اخبار

۱۳۹۶/۰۷/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۸۸۳

اتصال سامانه کارت بازرگانی به سامانه تامین اجتماعی

تعادل| سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند اتاق ایران به سامانه اطلاعات سازمان تامین اجتماعی متصل شد. به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، محمدمهدی کاشف، مدیر واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران ضمن اعلام این خبر گفت: با اتصال سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند اتاق ایران به سامانه اطلاعات سازمان تامین اجتماعی، روند استعلام بدهی به صورت کاغذی به‌طور کامل حذف شده است. کاشف افزود: اتاق ایران در جهت بهبود فضای کسب‌وکار و تسهیل فرایند اخذ کارت بازرگانی، حذف استعلامات کاغذی از سازمان‌های مرتبط در فرایند صدور کارت بازرگانی را در دستور کار خود دارد و در همین راستا اقدام به الکترونیکی کردن استعلام بدهی سازمان تامین اجتماعی و حذف استعلام دستی کرده است. با سیستمی شدن این ارتباط، مراجعات مکرر توسط بازرگانان به سازمان تامین اجتماعی و همچنین زمان دریافت نتیجه این استعلام بطور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند به‌طوری که نتیجه این استعلام در پایان مراحل ثبت‌نام قابل مشاهده است. کاشف با اشاره به روند انجام کار در این زمینه گفت: از اواخر سال 95 و با پیگیری‌های انجام شده از سوی اتاق ایران، مجوزهای مورد نیاز جهت برقراری ارتباط سیستمی توسط مدیران سازمان تامین اجتماعی صادر شد. از اوایل سال جاری پیش نیازهای لازم برای برقراری این ارتباط سیستمی در سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند توسط فاوا اتاق ایران آماده شد و طی بیش از یک ماه تست‌های لازم برای اطمینان از صحت عملکرد این ارتباط داده‌یی انجام شد. به گفته کاشف اتاق مشهد به عنوان نخستین اتاق استانی برای اجرای پایلوت طرح انتخاب و در تیرماه 1396 به سیستم متصل شد. او افزود: اتاق تهران بعد از اتاق مشهد در شهریورماه به این سیستم پیوست و طی این مدت بازرگانان عضو اتاق تهران این امکان را داشتند که بدون مراجعه به سازمان تامین اجتماعی وجود یا عدم وجود بدهی بیمه خود را استعلام کنند. طبق اعلام مدیر فاوا اتاق ایران اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند، شهرکرد، ساری، کرمانشاه، قزوین و زنجان، ایلام، شیراز، اهواز، کاشان، همدان، بجنورد، قم، کرمان و تبریز از دوشنبه هفدهم مهرماه به این سیستم استعلام بدهی تامین اجتماعی متصل شده‌اند و روند اتصال دیگر اتاق‌های استانی طی هفته جاری نهایی خواهد شد. سامانه کارت بازرگانی پیش از این به سیستم‌های اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی کشور، گمرک، شرکت پست، سازمان ثبت احوال کشور، اداره ثبت شرکت‌ها، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سامانه ثبت سفارش و پنجره واحد تجاری نیز متصل شده است.

چشم‌انداز تجارت با تفلیس

تعادل|هیات اتاق مشترک ایران و گرجستان به سرپرستی سیده فاطمه مقیمی طی سفر به تفلیس در همایش تجاری گرجستان و ایران و نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور شرکت کرد. دراین همایش تجاری، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران، گورگی گاخاریا وزیر اقتصاد گرجستان، رییس اتاق گرجستان، رییس اتاق ایران و گرجستان و همچنین سفرای دو کشور حضور داشتند.

تاکید بر توسعه روابط اقتصادی ایران و گرجستان، دسترسی به بازار سیصد میلیونی با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران و ثبات و امنیت کشور در منطقه ازجمله مباحث مطرح شده در این همایش بود. در این مراسم موقعیت‌های اقتصادی دو کشور تشریح شد و بخش‌های خصوصی برای توسعه همکاری‌های مشترک و ورود گسترده‌تر به بازارهای یکدیگر اعلام آمادگی کردند. همچنین درحاشیه همایش، مذاکرات رودررو فعالان اقتصادی دو طرف برگزار شد.

 ایجاد برند مشترک، توسعه همکاری‌ها در حوزه گردشگری، رفع موانع بانکی، اصلاح زیرساخت‌ها از سوی دولت‌ها، رفع موانع تردد و حمل‌ونقل مواصلاتی نیز از جمله پیشنهادات مطرح شده از سوی مقامات دو کشور در راستای ارتقای همکاری‌های اقتصادی بود. پس از برگزاری این همایش، مرکز تجاری ایران در تفلیس با حضور سیده فاطمه مقیمی، رییس اتاق ایران و گرجستان افتتاح شد. هیات ایرانی طی این سفر در ششمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و گرجستان که با حضور علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سفیر ایران در تفلیس برگزار شد، حضور پیدا کردند. تدوین سند نهایی کمیسیون مشترک از اهداف برگزاری این نشست بود که توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشورمان و گورگی گاخاریا، وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان به امضا رسید. در نشست کمیسیون مشترک، دو طرف در قالب ۴ گروه کاری شامل حمل‌ونقل و زیرساخت، سرمایه‌گذاری و توسعه تجاری و کشاورزی، انرژی، گروه فرهنگی و بهداشتی، پیشرفت توافقات پیشین را بررسی کرده و راهکارهای توسعه روابط را پیشنهاد و پیش‌نویس سند را آماده کردند.

اختلالات نظام بانکی برای صاحبان تولید

پایگاه خبری اتاق اصناف ایران| نایب‌رییس اتاق اصناف کشور گفت: در شوره زار نظام بانکی با وام‌های با نرخ سود بالای ۲۰درصد شکوفه تولید و رقابت با کالاهای چینی، ژاپنی و آسیایی غنچه نمی‌زند. جلال‌الدین محمد شکریه با اعلام ‌اینکه بحث کمک به واحدهای تولیدی و پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان به بنگاه‌های کوچک بیش از ۲ سال است که در کشور مطرح‌ می‌شود، عنوان کرد: هنوز بانک وام‌دهنده، میزان سود، نحوه پرداخت و تعداد ضامن‌ها برای دریافت این وام‌ها مشخص نشده است. رییس اتاق اصناف استان گیلان با اشاره به اینکه حضور فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی خارجی در کشور یک خطر برای اقتصاد کشور است، بیان کرد: این فروشگاه‌ها با عمده فروشی، فرهنگ کشور را به‌سمت مصرف تولیدات خارجی می‌برند. وی با اعلام اینکه نحوه برخورد با کالایی که به ظن قاچاق توقیف می‌شود درست نیست، اعلام کرد: مدل‌های به روزتر‌ برخی کالاها مانند تلفن همراه سریعا به بازار ورود می‌کند و تکلیف کالایی که با ظن قاچاق بودن توقیف شده باید سریع‌تر مشخص شود تا اصناف آسیب نبینند. شکریه با بیان اینکه هزینه تولید در کشور زیاد است و هزینه برق، آب و گاز در واحدهای صنفی بسیار بالاست، گفت: چنانچه دولت به‌دنبال تولید اشتغال است باید برای رونق کار در واحدهای صنفی هزینه کند و تنها سال گذشته ۶۰۰ هزار نفر در واحدهای صنفی مشغول به کار شدند.

 

ارسال نظر