اتاق‌ها باید در مسیر توسعه صادرات همکاری کنند

۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۷۱۸

دومین نشست مدیران بین‌الملل اتاق‌های سراسر کشور دیروز با حضور 29 مدیر امور بین‌الملل از اتاق‌های سراسر کشور و با میزبانی معاونت بین‌الملل اتاق ایران برگزار شد. دبیرکل اتاق ایران، سال 96 را از حیث ضرورت بسترسازی‌ها و ایجاد ضوابط و مقررات، سال پرکار و پراهمیتی ارزیابی کرد.

علیرضا اشرف در این جلسه بر ضرورت همکاری و هم‌افزایی اتاق‌های سراسر کشور برای حضور موثر در بازارهای صادراتی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی تاکید و تصریح کرد: نیاز امروز فعالان اقتصادی، توسعه صادرات است ازاین‌رو باید تبادل هیات‌های تجاری با رویکرد توسعه صادرات را مورد توجه قرار داد.

در ادامه، معاون امور بین‌الملل اتاق ایران ضمن اشاره به اهمیت همکاری گسترده مدیران بین‌الملل اتاق‌های سراسر کشور، نشست‌های حضوری این مدیران را زمینه‌ساز هم‌افزایی و هماهنگی هرچه بیشتر برای انجام فعالیت‌های اتاق‌ها و پیش بردن برنامه‌ها و اهداف فعالان بخش خصوصی در صحنه بین‌المللی عنوان کرد.

محمدرضا کرباسی در این همایش ضمن تشکر از همکاری‌های گسترده و تنگاتنگ مسوولان امور بین‌الملل اتاق‌های سراسر کشور در سال جاری، اظهار امیدواری کرد: در سال 97 نیز همکاری و هماهنگی در عرصه فعالیت‌های بین‌المللی ادامه یابد.  کرباسی، همچنین با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرا شده در سال 96، بر نقش اتاق‌های سراسر کشور در پیشبرد اهداف عالیه اتاق ایران تاکید و اظهار کرد: با توجه به بسترسازی‌های صورت گرفته در سال 96، امکان گره‌گشایی‌ها و فعالیت‌های گسترده‌تری در عرصه بین‌الملل از طرف اتاق‌های سراسر کشور فراهم شود.

در ادامه همایش هر یک از مدیران بین‌الملل اتاق‌های سراسر کشور ضمن تشریح عملکرد بخش بین‌الملل اتاق متبوع خود در یک سال گذشته به موانع و مشکلات مربوط به موضوع اعزام، پذیرش، اقدامات اتاق‌های معین و دیگر فعالیت‌های بین‌المللی اتاق‌ها در سال جاری پرداختند.

لزوم هماهنگی اتاق‌های سراسر کشور با اتاق‌های مشترک و معین برای پرهیز از موازی‌کاری در اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری، و همچنین ارائه خدمات مشاوره‌یی به یکدیگر از جمله مواردی بود که در این همایش مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

در ادامه موضوعات رقابت اتاق‌ها در عرصه‌های بین‌المللی از جمله در رابطه با رقابت اتاق‌ها در قالب سازمان CACCI و WCF مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و مقرر شد، اتاق‌های سراسر کشور در برنامه‌های رقابت سازمان‌های بین‌المللی و برنامه‌های رقابت شبیه‌سازی شده اتاق ایران مشارکت بیشتری داشته باشند تا زمینه حضور موثرتر بخش خصوصی در عرصه‌های بین‌المللی فراهم شود.

 

 

ارسال نظر