اخبار

۱۴۰۱/۰۱/۲۵ - ۰۲:۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۸۸۲۱۶

از واریزی صندوق توسعه  به بورس چه خبر؟

معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی شرط واریزی این صندوق به صندوق تثبیت بازار سرمایه را منوط به امضای قراردادهای طرفین اعلام کرد.

سیدرضا میرمحمدصادقی گفت: تلاش می‌کنیم سقف پرداخت‌های خود را ماهانه ۶۵۰ میلیارد تومان حفظ کنیم و البته تمام این پرداخت‌ها منوط به امضا شدن قرارداد سازمان بورس یا صندوق تثبیت و صندوق توسعه ملی است و از ابتدا هم قرار بود تمام پرداخت‌های ما منوط به امضای قرارداد باشد. وی با اشاره به عزم صندوق برای تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه تا پایان فروردین افزود: سازمان امور مالیاتی در قالب بدهی‌ها خود به صندوق توسعه ملی، دستور پرداخت حداقل ۲ هزار میلیارد تومان به خزانه را اعلام کرده است که پس از این پرداخت، آن را به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه پرداخت خواهیم کرد. معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ادامه داد: باید ماهانه ۶۵۰ میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار واریز کنیم که این ۲ هزار میلیارد تومان تقریباً معادل سه قسط می‌شود و اردیبهشت ماه نیز قسط بعدی را پرداخت خواهیم کرد. میرمحمدصادقی تاکید کرد: از بهمن ۱۴۰۰ تاکنون پرداختی صورت نگرفته است و اگر قرارداد منعقد شود تمام مطالبات ماهانه صندوق تثبیت بازار سرمایه به تاریخ روز پرداخت می‌شود، اما اگر امضا نشود، نمی‌توانیم پولی به صندوق تثبیت بازار سرمایه پرداخت کنیم. معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه در پایان اضافه کرد: این صندوق اولین قسط را بدون قرارداد پرداخت کرد و نزدیک ۳ هزار میلیارد تومان پرداخت شده که شامل یک قسط هزار میلیاردی، یک قسط هزار و صد میلیاردی و یک قسط ۶۵۰ میلیارد تومانی بوده، ولی فقط بابت هزار میلیارد تومان اول قرارداد امضا شده است.

آخرین خبر از سهام عدالت

فروش سهام عدالت یکی از دغدغه‌های مردم است که در ماه‌های گذشته نتوانسته‌اند که نسبت به فروش آن اقدام کنند. بحث دیگری که درمورد سهام عدالت وجود دارد، مربوط به وراث متوفیان است. از سهام عدالت متوفیان چه خبر؟ بر اساس آخرین اخبار، تکلیف سهام عدالت متوفیان که گفته شده تعداد آنها حدود سه میلیون نفر است تا شهریورماه سال جاری مشخص خواهد شد. قرار است سامانه‌ای در این خصوص راه‌اندازی شود و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در این مورد اطلاعیه‌ای صادر کند. همچنین آزاد شدن فروش سهام عدالت نیز مستلزم تصمیم شورای عالی بورس بوده که هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

عرضه ۱۲ هزار تن سیمان  در بورس کالا

تالار صادراتی بورس کالای ایران روز چهارشنبه ۲۴ فروردین ماه برای نخستین‌بار میزبان عرضه ۱۰ هزار تن کلینکر تیپ ۱ و ۱۲ هزار تن سیمان بود که ۲۰ هزار و ۹۵۰ تن قیر و۶۱۶ تن نبشی نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران عرضه شد. تالار محصولات صنعتی و معدنی نیز در این روز شاهد عرضه ۱۲۶ هزار تن خاک روی، ۸ هزار و ۳۰۰ تن ورق گرم، ۲۲۰ هزار و ۸۴۸ تن میلگرد، ۷ هزار و ۷۱۵ تن تیرآهن، یک هزار و ۷۲۰ تن نبشی و ناودانی، یک هزار و ۴۲۵ تن شمش آلیاژی آلومینیوم و ۱۰ کیلوگرم شمش طلا بود.  تالار حراج باز بورس کالای ایران در این روز عرضه ۱۵ هزار تن وکیوم باتوم، ۴ هزار و ۴۸۸ تن استایرن منومر، یک هزار و ۱۰۰ تن دی اتیل هگزانول، ۱۲۶ تن متیلن دی فنیل دی ایزوسیانات خالص، ۳۲۰ تن تولوئن دی ایزو سیانات (TDI) را تجربه کرد. تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی نیز عرضه ۱۰ هزار و ۷۲۹ تن قیر، مواد پلیمری و مواد شیمیایی را تجربه کرد. بازار فرعی بورس کالای ایران نیز میزبان عرضه ۴۴ هزار و ۷۱۶ تن تسمه فولادی، کلوخه باریت، بوتادین، کنسانتره فسفات و نرمال پارافین بود و در مجموع ۴۸۶ هزار و ۵۳ تن انواع کالا در تالارهای مختلف بورس کالای ایران عرضه شد.

آغاز عملیات بازارگردانی  بر دو نماد فرابورسی

عملیات بازارگردانی نمادهای معاملاتی «سمتاز۱» و «بهیر۱» به روش مبتنی بر حراج از دیروز، چهارشنبه ۲۴ فروردین ماه به مدت ۱۲ ماه آغاز شد. مدیر عملیات بازار شرکت فرابورس با انتشار اطلاعیه‌ای از بازارگردانی بر نماد معاملاتی شرکت ممتاز کرمان به مدت ۱۲ ماه از تاریخ ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ در تابلو زرد بازار پایه فرابورس ایران خبر داد. براساس این اطلاعیه، دامنه مظنه یک درصد کمتر از دامنه مجاز نوسان قیمت در تابلو مربوطه بازار پایه فرابورس ایران و بازارگردان این نماد، صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی مهرگان اعلام شده است. حداقل حجم معاملات روزانه ۴۰۰ هزار سهم و حداقل حجم سفارش انباشته نیز ۲۰ هزار سهم اعلام شده است. همچنین به مدت ۱۲ ماه عملیات بازارگردانی بر نماد معاملاتی شرکت بین‌المللی سرمایه‌گذاری توسعه و تجارت هیرمند در تابلوی زرد بازار پایه فرابورس ایران انجام می‌شود. براساس این اطلاعیه، دامنه مظنه یک درصد کمتر از دامنه مجاز نوسان قیمت در تابلو مربوطه بازار پایه فرابورس ایران و بازارگردان این نماد، صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی پرگار اعلام شده است. حداقل حجم معاملات روزانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار سهم و حداقل حجم سفارش انباشته نیز ۶۵ هزار سهم اعلام شده است.

 

ارسال نظر