نوسان در تالار شیشه‌ای ادامه دارد

۱۴۰۰/۰۸/۲۴ - ۰۱:۵۳:۲۶
کد خبر: ۱۸۳۹۸۲
نوسان در تالار شیشه‌ای ادامه دارد

شاخص کل بازار بورس در دومین روز کاری هفته یعنی یکشنبه، ۲۳ آبان ماه با سه ‌هزار و ۳۴۳ واحد افزایش در جایگاه یک‌میلیون و ۴۴۲ هزار واحدی قرار گرفت. در معاملات این روز بیش از هفت میلیارد و ۲۷۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال دادوستد شد. همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با یک هزار و ۴۹ واحد افزایش به ۳۸۸ هزار و ۹۹۹ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۶۶۱ واحد رشد به ۲۴۵ هزار و ۱۱۵ واحد رسید. شاخص بازار اول سه هزار و ۳۴۶ واحد و شاخص بازار دوم، سه هزار و ۹۱۱ واحد افزایش داشتند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار و ۳۲۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۹درصد یعنی ۸۱۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۶درصد از کل معاملات شد. بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «فرآورده‌های نفتی» و «محصولات غذایی و آشامیدنی» رقم خورد درحالی که برآیند معاملات گروه‌های «سرمایه‌گذاری‌ها» و «خودرو و ساخت قطعات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد. سه نماد «غکورش»، «شپنا» و «بپاس» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «وصنعت»، «فخوز» و «نوری» معطوف بود. علاوه بر این در بین همه نمادها، شرکت فولاد خوزستان با نماد «فخوز» با ۹۳۰ واحد، پتروشیمی نوری با نماد «نوری» با ۶۸۸ واحد، معدنی و صنعتی گل‌گهر با نماد «کگل» با ۶۰۰ واحد، گروه مپنا با نماد «رمپنا» با ۴۸۰ واحد، پتروشیمی شیراز با نماد «شیراز» با ۳۵۳ واحد، گروه بهمن با نماد «خبهمن» با ۲۸۹ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تأمین با نماد «تاپیکو» با ۲۸۵ واحد، پتروشیمی خراسان با نماد «خراسان» با ۱۹۰ واحد و پالایش نفت بندرعباس با نماد «شبندر» با ۱۶۸ واحد تأثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند. در مقابل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با نماد «شستا» با ۷۱۰ واحد، صنعت غذایی کورش با نماد «غکورش» با ۱۵۹ واحد، ملی صنایع مس ایران با نماد «فملی» با ۱۵۰ واحد، بانک ملت با نماد «وبملت» با ۱۳۴ واحد، صنعتی بهشهر با نماد «غبشهر» با ۹۹ واحد، پتروشیمی پردیس با نماد «شپدیس» با ۹۹ واحد، بورس کالای ایران با نماد «کالا» با ۹۲ واحد، فولاد مبارکه اصفهان با نماد «فولاد» با ۷۳ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با نماد «پارسان» با ۷۰ واحد، با تأثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند. بر پایه این گزارش، در دومین روز کاری هفته شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با نماد «شستا»، پالایش نفت اصفهان با نماد «شپنا»، ‌گروه بهمن با نماد «خبهمن»، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو با نماد «خگستر»، بورس کالای ایران با نماد «کالا»، پارس فولاد سبزوار با نماد «فسبزوار» و ملی صنایع مس ایران با نماد «فملی» در نمادهای پرتراکنش قرار داشتند. گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک ‌میلیارد و ۷۴۵ میلیون برگه سهم به ارزش پنج ‌هزار و ۴۶۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

    فرابورس افزایشی شد

طی روز یکشنبه شاخص فرابورس بیش از ۶۱ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۲۰ هزار و ۵۲۹ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار یک میلیارد و ۹۹۰ میلیون برگه سهم به ارزش ۹۱ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

در اولین روز کاری هفته شرکت پلیمر آریا ساسول با نماد «آریا»، صنعتی مینو با نماد «غصینو»، صنایع پتروشیمی تخت جمشید با نماد «شجم»، بیمه کوثر با نماد «کوثر»، مجتمع جهان فولاد سیرجان با نماد «فجهان» و بیمه اتکایی ایرانیان با نماد «اتکای»، با تأثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند. همچنین فولاد هرمزگان جنوب با نماد «هرمز»، فرابورس ایران با نماد «فرابورس»، سهامی ذوب‌آهن اصفهان با نماد «ذوب»، پتروشیمی تندگویان با نماد «شگویا»، پتروشیمی مارون با نماد «مارون»، پالایش نفت لاوان با نماد «شاوان» و اعتباری ملل با نماد «وملل» تأثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

 

ارسال نظر