خروج پول حقیقی از تالار شیشه‌ای

۱۴۰۰/۰۹/۱۶ - ۰۲:۵۵:۱۱
کد خبر: ۱۸۴۷۲۷
خروج پول حقیقی از تالار شیشه‌ای

شاخص کل بازار بورس در سومین روز کاری هفته یعنی دوشنبه، ۱۵ آذرماه با ۸۶۵ واحد کاهش، در جایگاه یک‌میلیون و ۳۴۲ هزار واحدی قرار گرفت. در معاملات این روز بیش از چهار میلیارد و ۸۴۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۸ هزار و ۷۷۴ میلیارد ریال دادوستد شد. همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۴۲۶ واحد افزایش به ۳۶۳ هزار و ۷۶۸ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۲۶۸ واحد رشد به ۲۲۸ هزار و ۸۹۸ واحد رسید. شاخص بازار اول، ۲ هزار و ۹۲ واحد کاهش و شاخص بازار دوم، ۲ هزار و ۸۴۹ واحد افزایش داشت.

علاوه بر این در بین همه نمادها، فرآوری معدنی اپال کانی پارس با نماد «اپال» با ۳۱۵ واحد، پتروشیمی پردیس با نماد «شپدیس» با ۲۴۹ واحد، بانک ملت با نماد «وبملت» با ۲۴۸ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با نماد «فارس» با ۲۱۵ واحد، مبین انرژی خلیج‌فارس با نماد «مبین» با ۱۹۲ واحد، سایر اشخاص بورس انرژی با نماد «انرژی ۳» با ۱۷۵ واحد، بورس کالای ایران با نماد «کالا» با ۱۴۵ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با نماد «وغدیر» با ۱۴۴ واحد و پتروشیمی شازند با نماد «شاراک» با ۱۴۳ واحد تأثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل ملی صنایع مس ایران با نماد «فملی» با یک هزار و ۹۰۱ واحد، پتروشیمی فناوران با نماد «شفن» با ۳۷۹ واحد، فولاد مبارکه اصفهان با نماد «فولاد» با ۳۶۶ واحد، پالایش نفت تهران با نماد «شتران» با ۲۲۱ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین با نماد «تیپیکو» با ۱۹۲ واحد، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با نماد «پترول» با ۱۵۴ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با نماد «شستا» با ۱۴۲ واحد با تأثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.بر پایه این گزارش در این روز گروه دارویی برکت با نماد «برکت»، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با نماد «شستا»، سایر اشخاص بورس انرژی با نماد «انرژی ۳»، بورس اوراق بهادار تهران با نماد «بورس»، صنعتی زر ماکارون با نماد «غزر»، بورس کالای ایران با نماد «کالا» و پارس فولاد سبزوار با نماد «فسبزوار» در نمادهای پر تراکنش قرار داشتند. گروه اداره بازارهای مالی هم در معاملات روز دوشنبه صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۱۱ ‌میلیون و ۷۶ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

   کاهش دوباره فرابورس

طی روز دوشنبه شاخص فرابورس بیش از ۲۸ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۱۸۱ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار یک میلیارد و ۸۹۱ میلیون برگه سهم به ارزش ۴۷۸ هزار و ۴۰۱ میلیارد ریال دادوستد شد.در سومین روز کاری هفته شرکت‌های فرابورس ایران با نماد «فرابورس»، مجتمع جهان فولاد سیرجان با نماد «فجهان»، تولید نیروی برق دماوند با نماد «دماوند»، پتروشیمی تندگویان با نماد «شگویا»، پالایش نفت لاوان با نماد «شاوان»، توکاریل با نماد «توریل»، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر با نماد «شبصیر»، پخش البرز با نماد «پخش» و شرکت سرمایه‌گذاری صباتامین با نماد «صبا» با تأثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.همچنین گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با نماد «سمگا»، پتروشیمی زاگرس با نماد «زاگرس»، پتروشیمی مارون با نماد «مارون»، پلیمر آریا ساسول با نماد «آریا»، مدیریت انرژی امید تابان هور با نماد «وهور»، صنعتی مینو با نماد «غصینو»، صنایع پتروشیمی تخت جمشید با نماد «شجم»، مجتمع صنایع لاستیک یزد با نماد «پیزد»، بیمه تجارت نو با نماد «بنو» و ریل سیر کوثر با نماد «حسیر» تأثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

    سهام عدالت نزولی شد

در پایان معاملات روز دوشنبه بازار سهام، ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته، ۰.۴ درصد کاهش یافت و ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲ هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۱ میلیون و ۸۷۶ هزار تومان، ۲۲ میلیون و ۳۷۳ هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۱۲ هزار تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان رسیده است.

 

ارسال نظر