امکان گزارش‌دهی تخلفات احتمالی ناظر توسط سهامداران بورسی

۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۰۲:۲۴:۵۱
کد خبر: ۱۹۱۳۱۱

حمید اسکندری، مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس در نشست خبری روز گذشته با اشاره به اقداماتی که طی مدت اخیر در این شرکت رخ داده، اظهار کرد: در سال جاری صورت‌های مالی شرکت توسعه مدیریت سرمایه و آموزش بورس برای نخستین‌بار منتشر شد. او با بیان اینکه موضوعات در حوزه فرهنگ‌سازی و توسعه فرهنگ سهامداری در دستور کاری جدی این شرکت قرار گرفته، تصریح کرد: طی ۳ سال اخیر و با افزایش کمی بازار سرمایه، ترکیب سهامداران نیز تغییر کرده و بنابراین نیاز بود که به حوزه عمومی فرهنگ و هنر نیز توجه شود تا اصحاب این حوزه در کنار بازار سرمایه قرار گیرند تا با عموم مردم در ارتباط قرار‌گیریم و بنابراین مفاهیم مهم در این حوزه اطلاع‌رسانی و آموزشی داده شود. مدیرعامل شرکت توسعه و آموزش بورس سواد مالی و تربیت اقتصادی را از جمله فعالیت‌های مهم این شرکت برشمرد و ادامه داد: در همین راستا برگزاری جشنواره‌های متعددی در دستور کار قرار گرفته و برگزاری جشنواره سواد مالی کندو در ایام نوروز در اراضی عباس آباد از جمله این اقدامات بوده که ادامه‌دار است. او با اشاره به در اولویت قرار گرفتن سواد مالی گفت: در همین راستا تغییر رویکرد انتشارات بورس و تغییر ترکیب انتشارات شرکت در دستور کار قرار گرفته تا ترتیب اقتصادی و افزایش سواد مالی مورد توجه جدی قرار بگیرد.اسکندری با اشاره به حوزه شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد: ارتباط میان شرکت‌های دانش بنیان با بازار سرمایه از جمله اقدامات دیگر این شرکت بوده و برنامه‌ریزی‌هایی برای همکاری شرکت‌های دانش بنیان با ارکان بازار سرمایه در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه کیش شده تا امکاناتی در حوزه تامین مالی در اختیار این شرکت‌ها قرار گیرد.

   افزایش مراکز آزمون‌های حرفه‌ای  بازار سرمایه 

او در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری آزمون‌های حرفه‌ای بازار سرمایه به صورت الکترونیکی گفت: در حال حاضر ظرفیت آزمون‌ها به صورت گسترده‌ای افزایش یافته و متقاضیان در دوره زمانی کمتر از ۱۰ روز قادر هستند در آزمون بعدی شرکت کنند. به گفته مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس، در حال حاضر افزون بر شهر تهران، آزمون گواهی نامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه در سه شهر اصفهان، مشهد و تبریز نیز برگزار می‌شود و از ۲۰ امرداد کرمان نیز به جمع شهرهای برگزار‌کننده آزمون اضافه می‌شود تا منطقه جنوب کشور با راه‌اندازی این مرکز آزمون نیز پوشش داده شود. او اظهار امیدواری کرد تا پایان سال شمار مراکز آزمون گواهی نامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه به ۱۰ مرکز برسد.اسکندری با مدنظر قرار دادن محتوای آزمون‌های تخصصی بازار سرمایه خاطرنشان کرد: تغییر محتوای آزمون بر اساس نیازهای بازار سرمایه در دستور کار قرار گرفته و به زودی شاهد تغییراتی در محتوای آزمون‌ها هستیم که اطلاع‌رسانی خواهد شد.

   صدور موافقیت اصولی  برای برگزاری دوره MBA بازار سرمایه

او با بیان اینکه اکنون دانشگاه‌های علامه طباطبایی و خوارزمی و مرکز مدیریت صنعتی از جمله مراکزی هستند که دوره‌های MBA بازار سرمایه را برگزار می‌کنند، گفت: موضوعی که با دانشگاه الزهرا پیش آمده بود اکنون برطرف شده و مشکلی برای صدور گواهی نامه‌های فارغ‌التحصیلان این دانشگاه وجود ندارد و درخواست این مرکز علمی برای برگزاری مجدد این دوره‌ها در دست بررسی است و این دانشگاه نیز به جمع سایر مراکز خواهد پیوست.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس، موافقت اصولی ۴ مرکز برای برگزاری دوره‌های MBA بازار سرمایه صادر شده که دو مرکز در تهران و دو مرکز دیگر در شهرستان هستند.این مقام مسوول با اشاره به راه‌اندازی مرکز ارتباط بازار سرمایه با ظرفیت پاسخگویی به ۳ میلیون تماس در سال اظهار کرد: این مرکز با تاکید شنیده شدن صدای مردم در سال گذشته راه‌اندازی شد و پس از طی کردن دوره آزمایشی سه ماهه، اکنون آغاز به فعالیت کرده و این امکان وجود دارد تا براساس نیاز بازار ظرفیت تماس‌ها افزایش یابد. اسکندری، کسب اطلاعات از سهامداران، ثبت پیشنهادات و انتقادات، گزارش تخلف، پیگیری درخواست‌ها از به نهادهای مالی، پشتیبانی از سامانه‌هایی همچون کدال و پشتیبانی گواهی نامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه را از جمله گستره فعالیت این مرکز برشمرد. وی ادامه داد: سهام‌داران از طریق این مرکز می‌توانند تخلفات احتمالی نهاد ناظر را گزارش دهند و درخواست‌های خود را پیگیری کنند. همچنین این مرکز از سامانه‌هایی که در اختیار سهام‌داران قرار دارد، مانند سامانه کدال پشتیبانی می‌کند.شایان ذکر است، مرکز تماس بازار سرمایه به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته فعال است تا نیازهای فعالان بازار سرمایه را پاسخ دهد. در فاز اول پاسخگویی به تماس‌های این مرکز در دستور کار است و در فاز دوم، سامانه‌های الکترونیکی به این مرکز افزوده خواهد شد.

 

ارسال نظر