کاهش عرضه تایرهای قاچاق در بازار

۱۳۹۶/۰۴/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۲۶۵

پایگاه اتاق اصناف تهران|

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک، فیلتر و روغن گفت: با وجود گذشت یک ماه از تابستان همچنان بازار لاستیک و روغن با کاهش مراجعه و افت تقاضا همراه است و صرفا متقاضیان خرید براساس ضرورت و نیاز به این بازار مراجعه می‌کنند. داوود سعادتی اظهار کرد: با بهبود اوضاع اقتصادی، انتظار می‌رود بازار فروش لاستیک و روغن با رونق همراه شود.

وی همچنین با اشاره به تاثیر نظارت‌های دولت بر کاهش ورود تایرهای قاچاق به بازار گفت: بی‌شک با کاهش تایرهای قاچاق، شرایط برای تولیدکنندگان داخلی بهتر می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه جریان ورود لاستیک به صورت قاچاق در کشور روند نزولی داشته به طوری که اغلب لاستیک‌ها دارای برگه سبز و فاکتور است و چنانچه تایری به صورت قاچاق وارد شود با واردکنندگان آنها برخورد می‌شود. وی گفت: هم‌اکنون عمده تایرهای خارجی موجود در کشور با مجوز واردات و از مسیرهای قانونی وارد می‌شود. وی در ادامه از کاهش عرضه روغن‌های تقلبی در بازار خبر داد و اظهار کرد: با بازرسی‌های اتحادیه از سال گذشته جریان روغن تقلبی در بازار نیز کاهش یافته هر چند همچنان در برخی از مناطق حاشیه‌یی نیز توزیع این نوع روغن‌ها ادامه دارد. وی افزود: لازم است همچنان برای مقابله این بخش از عرضه روغن‌های تقلبی در بازار اقدام جدی صورت گیرد.

 رییس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک، فیلتر و روغن در ادامه با اشاره به تامین بخشی از نیاز بازار تایر از محصولات وارداتی گفت: ارائه خدمات پس از فروش برای لاستیک‌های وارداتی که حدود ۳۵تا ۴۰درصد از نیاز داخل را تامین می‌کند، اجباری است. سعادتی افزود: در صورت اجرای این الزام و ارائه خدمات پس از فروش برای لاستیک‌های وارداتی این امر می‌تواند بر کاهش واردات و افزایش قیمت تایر خارجی در بازار تاثیر بگذارد.

 

ارسال نظر