بازارسهام

۱۴۰۰/۰۹/۱۰ - ۰۴:۰۸:۰۵
کد خبر: ۱۸۴۵۵۴

الزام بانک‌ها به افشای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه

سنا| سعید واشقانی فراهانی، رییس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار توضیح داد: از ابتدای هفته جاری با تغییرات گسترده در محتوای گزارش‌های فعالیت ماهانه بانک‌ها گام مهمی در راستای ارتقای شفافیت اطلاعاتی آنها برداشته شد.

سعید واشقانی فراهانی افزود: با توجه به تأکید رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای ارتقای هر چه بیشتر شفافیت و کیفیت اطلاعات افشاشده ناشران، اولین گام در این راستا در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری برداشته شد. با تغییر در محتوای اطلاعات گزارش‌ فعالیت ماهانه بانک‌ها، شفافیت اطلاعاتی در این صنعت بهبود خواهد یافت و تمام فعالیت بانک‌های بازار سرمایه به‌صورت ماهانه در سامانه کدال افشا می‌شود. 

وی تأکید کرد: با تفکیک اطلاعات مربوط به درآمدها و هزینه‌های مرتبط با عملیات، از اطلاعات مربوط به تسهیلات و سپرده‌ها سعی شده است تا قابلیت استفاده از اطلاعات گزارش فعالیت ماهانه بانک‌ها افزایش یابد.

واشقانی فراهانی بیان کرد: برنامه‌های مهمی در خصوص افزایش شفافیت اطلاعاتی تمام شرکت‌های تحت نظارت این اداره در سازمان بورس و اوراق بهادار و در تعامل با سایر نهادهای سیاست‌گذاری نظیر بانک مرکزی و بیمه مرکزی و ... در دست اقدام است که به‌مرورزمان و با عملیاتی شدن برنامه‌های یادشده به اطلاع فعالان بازار سرمایه خواهد رسید.

سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس

ایرنا| حسین قربان زاده، رییس‌کل سازمان خصوصی‌سازی از تصمیم دولت برای فروش سهام باقیمانده خود در هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس خبر داد و اظهار داشت: سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد، سهم باقیمانده دولت در هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس را به‌طور بلوکی به مزایده گذاشته و به فروش برساند. 

وی از همه فعالان و شرکت‌های مرتبط با این صنعت که توان خرید این بلوک ۱۸ رصدی رادارند، دعوت کرد تا با مراجعه به سایت سازمان خصوصی‌سازی جهت انجام مذاکرات اولیه اقدام کنند.

قربان‌زاده تصریح کرد: با توجه به ارزش ویژه مدیریتی این سهام باقیمانده، اولویت اول ما فروش کامل این بلوک ۱۸ درصدی است اما درصورتی‌که این امر میسر نباشد احتمال تفکیک به سه بلوک هم منتفی نیست. 

رییس‌کل سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به سوالی در خصوص شرایط واگذاری این بلوک مدیریتی گفت: مطابق مقررات سازمان درباره شرکت‌های بورسی ارزش پایه بلوک قیمت تابلو به‌علاوه اضافه درصدی است که هیات واگذاری تصویب می‌کند، البته مبلغ نقد و اقساط و دوره تقسیط هم تعیین می‌شود.

محمد علیزاده، عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با اشاره به برنامه‌های مسوولان حاضر در بورس برای بهبود روند معاملات بورس گفت: امکان دارد سایر اموال دولت برای فروش وارد بازار سرمایه است، فعلاً این پیشنهاد به شورای عالی بورس داده‌شده است و در صورت موافقت، سایر اموال دولت برای فروش در بورس عرضه خواهند شد.

سامانه معاملاتی IBTREADER رونمایی شد

بهنام محسنی، مدیرعامل جدید شرکت تأمین سرمایه تمدن در نشست تخصصی نقش فین‌تک در نمایشگاه کیش اینوکس در توسعه بازار سرمایه، اظهار داشت: باید وضوح مرزبندی میان سرمایه‌گذاری پر ریسک و سرمایه‌گذاری کم ریسک را در بین سهامداران تازه‌وارد ایجاد کنیم که نقش تأمین سرمایه‌ها در این راه یک نقش اساسی و انکارناپذیر است.

‌وی با اشاره به عملکرد تأمین سرمایه تمدن، خاطرنشان کرد: کارگزاری تمدن به پرتفوی مستقیم تأمین سرمایه تمدن اضافه‌شده و این موضوع به‌صورت یک استراتژی خوب و پایدار مشخص بوده است.

مدیرعامل جدید شرکت تأمین سرمایه تمدن ادامه داد: در این کار، بیشتر از سودآوری هدف بهبود خدمات خواهد بود. در سامانه معاملات IBTREADER زیرساخت‌های حداقلی بهترین کارگزاری‌ها قرارگرفته است اما به آن راضی نیستیم و به دنبال ارتقای امکانات خواهیم بود.

محسنی درمورد خدمات کارگزاری تمدن، گفت: با استقبال و افزایش مشارکت مردم در بازار سرمایه، زیرساخت‌ها نیاز خود به ارتقا را نشان دادند. ارایه خدمات در یک سطح قابل‌قبول و پذیرفته‌شده، مسیری بوده که «تمدن» همیشه پیگیری کرده است.وی یادآور شد: در حوزه‌ دولتی، شاید شاهد کندی و عدم توسعه باشیم، اما در بخش خصوصی، انگیزه برای بهبود زیرساخت‌ها وجود دارد که این دو بخش در کنار هم می‌تواند کارهای بزرگی را رقم بزنند. در پایان این مراسم، از سامانه معاملاتی IBTREADER رونمایی شد.

 

ارسال نظر