اخبار

۱۴۰۱/۰۵/۲۹ - ۰۳:۴۷:۲۱
کد خبر: ۱۹۱۷۴۹

زمان بازگشایی سرخابی‌ها اعلام شد

ایسنا| حسین قربان‌زاده با اشاره به افشای قراردادهای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اظهار کرد: نماد این دو باشگاه با توجه به افشای قراردادها بازگشایی می‌شود. زمانی که سایر باشگاه‌ها بورسی نیستند و اسرار تجاری سایر رقبا پنهانی است افشای جزییات قراردادهای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نباید الزامی باشد. قربان‌زاده گفت: شفافیت مرحله به مرحله اتفاق می‌افتد. در این راستا سازمان خصوصی‌سازی در نامه‌ای خطاب به هشت شرکت بورسی اعلام کرد که باید قراردادهای باشگاه‌های زیرمجموعه خود را افشا کنند. آلومینیوم اراک این کار را انجام داد و سایر باشگاه‌ها نیز درحال آماده‌سازی آن هستند. وی ادامه داد: بنابراین برای بازگشایی نماد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس صرفا مجموع قراردادهای بازیکنان و مجموع قراردادهای کادر فنی باید به صورت جداگانه اعلام می‌شد که دو باشگاه این کار را انجام داده‌اند. در این راستا با سازمان بورس صحبت کرده‌ایم و آنها نیز پذیرفته‌اند و نمادها یکشنبه یا دوشنبه هفته آینده باز می‌شوند. بر اساس این گزارش، بازگشایی نمادهای استقلال و پرسپولیس مستلزم این بود که این دو باشگاه متن قراردادهای خود را افشا کنند. در این راستا در هفته جاری هر دو باشگاه طی نامه‌های جداگانه مجموع قراردادهای خود را افشا کردند.

معامله ۶۰۰ خودرو در بورس‌‌کالا با موفقیت انجام شد

کالاخبر| محمد نوروزپور، سرپرست مدیریت تسویه و پایاپای بورس کالای ایران گفت: صبح روز 26 مرداد ماه ۳ هزار و ۴۸۹ متقاضی خودرو در شرایطی کاملا برابر و عادلانه برای خرید ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی و فیدلیتی تولیدی گروه بهمن در بورس کالای ایران به رقابت پرداختند و در روندی شفاف موفق به خرید ۶۰۰ دستگاه خودرو شدند. نوروزپور در خصوص اقداماتی که خریداران خودرو باید پس از موفقیت در خرید انجام دهند، افزود: تمام افرادی که در تالار حراج باز موفق به خرید خودرو شده‌اند، سه روز کاری زمان برای تسویه معامله دارند و پرداخت مابقی وجه معامله را باید به اضافه کارمزدها برای تسویه انجام بدهند. در صورتی که تا ساعت ۱۵ روز سوم تسویه انجام نشود، خریداران برای تسویه در روز چهارم باید جریمه پرداخت کنند. به گفته نوروزپور، در صورتی که تا روز ششم (یعنی سه روز تسویه و سه روز جریمه) تسویه معامله صورت نگیرد، مشتری باید مبلغ بیشتری را به عنوان جریمه ابطال معامله پرداخت کند و طبیعتا نمی‌توانند پس از ابطال، خودرو را تحویل بگیرد. سرپرست مدیریت تسویه و پایاپای بورس کالای ایران در ادامه عنوان کرد: خریداری که تسویه را انجام می‌دهد، بعد از پرداخت وجوه مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه‌ها (همچون هزینه مالیات و عوارض شماره‌گذاری، هوشمندسازی کارت خودرو، خدمات پست، تولید پلاک و شماره‌گذاری و بیمه شخص ثالث) وارد فرآیند تحویل می‌شود که با ارایه مستندات مربوط به واریز وجوه فوق و انتخاب نمایندگی، فرآیند تحویل شروع می‌شود که هم می‌توانند به صورت حضوری و هم به صورت برخط آن را به کارگزار اطلاع دهند. نوروزپور در پایان گفت: به این ترتیب با طی مراحل فوق، خریدار و کارگزار خریدار، اطلاعات مربوط به تحویل را در اختیار کارگزار فروشنده و فروشنده خودرو قرار می‌دهند و با طی مراحل مربوطه، در نهایت فرآیند تحویل انجام می‌شود. در این میان باید توجه شود که در تمام طول بازه زمانی تحویل، کارگزاران موظف به ارایه خدمات و اطلاع‌رسانی چگونگی طی شدن مراحل تحویل به مشتریان خود هستند.

شرایط عرضه کامیون در بورس کالا اعلام شد

تجارت‌نیوز| یک شرکت خودروساز داخلی موفق شده مجوز عرضه کامیون در بورس کالا را از این شرکت دریافت نماید. بورس کالای ایران درخواست یک خودروساز داخلی جهت عرضه کامیون‌های فورس در بورس کالا را پذیرفته است.بورس کالا برای عرضه ماشین‌های سنگین فورس، شرایطی به ترتیب زیر اعلام کرد:  ۱. شرکت خودروساز، ۵۰ درصد تولید سالانه یا ۵۴۵ دستگاه در سال را در بورس کالا عرضه کند. ۲. تناوب عرضه، حداقل یک ماه در تعیین شده است. بورس کالا آغاز عرضه کامیون‌های این خودروساز در بورس کالا را منوط به درج امیدنامه این شرکت حداکثر تا ۲ روز قبل از عرضه است. در صورتی که تا ۶ ماه پس از درج این کالا در تابلوهای بورس، کامیون مذکور وارد بازار نشود، موضوع عرضه این کالا لغو خواهد شد.

فرمول جدید محاسبه کرک اسپرد پالایشی‌ها را ارزنده می‌کند

فارس| طی روزهای گذشته شایعاتی در مورد تغییر فرمول کرک اسپرد دو پالایشگاه منتشر شد و دو شرکت پالایشگاه نفت بندرعباس و پالایشگاه نفت تهران در این خصوص درسامانه کدال اطلاع‌رسانی کردند. هر دو شرکت در ضمیمه اطلاعیه نحوه دقیق محاسبه کرک اسپرد هر یک از فرآورده‌های خود را تشریح کردند. براساس دستورالعمل جدید، برخلاف گذشته که تنها کیفیت محصول در نظر گرفته می‌شد؛ در فرمول جدید کیفیت خوراک نیز مد نظر قرار می‌گیرد؛ به عبارتی اگر خوراک کم‌کیفیت باشد، نرخ آن با تخفیف بیشتری به پالایشگاه اعطا خواهد شد که این مساله می‌تواند یک تحول مثبت برای شرکت‌های پالایشگاهی حاضر در بورس باشد. همچنین تخفیفات و نحوه محاسبه خوراک و فرآورده همچون سال 1400 باقی مانده و به نظر می‌رسد فرمول‌های قبلی پابرجا خواهند بود. در روزهای ابتدایی هفته جاری، شایعه‌ای در مورد فروش بلوک سهام شاراک توسط وبانک به شتران مطرح بود که باعث صف خرید شدن سهام شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) شد. این خبر پس از بسته شدن بازار در آن روز تکذیب شد؛ اما معاملات دو نماد شتران و وبانک به‌شدت تحت تأثیر این شایعه قرار گرفتند. با تکذیب این شایعه، صف‌های خرید این دو نماد از بین رفته و حتی به صف فروش نیز نشستند. 

 

ارسال نظر