اخبار

۱۴۰۰/۰۹/۲۹ - ۰۲:۴۴:۵۳
کد خبر: ۱۸۵۱۳۴

فرصت‌های طلایی بودجه ۱۴۰۱ با محوریت انرژی

حسین حسین‌زاده، عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۱ فرصت‌های خوبی را برای بازار سرمایه ایجاد می‌کند گفت: با توجه به اینکه برخی اوقات نقدینگی‌ها با حجم بسیار بالایی در جامعه به بخش‌های مختلفی چون مسکن، ارز و طلا سرک می‌کشد، با کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید و به منظور حمایت از بخش تولید، به نظر می‌رسد، تولیدکنندگان تشویق شده و به سمت تولید و توسعه بیشتر و بازار سرمایه حرکت می‌کنند.

حسین‌زاده افزود: کاهش فروش اوراق بدهی از سوی دولت از دیگر مباحثی است که در بودجه ۱۴۰۱ به آن اشاره شده است. متاسفانه بسیاری از اوراق که سررسید آن نیمه دوم سال و به خصوص سال آینده است و همچنین سازمان برنامه و بودجه که بین ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان ماهانه سررسید اوراق می‌دهد، کارها را بسیار سخت کرده است و باید برای این موضوع تدابیر جدی اندیشیده شود.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس اضافه کرد: موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز به دلیل ایجاد رانت در کشور و مسائلی دیگر در دستور کار است و امیدواریم با مدیریت و برنامه‌ریزی درست شاهد رفع چالش‌های موجود در این زمینه باشیم. حسین‌زاده درباره نرخ سوخت و خوراک صنایع تصریح کرد: تا امروز هیچ‌گونه افزایشی مربوط به نرخ سوخت و خوراک صنایع در دستور کار نیست. با توجه به اینکه حدود ۷۸ درصد پتروشیمی‌های کشور در قالب سهام عدالت متعلق به وزارت دفاع، نفت و به صورت دولتی است، باید نقش آفرینی دولت در این زمینه بیشتر باشد و تدابیر درستی برای آن انجام شود. نایب‌رییس مجمع نمایندگان استان فارس ادامه داد: با توجه به اینکه گاز کشور که خوراک اولیه بسیاری از پتروشیمی‌ها است و آنها در حال مصرف آن هستند، درصدد هستیم به شکلی پتروشیمی‌ها را در قالب قانون مکلف به نقش آفرینی بیشتر در جامعه کنیم تا در قالب مسوولیت‌های اجتماعی اثرگذاری بیشتری داشته باشند و خود به دنبال برق و آب و گاز و نیازهای اساسی خود بروند تا صنعت دچار آسیب نشود. حسین‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به پرداخت ۸۰ میلیارد دلار یارانه انرژی، قرار است چند دهک اول جامعه معاف از مالیات و یارانه انرژی شوند و در عوض با افراد پرمصرف برخورد سخت‌گیرانه صورت گرفته و در صورت نیاز جریمه بشوند. امیدواریم توازنی در بحث اقتصاد انرژی، یارانه انرژی و مسوولیت‌های اجتماعی که مربوط به مردم است، صورت گیرد.

پذیره‌نویسی سهام در دست انتشار بیمه پردیس

جعفرخامسی، نماینده هیات موسس شرکت بیمه پردیس گفت: سرمایه اولیه این شرکت ۳۰۰ میلیارد تومان است که ۷۲ درصد آن توسط موسسان تامین شده و باقی آن پذیره‌نویسی خواهد شد. نماینده هیات موسس بیمه پردیس در تشریح مزیت‌های این مجموعه گفت: سهامداری کاملا خصوصی و حقیقی، توسعه شبکه فروش، چابکی و بهره‌وری با تاکید بر امکانات نرم‌افزاری را می‌توان از مهم‌ترین مزیت‌های این شرکت دانست.

وی با تاکید بر اینکه ذی‌نفعان اصلی تمامی شرکت‌های بیمه به‌طورمستقیم شامل سهامداران، شبکه فروش، بیمه گذاران و بیمه شده‌ها هستند، گفت: مهم‌ترین مزیت بیمه پردیس وضعیت سهامداری این شرکت است که کاملا خصوصی و از افراد حقیقی است.

خامسی تیم کاملا متخصص در صنعت بیمه را از دیگر مزیت‌های این مجموعه دانست و گفت: نکته پر اهمیت بعدی زیرساخت‌ها و امکانات نرم افزاری است که برای صنعت بیمه و بیمه‌گران دغدغه مهمی محسوب می‌شود چراکه این موضوع در چابکی و فعالیت بهره‌ور شرکت‌های بیمه موثر است.

به گفته وی، در بیمه پردیس به اتکای هیات موسس متخصص، فضایی فراهم شده تا از دانش فنی کارشناسان زبده برای توسعه زیرساخت‌ها و ماژول‌های بیمه‌گری استفاده شود و این موضوع امکان زیادی به بیمه پردیس برای اجرای بهینه برنامه‌ها و فعالیت‌ها داده ‌است.

نماینده هیات موسس این شرکت بیمه از دیگر مزیت‌های مهم و جدی پردیس را کانال‌های نوین عرضه خدمات بیمه‌ای اعلام کرد و افزود: این مجموعه در فرایند فروش مسیرها و کانال‌های جدیدی ایجاد کرده که برای صنعت بیمه نوآوری است و باعث ایجاد ارزش افزوده در کل صنعت می‌شود. وی چابکی این مجموعه را از دیگر ویژگی‌های مهم آن دانست و گفت: راهبرد اولیه و اساسی بیمه پردیس تمرکز بر خرده‌فروشی به خصوص بیمه‌های مربوط به خانواده است.

خامسی ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی این مجموعه بیمه‌ای با اتکا به زیرساخت‌های توسعه‌یافته، کانال‌های فروش و تجربه بالا، تمرکز بر حوزه بیمه‌های مربوط به خانواده و خرده‌فروشی است. وی با اشاره به اینکه تمرکز بر بیمه‌گری دیجیتال نیز از دیگر برنامه‌های مهم این مجموعه است، اظهار داشت: موضوع دیگر توسعه کانال‌های فروش با سبکی متفاوت و نوین با اتکا به زیرساخت‌های نرم‌افزاری و بحث بیمه‌گری دیجیتال است. خامسی برنامه‌ریزی برای کاهش هزینه‌های عملیاتی و اداری را مورد توجه قرارداد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا حد امکان عملیات این مجموعه برون‌سپاری می‌شود؛ چرا که برای ذی‌نفعان، سهامداران و شبکه‌های فروش صنعت بیمه همیشه صورت‌های سود و زیان اهمیت دارد.

 

ارسال نظر