نیازسنجی و تجدید برگزاری دوره‌های آموزشی برای تشکل‌ها

۱۳۹۶/۱۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۲۹۲

   در نشست هم‌اندیشی مدیران اتاق تهران با نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی در مورد دوره‌های آموزشی اتاق تهران، مساله نیازسنجی و تکرار دوره‌های مورد اقبال مطرح و تایید شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران در نشستی که بین دبیران و نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی، مدیر مرکز آموزش، مدیر امور تشکل‌ها و مسوولیت اجتماعی و کارشناسان روابط‌عمومی اتاق تهران برگزار شد، چگونگی برپایی دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی مورد بحث و همفکری قرار گرفت. ضمن اینکه خبر برگزاری دوره کاربردی میان‌مدت مدیریت اجرایی (MBA) برای دبیران تشکل‌ها نیز اعلام شد.

غلامرضا ملکی که مدیریت واحد تشکل‌های اتاق تهران را برعهده دارد، در ابتدای این نشست از لزوم هم‌اندیشی و همفکری برای تدوین برنامه‌های آموزشی اتاق تهران گفت و اعلام کرد که اتاق تهران روی توانمندسازی تشکل‌ها با استفاده از ابزار کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی حساب ویژه‌یی باز کرده است.

مدیر مرکز آموزش اتاق تهران با اشاره به اینکه طی سال جاری، 14 دوره کوتاه‌مدت ویژه تشکل‌های اقتصادی با مجموع 1696 نفر ساعت آموزشی از سوی مرکز آموزش اتاق تهران برگزار شده است، افزود: برای ارتقای کیفیت نیروی انسانی، باید به شاخص شایستگی و صلاحیت حرفه‌یی توجه جدی شود که این مهم نیز از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌یی قابل تحقق است.

ناصر عندلیب با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مدون اتاق تهران، آموزش تشکل‌ها است، به انتخاب و معرفی رابطان آموزشی تشکل‌ها به مرکز آموزش این اتاق اشاره کرد و گفت: نیازسنجی‌های دوره‌های آموزشی از طرف مرکز آموزش اتاق تهران به عهده رابطان آموزشی تشکل‌ها واگذار شده است.

او همچنین با اشاره به همکاری اتاق تهران و سازمان فنی و حرفه‌یی به ایجاد آکادمی امین‌الضرب از سوی اتاق تهران اشاره کرد و افزود: مقوله آموزش ویژه تشکل‌‎ها، برای سال آینده از سوی اتاق تهران با شتاب و قدرت بیشتری دنبال خواهد شد. مرکز اقدسیه که با تفاهم سازمان فنی و حرفه‌یی و اتاق تهران در اختیار مرکز آموزش اتاق تهران قرار گرفته است با عنوان مرکز آموزش امین‌الضرب و با همکاری موسسه آموزشی WIFI اتریش به مرکزی برای آموزش نیروهای مجرب و با مهارت برای صنعت و تشکل‌های بخش خصوصی خواهد شد.

   دوره مدیریت اجرایی MBA ویژه تشکل‌ها

ناصر عندلیب مدیر مرکز آموزش اتاق تهران نیز در این نشست در مورد دوره مدیریت اجرایی توضیحاتی داد و گفت: این دوره به مدت 240 ساعت و در 13 سرفصل مدیریت روابط عمومی و رسانه، مدیریت بازاریابی، مبانی استراتژی و تدوین راه، اقتصاد برای مدیران، نوآوری و کارآفرینی، رهبری و رفتار سازمانی، اصول و فنون مذاکره و سرمایه‌گذاری خارجی، آموزش، تحقیق و توسعه در تشکل‌ها، جامعه‌شناسی سیاسی و نهادهای مدنی، اصول و قواعد برنامه‌ریزی در تشکل‌ها، مدیریت اعضا در تشکل‌ها، مدیریت مالی و روش‌های تامین مالی ویژه تشکل‌ها و نیز مباحث منتخب و نوین در تشکل‌ها، از اوایل سال آینده در محل ساختمان شماره 2 اتاق تهران برگزار خواهد شد.

به گفته عندلیب در پایان این دوره با توجه به ارزیابی عملکرد دانش‌پذیران در طول دوره، گواهینامه معتبر پایان دوره کاربردی یک‌ساله MBA برابر ضوابط و مقررات دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مورد تایید وزارت علوم، برای آنان صادر خواهد شد.

 در ادامه این نشست نمایندگان تشکل‌ها نیز پیشنهاداتی در مورد برنامه‌های آموزشی اتاق تهران مطرح کردند. از جمله اینکه نیازسنجی‌هایی برای شناسایی نیازهای آموزشی تشکل‌ها انجام شود و براساس آن برنامه‌های آموزشی اتاق تهران تدوین شود. همچنین با توجه به مشغله‌هایی که مانع از حضور در برخی دوره‌ها و کارگاه‌ها می‌شود، نمایندگان تشکل‌ها خواستار تجدید برگزاری دوره‌هایی شدند که مورد اقبال فعالان اقتصادی و تشکل‌ها قرار می‌گیرد.

 

ارسال نظر