استقبال گرم سهامداران از پاییز

۱۴۰۰/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۵۰۳

شاخص کل بازار بورس در اولین روز کاری پاییز یعنی شنبه، سوم مهرماه با ۳۵ هزار و ۶۵۲ واحد افزایش در جایگاه یک‌میلیون و ۴۲۲ هزار واحدی قرار گرفت.در معاملات این روز بیش از ۶ میلیارد و ۹۰۷ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۱ هزار و ۳۶۲ میلیارد ریال دادوستد شد. همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با هفت‌هزار و ۴۴۲ واحد افزایش به ۴۲۲ هزار و ۹۴۱ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با چهار هزار و ۶۹۵ واحد رشد به ۲۶۶ هزار و ۸۷۶ واحد رسید. شاخص بازار اول ۳۱ هزار و ۹۸۷ واحد و شاخص بازار دوم ۵۳ هزار و ۵۷۱ واحد افزایش داشتند. علاوه بر این در بین همه نمادها، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با نماد «فولاد» با سه هزار و ۲۸۱ واحد، ملی صنایع مس ایران با نماد «فملی» با ۲ هزار و ۶۸۷ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با نماد «فارس» با ۲ هزار و ۲۸۵ واحد، معدنی و صنعتی گل‌گهر با نماد «کگل» با یک هزار و ۵۴۲ واحد، گسترش نفت‌وگاز پارسیان با نماد «پارسان» با یک هزار و ۴۵۱ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با نماد «شستا» با یک هزار و ۴۴۸ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تأمین با نماد «تاپیکو» با یک هزار و ۲۳۷ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با نماد «وغدیر» با یک هزار و ۲۳۶ واحد و پالایش نفت اصفهان با نماد «شپنا» با یک هزار و ۱۵۳ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.در مقابل بورس کالای ایران با نماد «کالا» با ۲۴۵ واحد، پارس فولاد سبزوار با نماد «فسبزوار» با ۹۷ واحد، آسان پرداخت پرشین با نماد «آپ» با ۸۲ واحد، تراکتورسازی ایران با نماد «تایرا» با ۷۲ واحد و گروه مپنا با نماد «رمپنا» با ۵۹ واحد و پارس الکتریک با نماد «لپارس» با ۵۱ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.بر پایه این گزارش، در اولین روز کاری هفته شرکت پارس فولاد سبزوار با نماد «فسبزوار»، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با نماد «شستا»، گروه دارویی برکت با نماد «برکت»، پالایش نفت اصفهان با نماد «شپنا»، فولاد مبارکه اصفهان با نماد «فولاد»، سپید ماکیان با نماد «سپید» و ملی صنایع مس ایران با نماد «فملی» در نمادهای پرتراکنش قرار داشتند. گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۳۴ ‌میلیون و ۵۲۵ هزار برگه سهم به ارزش ۹ ‌هزار و ۶۸۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

     آخرین وضعیت شاخص فرابورس

طی روز شنبه شاخص فرابورس بیش از ۲۹۳ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۲۰ هزار و ۸۵۷ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار سه میلیارد و ۴۰۳ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۸۹ هزار و ۳۲۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

در اولین روز کاری هفته پلیمر آریا ساسول با نماد «آریا»، پتروشیمی زاگرس با نماد «زاگرس»، فولاد هرمزگان جنوب با نماد «هرمز»، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین با نماد «صبا»، پتروشیمی تندگویان با نماد «شگویا»، سهامی ذوب‌آهن اصفهان با نماد «ذوب»، سنگ‌آهن گهر زمین با نماد «کگهر»، پالایش نفت لاوان با نماد «شاوان»، پالایش نفت شیراز با نماد «شراز» و گروه توسعه مالی مهر آیندگان با نماد «ومهان» تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند. همچنین بیمه پاسارگاد با نماد «بپاس»، فرابورس ایران با نماد «فرابورس»، مجتمع جهان فولاد سیرجان با نماد «فجهان»، تولید نیروی برق دماوند با نماد «دماوند»، شرکت سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات با نماد «وسپهر» و صنعتی مینو با نماد «غصینو» با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

     ارزش سهام عدالت افزایش یافت

طی معاملات روز شنبه بازار سهام، ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز چهارشنبه (۳۱ شهریورماه)، ۳.۱درصد افزایش یافت و ارزش سبد ۵۳۲هزارتومانی و یک‌میلیون تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۳ میلیون و ۱۲۰هزار تومان و ۲۴ میلیون و ۷۱۴هزار تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰درصد قابل‌فروش سبد ۵۳۲هزارتومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۸۷۲هزار تومان رسیده است.

     یک نماد پس از معاملات درج شد

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از درج نماد شرکت بنیان دیزل در سامانه پس از معاملات خبر داد. درج نماد «ذخبنیان» متعلق به شرکت بنیان دیزل با سرمایه ۵۵ میلیون سهم و قیمت اسمی ۱۰۰۰ ریال در سامانه پس از معاملات صورت گرفت. شرکت درمن دیزل «بنیان دیزل» در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۳۴۷ نیم‌قرن پیش با موضوع فعالیت تولید و ساخت انواع موتورهای دیزلی در اداره ثبت شرکت‌های تهران به ثبت رسید و پس از تکمیل احداث سالن کارگاه تولید و ساختمان مربوطه و نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات پروانه بهره‌برداری را دریافت کرد.

 

ارسال نظر