پیش‌بینی تحلیلگران از سقوط شدید بازارهای بورس آمریکا

۱۴۰۱/۱۰/۲۴ - ۰۵:۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۶۵۱۸
پیش‌بینی تحلیلگران از سقوط شدید بازارهای بورس آمریکا

مایکل ویلسون، استراتژیست ارشد بخش اوراق قرضه بانک مورگان استنلی گفت، انتظار می‌رود ارزش بازار بورس ایالات متحده با کاهش بسیار شدیدتری نسبت به بسیاری از پیش بینی‌های بدبینانه روبرو شود.

به گزاری بلومبرگ، تحلیلگران گفتند که رکود اقتصادی، بزرگ‌ترین کاهش سالانه در بازار سهام از زمان بحران مالی جهانی را، تشدید خواهد کرد.

ویلسون افزود: در صورت بروز یک رکود ملایم، سهام اس‌اند 500 بسیار بیشتر از 3500 تا 3600 واحدی برآوردی بازار، کاهش خواهد یافت. کف ارزش این سهام می‌تواند حدود 3000 واحد یا 22 درصد کمتر از سطوح فعلی باشد. این تحلیلگر هشدار داد که اگرچه اوج تورم بازارهای اوراق قرضه را تقویت می‌کند، اما «برای سودآوری نیز بسیار منفی است.»

وی افزود، حاشیه سود تا سال 2023 ناامید‌کننده خواهند بود. در عین حال، تحلیلگران بانک گلدمن ساکس انتظار دارند که تاثیر مثبت بازگشایی اقتصادی چین پس از همه‌گیری کرونا، تحت الشعاع فشار بر حاشیه سود و تغییر در سیاست‌های مالیاتی شرکت‌های امریکا قرار گیرد و رکود اقتصادی به همراه داشته باشد.

استراتژیست‌های دویچه بانک نیز می‌گویند، درآمدهای امریکا نیز در سال 2023 کاهش خواهد یافت و ارزش بازارهای بورس در سه ماهه چهارم به علت فروش‌های آخر سال افزایش خواهد یافت. همچنین در نخستین روز معاملاتی بورس امریکا، شاهد منفی شدن شاخص‌های اصلی سهام در این بازار بودیم. در سال 2022 شاخص‌های اصلی سهام در بورس وال استریت بدترین افت سالانه خود از سال 2008 تاکنون را به ثبت رساندند و دلیل آن هم در پیش گرفتن سریع‌ترین روند افزایش نرخ بهره از دهه 1980 تاکنون توسط بانک مرکزی امریکا بود.

 

ارسال نظر