف این بازارها را از دست بدهیم، بنابراین باید برنامه‌یی 10 ساله برای توسعه صادرات به این کشور تدوین کنیم و در این برنامه تجار و دولت ایران را برای آینده بازار عراق آماده کنیم. او افزود: ظرف 2 سال آینده با شروع بازسازی عراق تجارت ما به این کشور می‌تواند به 15میلیارد دلار افزایش یابد. حسینی در مورد مشکلات بانکی بیان داشت: 70درصد موانع تجارت با عراق به خود ما بر می‌گردد، زیرا ما تحریم هستیم و آنها تحریم نیستند.

افتتاح دفتر صادرات منطقه‌ای ترکیه در ایران

مهر  منطقه صنعتی اسکی‌شهیر ترکیه برای توسعه صادرات خود به منطقه، دفاتر خود را در آلمان، روسیه و ایران ایجاد می‌کند. خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت: تفاهمنامه‌یی برای گشایش دفاتر صادراتی منطقه صنعتی اسکی‌شهیر ترکیه (EOSB) در آلمان، روسیه و ایران با مشارکت سازمان علوم، صنعت و فناوری در این استان به امضا رسد. نادر کوپه‌لی، رییس منطقه صنعتی اسکی‌شهیر در مراسم انعقاد این تفاهمنامه با اشاره به اهمیت گشایش این دفاتر گفت: «سازمان علوم، صنعت و فناوری نیز ضمن حمایت تکنیکی از روند توسعه صادرات به این کشورها، راهنمایی‌های لازم را برای ادامه و تحقق این روند انجام خواهد داد.» او گفت: «این پروژه را برای افزایش سهم صادر‌کنندگان در اسکی‌شهیر انجام دادیم. هدف ما افزایش میزان صادرات این استان به ۵ میلیارد دلار است.»

 

ارسال نظر